• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تسهیل صدور کارت سبز برای رانندگان ترانزیتی

  • کد خبر : 88305
  • 09 اردیبهشت 1403 - 17:48
تسهیل صدور کارت سبز برای رانندگان ترانزیتی

موسی رضایی میرقائد مدیرعامل بیمه البرز، از همکاری بیمه البرز با بیمه مرکزی برای تسهیل فرایند صدور کارت سبز خبر داد و اعلام کرد که رانندگان اکنون می‌توانند کارت و بیمه نامه بین‌المللی خود را به صورت ریالی دریافت کنند.

بگفته مدیرعامل بیمه البرز، این شرکت با کمک مشاوران و مدیران بیمه مرکزی، مذاکرات و جلسات متعددی با بیمه¬گران و کارگزاران خارجی انجام داد تا چالش¬ها و مسائل فنی و زیرساختی تامین این بیمه¬نامه را شناسایی و تهیه آن را برای خودروداران تسهیل نماید.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود درخصوص اخذ کارت سبز اظهار داشت: از مدتها قبل صدور این کارت برای ایران بدلیل تحریم به حالت تعلیق درآمده بود اما بیمه البرز برای اینکه فعالیت ترانزیتی ایران با این اقدام تعلیق نشود، پس از نزدیک به یک ماه مذاکره و سفر به کشورهای خارجی توسط نمایندگان مجری این طرح، توانست با کشورهای اروپایی برای صدور بیمه نامه های Frontier به این توافق برسد که با سرمایه¬گذاری اولیه، هزینه صدور این نوع از بیمه نامه¬ها برای وسایل نقلیه ای که قصد تردد بین کشورهای اروپایی حوزه COB دارند را تامین و فراهم کند تا صدوراین نوع بیمه نامه بدون مشکل انجام شود.
رضایی با تاکید بر اینکه خودروها در زمان خروج از کشور حتما باید دارای کارت سبز یا همان بیمه نامه بین المللی باشند افزود: مشکلاتی که در خصوص صدور کارت سبز وجود داشت اکنون برطرف شده و رانندگان می توانند به صورت ریالی در ایران بیمه نامه خود را دریافت کنند. بگفته مدیرعامل بیمه البرز اعتبار این بیمه نامه بین المللی است و در اتحادیه اروپا و هر مقصدی که مد نظر رانندگان باشد قابل استفاده خواهد بود.
گفتنی است کارت سبز توسط شرکت های بیمه ای که در هر کشور اجازه صدور بیمه نامه شخص ثالث را دارند و به عضویت دفتر کارت سبز آن کشور پذیرفته شده باشند، صادر می شود. در صورت وقوع تصادفی که مقصر آن یک راننده خارجی دارای کارت سبز باشد، زیان دیدگان می توانند به دفتر کارت سبز آن کشور که تصادف در آنجا واقع شده، مراجعه کرده و خسارت زیان های وارده را دریافت نمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=88305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.