• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است آغاز پرداخت وام به اعضامحترم مشمول دریافت وام صندوق قر ض الحسنه شاهد از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رییس کل بیمه مرکزی: مدیرعامل بیمه البرز جسورانه عمل کرد و خوش درخشید حضور پر قدرت بانک ملی ایران در نظام پرداخت جایگاه های عرضه سوخت کشور / بانک ملی ایران سرمایه‌گذار هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور شد امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با تاپیکو تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات ایران در دیدار با فعالان این صنعت امضا تفاهم نامه ایدرو و شرکت ملی نفت درخصوص نهایی سازی قرارداد احیاء ، بهره برداری و انتقال کارخانه گاز و گاز مایع سیری فولاد اکسین خوزستان به شعارهای مقام معظم رهبری لبیک گفته است / تکمیل زنجیره ارزش فولاد در اکسین پیگیری می‌شود اعطای ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه نشست هم‌اندیشی اعضای شورای فقهی بانک مرکزی و مسئولین نظارت و تطبیق شرعی بانک‌های کشور بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

3

برنامه‌ریزی بلندمدت و باثبات؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال

  • کد خبر : 42281
  • 02 فروردین 1401 - 12:28
برنامه‌ریزی بلندمدت و باثبات؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: پیش‌نیاز تحقق شعار سال، وجود ثبات در برنامه‌ریزی و داشتن برنامه صنعتی دست‌کم ۱۰ ساله برای هر رشته صنعتی است؛ برنامه‌ای که با تغییر دولت‌ها و مجالس تغییر نکند.

«محمدرضا شهیدی» امروز(سه شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال به «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا» افزود: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که همچنان حامی تولید و صنعت هستند و این مهم نویدبخش حرکت‌های بهتر از سوی کارگزاران نظام خواهد بود.

وی بیان داشت: تولید از ابتدا به‌صورت قطعه و مونتاژکاری انجام می‌شود، اما در مراحل بعدی باید به سمت عمق ساخت داخل حرکت کند و چنین مسیری را همه کشورهای توسعه یافته صنعتی در راه صنعتی شدن پیموده‌اند.

شهیدی گفت: صنعت قطعه‌سازی برخلاف سایر صنایع نیاز به دانش فنی بالایی دارد، نیاز است تا پایه دانش از رسته‌ها و رشته‌های مختلف آن‌قدر قوی باشد که بتواند این حرکت را به پیش ببرد.

وی یادآور شد: در صنعت لوازم‌خانگی در حدود چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است و درنهایت شاهد بودیم بازاری که از محصولات خالی شده بود در پایان سال ۱۴۰۰ به بازاری رقابتی، با برندها و محصولات مختلف با کیفیت نسبتا خوب تبدیل شد، بر این اساس اگر فضای لازم به این صنعت داده شود می‌تواند محقق کننده نیازها و خواسته‌های کشور باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور ادامه داد: پیش‌نیاز تحقق شعار سال وجود برنامه بلندمدت دست‌کم ۱۰ ساله است و در غیر این صورت اگر دولت بخواهد به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان نگاهی یک‌ساله داشته باشد به موفقیت دست نخواهد یافت.

وی گفت: نبود برنامه بلندمدت ازجمله خلاهایی است که در بخش‌های مختلف کشور و به‌ویژه بخش صنعت وجود دارد. در این زمینه در سال‌های گذشته شاهد فعالیت جسته‌ و گریخته شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم که برخی از آن‌ها توانستند به موفقیت دست یابند، اما برخی دیگر با بروز مشکلات مالی و اقتصادی از بین رفتند.

این مقام صنفی تاکید کرد: اگر بخواهیم مباحث علمی و دانش‌بنیان را به‌صورت یک نهضت ادامه دهیم نیازمند برنامه بلندمدت هستیم. در ماه‌های اخیر بارها موضوع واردات کالاهای ساخته‌شده و نهایی مطرح شده است و به‌طور قطع چنین مسائلی می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را برای اقدامات دانش‌بنیان، که نیازمند مطالعه، صرف زمان، ورود به فاز مطالعاتی و عملیاتی است و بازدهی آن تا چند سال طول می‌کشد، به خطر بیندازد.

وی تأکید کرد: پیش‌نیاز تحقق شعار سال وجود ثبات در برنامه‌ریزی و داشتن برنامه صنعتی دست‌کم ۱۰ ساله برای هر رسته صنعتی است،  برنامه‌ای که با تغییر دولت‌ها و مجالس تغییر نکند و در این صورت صنعتگران نیز تکلیف خود را خواهند دانست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.