• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

برنامه‌ریزی بلندمدت و باثبات؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال

  • کد خبر : 42281
  • 02 فروردین 1401 - 12:28
برنامه‌ریزی بلندمدت و باثبات؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: پیش‌نیاز تحقق شعار سال، وجود ثبات در برنامه‌ریزی و داشتن برنامه صنعتی دست‌کم ۱۰ ساله برای هر رشته صنعتی است؛ برنامه‌ای که با تغییر دولت‌ها و مجالس تغییر نکند.

«محمدرضا شهیدی» امروز(سه شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال به «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا» افزود: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که همچنان حامی تولید و صنعت هستند و این مهم نویدبخش حرکت‌های بهتر از سوی کارگزاران نظام خواهد بود.

وی بیان داشت: تولید از ابتدا به‌صورت قطعه و مونتاژکاری انجام می‌شود، اما در مراحل بعدی باید به سمت عمق ساخت داخل حرکت کند و چنین مسیری را همه کشورهای توسعه یافته صنعتی در راه صنعتی شدن پیموده‌اند.

شهیدی گفت: صنعت قطعه‌سازی برخلاف سایر صنایع نیاز به دانش فنی بالایی دارد، نیاز است تا پایه دانش از رسته‌ها و رشته‌های مختلف آن‌قدر قوی باشد که بتواند این حرکت را به پیش ببرد.

وی یادآور شد: در صنعت لوازم‌خانگی در حدود چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است و درنهایت شاهد بودیم بازاری که از محصولات خالی شده بود در پایان سال ۱۴۰۰ به بازاری رقابتی، با برندها و محصولات مختلف با کیفیت نسبتا خوب تبدیل شد، بر این اساس اگر فضای لازم به این صنعت داده شود می‌تواند محقق کننده نیازها و خواسته‌های کشور باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور ادامه داد: پیش‌نیاز تحقق شعار سال وجود برنامه بلندمدت دست‌کم ۱۰ ساله است و در غیر این صورت اگر دولت بخواهد به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان نگاهی یک‌ساله داشته باشد به موفقیت دست نخواهد یافت.

وی گفت: نبود برنامه بلندمدت ازجمله خلاهایی است که در بخش‌های مختلف کشور و به‌ویژه بخش صنعت وجود دارد. در این زمینه در سال‌های گذشته شاهد فعالیت جسته‌ و گریخته شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم که برخی از آن‌ها توانستند به موفقیت دست یابند، اما برخی دیگر با بروز مشکلات مالی و اقتصادی از بین رفتند.

این مقام صنفی تاکید کرد: اگر بخواهیم مباحث علمی و دانش‌بنیان را به‌صورت یک نهضت ادامه دهیم نیازمند برنامه بلندمدت هستیم. در ماه‌های اخیر بارها موضوع واردات کالاهای ساخته‌شده و نهایی مطرح شده است و به‌طور قطع چنین مسائلی می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را برای اقدامات دانش‌بنیان، که نیازمند مطالعه، صرف زمان، ورود به فاز مطالعاتی و عملیاتی است و بازدهی آن تا چند سال طول می‌کشد، به خطر بیندازد.

وی تأکید کرد: پیش‌نیاز تحقق شعار سال وجود ثبات در برنامه‌ریزی و داشتن برنامه صنعتی دست‌کم ۱۰ ساله برای هر رسته صنعتی است،  برنامه‌ای که با تغییر دولت‌ها و مجالس تغییر نکند و در این صورت صنعتگران نیز تکلیف خود را خواهند دانست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.