• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

ایران – هنگ‌کنگ/ آغاز راه یوزها به سوی آمریکای شمالی

  • کد خبر : 80634
  • 28 آبان 1402 - 11:25
ایران – هنگ‌کنگ/ آغاز راه یوزها به سوی آمریکای شمالی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در اولین دیدار خود در مرحله اول جام جهانی به مصاف هنگ‌کنگ می روند که این اولین دیدار رسمی ایران تحت هدایت قلعه‌نویی در دومین دوره حضورش روی نیمکت یوزها است.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله اول مقدماتی جام جهانی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود تا قلعه‌نویی بالاخره اولین آزمون خود در میادین رسمی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در دوره دوم حضورش در این تیم رقم بخورد. این در حالی است که او هنوز در بازی‌های دوستانه و دو تورنمنت دوستانه‌ای که شرکت کرده شکست نخورده و توانسته در هر دو رویداد با جام قهرمانی از زمین خارج شود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مسابقات با تیم‌های هنگ‌کنگ، ازبکستان و ترکمنستان هم‌گروه هستند و باید در اولین بازی خود میزبان شرقی‌های این گروه باشند. دو تیم از ساعت ۱۸ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.

جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک در خرداد سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود و برای اولین بار ۴۸ تیم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و هشت تیم به صورت و یک تیم به صورت غیرمستقیم از مسیر پلی‌آف راهی جام جهانی خواهند شد.

تیم ملی ایران

امیر قلعه‌نویی که ۳۰ بازیکن را به اردوی تیم خود برای دو بازی با هنگ کنگ و ازبکستان دعوت کرده است، در ۱۰ بازی ایران تحت هدایتش توانسته ۹ پیروزی متوالی و یک تساوی به دست بیاورد و برد برابر شاگردان اندرسون می‌تواند دهمین پیروزی ایران زیر نظر قلعه نویی باشد. از لیست عجیب امیر قلعه نویی که میانگینی بیش از ۲۸ سال دارد، حضور محمدجواد حسین‌نژاد و آریا یوسفی از نکات حائز اهمیت است و البته امید ابراهیمی ۳۶ ساله نیز دوباره به لیست ملی‌پوشان برگشته است.

امیر قلعه نویی نیز پیش از دیدار با هنگ‌کنگ در نشست خبری این بازی گفت: بازیکنان هنگ‌کنگ دفاع فشرده را خیلی خوب انجام می‌دهند و در ضدحمله هم خیلی قوی هستند. در بازی‌هایی که آنالیز کردیم دیدیم روی ضربات کاشته خوب کار می‌کنند. سه لژیونر و ۵ بازیکن دورگه دارند. ما دیروز به صورت نصف و نیمه تمرین تاکتیکی کردیم. مجبور شدیم لژیونرها را به دلیل خستگی کم کنیم. باید کارمان را که از فردا آغاز می‌شود با قدرت پیش ببریم.باید هم برای جام ملت‌ها و جام جهانی کارمان را خوب آغاز کنیم. به این بازی به چشم یک  بازی مهم نگاه می‌کنیم و با تمام وجود این بازی را انجام می‌دهیم.

تیم ملی هنگ کنگ

هنگ کنگ در حالی پا به این مسابقات می‌گذارد که هدایت خود را به یورن اندرسون نروژی- آلمانی سپرده‌اند. بهترین بازیکن فعلی این تیم مایکل اودبولزور است که در آلمان توپ می‌زند و البته ۴ لژیونر فعال در فوتبال چین را هم در لیست تیم خود دارد. یاپ هونگ فای، دروازه‌بان ۳۳ ساله این تیم، باتجربه ترین بازیکن و کاپیتان آن‌ها است و ۸۷ بازی ملی در کارنامه خود دارد. این تیم در سال ۲۰۲۳، ۸ بازی انجام داده که حاصل آن ۲ پیروزی برابر تیم‌های برونئی‌ و بوتان، ۲ تساوی برابر کامبوج و اندونزی و ۴ شکست برابر مالزی، تایلند، ویتنام و بوتان بوده است.

اندرسون در نشست خبری قبل از مسابقه از امکاناتی که فدراسیون فوتبال ایران در اختیار آن‌ها قرار داده است، ناراضی بود و در نشست خبری گفت: ما از هنگ‌کنگ می‌آییم و رنکینگ ایران ۲۶ است و ما ۱۵۰ هستیم. ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای را به عنوان بازیکن و سرمربی دارم که بیشتر آن در آلمان بوده است. در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم. ما برای بازی مقدماتی با ایران می‌خواستیم دو جلسه تمرینی برگزار کنیم ولی دیروز در زمینی تمرین کردیم (زمین تمرین راه‌آهن) که نتوانستیم فوتبال بازی کنیم و این دور از احترام است. ۴۰ سال همانطور که گفتم در فوتبال هستم و تا الان زمینی به بدی روز گذشته ندیده‌ام.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=80634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.