• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تاکید کمیته ملی المپیک به پاک بودن کاروان ایران در سه رویداد/ حتی یک دوپینگ هم نباید نباشد

  • کد خبر : 43607
  • 29 فروردین 1401 - 13:54
تاکید کمیته ملی المپیک به پاک بودن کاروان ایران در سه رویداد/ حتی یک دوپینگ هم نباید نباشد

رییس کمیته ملی المپیک در دیدار با رییس فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد در بازی های کشورهای اسلامی، آسیایی و جوانان نباید حتی یک مورد دوپینگ داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی و نصراله سجادی مشاوره رییس کمیته ملی المپیک و اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی از فدراسیون پزشکی ورزشی بازدید کردند. 

غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون در این بازدید گفت: خودمان را موظف می‌دانیم که کمک جامعه بزرگ ورزش باشیم. رویدادهای مختلف و بزرگی را در پیش داریم و مثل گذشته تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم کار سالم و پاک به بازی‌ها اعزام کنیم. معاینات سلامت ورزشکاران در سطح ملی و مشاوره های آنتی دوپینگ انجام می شود. در این چند سال خوشبختانه مورد مثبتی در رویداهای بزرگ بازی‌های آسیایی و المپیک نداشتیم که حاصل همکاری فدراسیون ها و کادرفنی تیم ها بوده است. 

او ادامه داد: در زمان فعلی مسئولیت کمیته ملی المپیک شاهد شکل جدید تری از همکاری در ورزش بودیم. ما از آقای صالحی امیری یاد گرفتیم در کار خود سیاست را وارد نکنیم.

اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی نیز گفت: در چند جبهه باید خدمات خود را به ورزشکاران ارائه می دهیم. برای بازی های المپیک ناشنوایان کار ها انجام شود. لیست اولیه بازی های آسیایی تعدیل شود همین خدمات را به ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی می دهیم و تجهیزات لازم را تهیه می‌کنیم. امیدوارم از این رویدادها هم سربلند بیرون بیاییم. 

اصغر رحیمی بیان کرد:  کاروان ما بیش از ۵۰۰ نفر خواهد که ۲۸۰ ورزشکار است و حدود ۱۰۰ ورزشکار با بازی های آسیایی مشترک است و باید زودتر کار را در بخش سلامت شروع کنیم چون رویداد ما جلوتر است. 

پیمان فخری نیز گفت: توقعی از فدراسیون پزشکی است که آن توجه به ورزشکاران نخبه است که به بهترین شکل در حال انجام است. درخواست من این است وضعیت ورزشکاران نخبه همچنان پیگیری شود. در بخش دوپینگ هم لیست را برای دوستان ارسال می‌کنیم تا برای انجام تست‌ها برنامه‌ریزی شود و خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید. 

صالحی امیری در این بازدید بیان کرد: انگیزه ما از این حضور روی سه محور بود. اول قدردانی از دوستان برای عبور از شرایط سخت کرونا بود  و در این مورد کارنامه قابل قبولی دارند. فدراسیون پزشکی با تمام توان به کمک ورزش آمد. کاروان ما برای المپیک در اولویت واکسیناسیون شد اگر تشخیص بر این است اعزام ۱۵۰۰ ورزشکار  و کلا کاروان‌های ما به بازی های کشورهای اسلامی، آسیایی و جوانان شانتو نیاز به واکسیناسیون دز چهارم است حتما این کار انجام شود. باید خودتان را برای شرایط قرنطینه احتمالی سخت آماده کنید که اگر اتفاق بیفتد هر چند خیلی انرژی از شما و ما خواهد گرفت. باید برنامه ریزی برای سخت ترین شرایط ممکن در کشور میزبان پیش بینی کنید. امیدوارم کار در قونیه، هانگژو و شانتو راحت باشد اما باید پیش بینی همه چیز را داشت چون شرایط و سخت گیری ها در المپیک زمستانی شدید تر از المپیک توکیو بود. 

او ادامه داد: دوپینگ، لطمه به رشته و فرد نیست بلکه لطمه به ایران است. خوشبختانه به سمت ورزش  پاک رفته ایم و می توانیم مدعی این باشیم ورزش ما پاک است. حتی اگر یک مورد دوپینگ هم داشته باشیم زیاد است. کنترل های لازم را  انجام دهید چون نباید حتی یک مورد دوپینگ در بازی های قونیه، هانگژو و شانتو داشته باشیم چون چهره ایران را مخدوش می‌کند. فدراسیون پزشکی سال سختی در پیش دارد اما ثابت کرده اند که سخت کوش هستند. 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=43607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.