• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

محصول دیگری از گروه مپنا در صنعت نیروگاهی؛ اولین طرح توربین ارتقایافته (۴)MGT-70 رونمایی شد

  • کد خبر : 86478
  • 16 اسفند 1402 - 6:29
محصول دیگری از گروه مپنا در صنعت نیروگاهی؛ اولین طرح توربین ارتقایافته (۴)MGT-70 رونمایی شد

اولین طرح توربین ارتقایافته (۴)MGT-70 در واحد پنج نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به صورت موفقیت‌آمیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

گروه مپنا موفق شد در راستای توسعه محصولات و خدمات حوزه نیروگاهی و همچنین بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه تجهیزات موجود در امتداد مسیر ارتقای توربین‌های گازی خانواده MGT-70، محصول دیگری به نام (۴) MGT-70 با عنوان طرح MAP2C را عرضه کند که اولین واحد آن روز پنجم اسفند ۱۴۰۲ در واحد پنج نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.
این واحد سپس در روز سیزدهم ماه جاری با حضور محمد اولیاء، مدیرعامل گروه مپنا و اعضای هیئت مدیره و همچنین مدیران و دست‌اندرکاران بخش سرمایه‌گذاری و سرویس مپنا و شرکت‌های توگا و بهره‌برداری و تعمیرات مپنا رونمایی شد.
این محصول که در قالب یک پروژه تحقیقاتی و توسعه‌ای توسط شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) از چند سال گذشته در دستور طراحی و ساخت قرار داشت، دستیابی به توان ۱۹۰ مگاوات و راندمان ۳۶٫۵ درصد در شرایط ایزو را میسر می‌کند. این محصول نسبت به نسخه قبلی یعنی (۴)MGT-70 از پنج مگاوات توان و ۰٫۱ درصد راندمان بیشتری برخوردار است.
همچنین بازطراحی سیستم خنک‌کاری پره‌های داغ توربین گاز شامل پره‌های ثابت مراحل یک و دو و پره متحرک مرحله یک که مبتنی بر دانش بومی و داخلی شرکت‌های توگا و پرتو است، موجب شده تا امکان بالابردن دمای احتراق به میزان ۱۵ درجه و نهایتاً افزایش توان خروجی و راندمان فراهم شود.
گفتنی است علاوه بر افزایش پارامترهای عملکردی این محصول، در صورت بهره‌مندی از قابلیت بهره‌برداری در Life Mode، امکان افزایش فواصل تعمیراتی از ۴۱هزار ساعت در نسخه قبلی به ۵۰هزار ساعت کارکرد معادل وجود دارد که می‌تواند تاثیر چشمگیر و بسزایی بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین قابلیت دسترسی توربین داشته باشد.
شایان ذکر است، تلاش‌های متخصصان گروه مپنا در بخش‌های مختلف به‌ویژه شرکت‌های توگا، پرتو، O&M و همینطور بخش‌های سرمایه‌گذاری و سرویس نیروگاهی در توسعه و بهره‌برداری از این محصول نقش اصلی را ایفا کرده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=86478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.