• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

موفقیت مپنابویلر در طراحی، ساخت و تست مشعل‌های هوا مرحله ای Low NOx

  • کد خبر : 84144
  • 04 بهمن 1402 - 12:16
موفقیت مپنابویلر در طراحی، ساخت و تست مشعل‌های هوا مرحله ای Low NOx

طراحی، ساخت و تست مشعل‌های هوا مرحله ای Low NOx با حضور معاون وزیر صمت در امور صنایع ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات، در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با موفقیت انجام شد.

محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در سفر یک روزه خود به استان البرز از کارخانه بویلر و تجهیزات مپنا بازدید و در این مراسم از نخستین مشعل بویلرهای صنعتی مپنابویلر رونمایی کرد.

معاون وزیر صمت گفت: امروز شاهد یک فناوری جدید هستیم و مشعل بویلرهای صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات در این شرکت ساخت داخل انجام شده است. پیش‌تر این انحصار فناوری در دست شرکت‌های بزرگ پیشرو آلمانی، فرانسوی و هلندی بود و الان ما هم به این جمع اضافه شده‌ایم. من شاهد فرایندهای طراحی و تست آن بودم و الحمدلله امروز هم شاهد رونمایی از مشعل بویلر ساخت داخل بودیم که از طراحی تا مونتاژ و اجرای آن کاملاً توسط نخبگان و نابغه‌های ایرانی در گروه مپنا انجام شد.

همچنین مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: در طی این پروژه، دانش طراحی، شبیه سازی، ساخت و تست برنرهای بویلرهای صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات با سوخت‌های متداول در شرکت مپنابویلر کسب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مهندس فردین شهریاری گفت: مشعل‌های Low NOx با مدیریت فرآیند احتراق سوخت و هوا، شرایطی فراهم می کنند که میزان تولید آلاینده‌های آنها کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در طی این فرآیند رسیدن به پایداری و ابعاد شعله مناسب یک چالش است که نیاز به طراحی مناسب دارد. در این پروژه همچنین پس از طراحی برنر، سایزینگ و محاسبه بخش‌های مختلف سوخت و هوا از شبیه سازی عددی برای صحه گذاری طراحی و محاسبه آلاینده‌ها استفاده شد و در نهایت پس از تست اشتعال و پایداری آن در تست استند مخصوص طراحی شده برای این کار، مورد تایید قرار گرفت.
شهریاری با اذعان به اینکه برنر یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم‌های احتراقی مانند کوره‌ها و بویلرهای صنعتی و نیروگاهی محسوب می شود و قلب تپنده سیستم‌های مذکور است ، ادامه داد: بخشی از عملکرد و آلایندگی این سیستم وابسته به عملکرد مناسب برنر است و طراحی برنر مناسب، تاثیر بسیار مهم و قابل توجهی بر عملکرد بویلر و کوره خواهد داشت.
او افزود: معدود سازندگانی در این حوزه در دنیا فعال هستند؛ با این حال اغلب سازندگان در بازار جهانی شرکت‌های معتبری از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن هستند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: مپنابویلر در تلاش است تا با انجام تحقیق و توسعه گسترده به همراه فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در حوزه ساخت برنر با ظرفیت‌های بالا، برخورداری از سوخت‌های مختلف و همچنین آلایندگی مناسب، جایگاه مناسبی در این زمینه نسبت به رقبای خارجی خود کسب نماید.
وی در پایان اشاره کرد: بومی‌سازی و ساخت داخل نمودن این محصول با توجه به اهمیت استراتژیک آن و نیز لزوم بهره‌مندی بسیار زیاد آن در بخش‌های مختلف، حیاتی محسوب می‌شود و بومی‌سازی این محصول توسط متخصصان این شرکت، با ۳۰ درصد کاهش ارزبری حاصل شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=84144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.