• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

آیین‌نامه اجرایی توسعه LPG به دولت ارائه شده است

  • کد خبر : 31780
  • 15 آذر 1400 - 12:06

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: توسعه LPG در نواحی محدود پس از تصویب آیین‌نامه آن در هیأت دولت در دستور کار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آئین‌نامه اجرایی توسعه LPG که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تکلیف شده بود، گفت: آئین‌نامه اجرایی این بند از قانون بودجه را وزارت نفت از اردیبهشت‌ماه تدوین کرده و به دولت داده است، هرگاه این آئین‌نامه در هیأت دولت به تصویب رسید وزارت نفت مکلف است آن را اجرایی کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با اتمام قانون بودجه ۱۴۰۰ تکلیفی برای تصویب و اجرا شدن این قانون وجود دارد یا خیر، گفت: از طرف وزارت نفت پیشنهاداتی داده شده ولی در نهایت آنچه را که قانون مشخص کند مکلف به اجرا کردن آن هستیم.

ویس کرمی با تأکید بر اینکه سبد سوختی در کشور مشخص شده است و باید بر اساس همان برنامه‌ریزی انجام شود، افزود: ال.پی.جی اگر به صورت گسترده در سراسر کشور بخواهد پخش شود، صرفه اقتصادی ندارد زیرا نیازمند زیرساخت‌های زیادی هست ولی در نواحی محدود ال.پی.جی می‌تواند به عنوان یک سوخت جایگزین مطرح شود.

وی تأکید کرد: در قانون هم پیشنهاد شده بود که این سوخت در نواحی اطراف پالایشگاه‌هایی که گاز مایع تولید می‌کنند و به صورت محدود برای خودروهای عمومی و درون‌شهری ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در سال‌های اخیر علی‌رغم اینکه ال.پی.جی به صورت رسمی از سبد سوختی کشور حذف شده است ولی به دلیل مزیت‌های این سوخت از جمله استهلاک و آلودگی کمتر همچنان به صورت غیرایمن مصرف آن در کشور جریان دارد. به منظور سامان‌دهی به وضعیت مصرف این سوخت و جلوگیری از هدررفت گازمایع سال گذشته بندی در قانون بودجه ۱۴۰۰ آورده شده که عنوان می‌کرد: «وزارتخانه‌های نفت و کشور موظفند امکان احداث جایگاه‌ها و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار را به کمک بخش‌های خصوصی و عمومی، تا سقف مجموع ۲ میلیون تن در سال فراهم کنند.» همچنین در ادامه همین قانون ۵ تبصره به منظور تسهیل شرایط توسعه LPG آورده شد و تأکید شد که آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف دو ماه پس از تصویب قانون بودجه در هیأت دولت به تصویب برسد که تاکنون این امر محقق نشده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=31780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.