• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

استفاده از روش های علمی و حاکمیت مبتنی بر داده اولویت عصر حاضر است

  • کد خبر : 82125
  • 22 آذر 1402 - 18:32
استفاده از روش های علمی و حاکمیت مبتنی بر داده اولویت عصر حاضر است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت تعاون و سازمان های تابعه گفت: امروزه استفاده از روش های علمی، پژوهش هدفمند و حاکمیت مبتنی بر داده حرف اول را در جهان می زند.

محمد شیخ حسینی افزود: مدیران اگر بخواهند مدیریت مبتنی بر کار علمی و کارشناسی داشته باشند حتما باید از اطلاعات دقیق و به روز و پژوهش های هدفمند استفاده کنند.
وی بیان کرد:بهره وری که شامل اثربخشی و کارایی می شود از قبل استفاده درست از اطلاعات و با روش های علمی حاصل می شود.
این مقام ارشد بانکی بیان کرد:سازمان های پیشرو و موفق در جهان همگی در کنار کسب و کار خود ،واحدهای تحقیق و توسعه(R&D) دارند.
وی ادامه داد: کسب و کارهای برای اینکه بتوانند مزیت رقابتی خود را حفظ کنند و برای کسب رضایت مشتری و ذینفعان نیاز دارند که پژوهش را جزو اولویت های خود قرار دهند.
به گفته شیخ حسینی، بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک دولتی و تخصصی که در خدمت مردم و کسب‌وکارها است توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارد. در این مجموعه یک مرکز آموزش و پژوهش و اداره کل آموزش که زیر نظر آن است در حال فعالیت هستند مرتب در حوزه‌های تخصصی اطلاعات و دانش بانکی با استفاده از اساتید داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. در اداره کل پژوهش درباره نیاز و خواسته مشتریان طرح مسئله می‌شود و یافتن راهکار برای آن‌ها در قالب کارهای پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان این مسئله که این مجموعه آمادگی دارد تا از ظرفیت وزارت تعاون که خود شبیه دولت است و زنجیره ارزشی را در حوزه کسب‌وکار و مسائل اقتصادی اجتماعی و علمی را تشکیل می‌دهد، استفاده کند، افزود: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای را با دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران امضا کردیم تا در حوزه آموزش و پژوهش‌های کاربردی برای تعاونی‌ها به‌عنوان یک رکن اقتصادی در کشور متمرکز شویم. بر اساس نیازهایی که کسب‌وکارهای تعاونی دارند از ظرفیت کارهای پژوهشی برای شناسایی راه‌حل‌ها ومعرفی محصولاتی که بتواند نیاز تعاونی‌ها را برطرف کند استفاده کنیم و به‌عنوان بانک توسعه‌ای در خدمت مردم کشورمان باشیم.
شیخ حسینی تاکید کرد: از ظرفیت های وزارت تعاون می توانیم استفاده های بیشتر کنیم بر این اساس در آینده نزدیک تفاهم نامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای امضا می کنیم.

پژوهش مفید
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی،رئیس ستاد اقامه نماز نیز در این مراسم گفت: پژوهشی مفید است که در راه خدا و در راستای حل مشکل مردم باشد.
وی افزود: یک پژوهش باید در راستای یکی از این چهار هدف باشد؛ واجب یا مستحب باشد، مشکل جامعه یا یک نفر را حل کند.
قرائتی بیان کرد: باید در پژوهش ها ،کارهای علمی و تحقیقاتی دیگران را ملاحظه کرد و مزیت های آن را مطرح کنید.

تقدیر از پژوهشگران برتر
درپایان این مراسم این مراسم ازپژوهشگران برگزیده در بخش های مقالات، تالیف کتاب، ترجمه، طرح پژوهشی, رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد تقدیر با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و «شهرام محمدی» رییس موسسه کار و تامین تقدیر شد.
در بخش مقالات مقاله «مدل سازی بانکداری شرکتی بر اساس حاکمیت تعاون و اصول ناب تعاون و حاکمیت شرکتی» نویسنده: مهرزاد علیجانی ( بانک توسعه تعاون) در حوزه بانک‌ها صندوق‌ها و تامین مالی، مقاله «مطالعه تطبیقی سیاست های حمایت از سالمندی در ایران و … و ارائه راهکارهای سیاستی» ، نویسنده، راضیه آراسته (معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ، مقاله «رابطه بلندمدت و اثرات متقارن شوک های تورم و نرخ ارز بر حداقل دستمزد در ایران» نویسنده: حسن دوستی (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان) به عنوان مقالات برتر برگزیده و تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش تالیف کتاب از نویسنده کتاب «اعتصابات کارگری» نوشته «احسان شهسواری گوغری» (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان)، در بخش ترجمه «تأمین مالی هوشمند زنجیره تأمین SME ها و کسب و کارهای نوپا» با ترجمه حجت اله دهقان ( بانک توسعه تعاون) برگزیده شدند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.