• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

چگونه یک آیفون دست دوم را قبل از خرید تست کنیم؟

  • کد خبر : 72891
  • 16 تیر 1402 - 15:30
چگونه یک آیفون دست دوم را قبل از خرید تست کنیم؟

خرید گوشی کارکرده آیفون می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه در یک گوشی هوشمند با کیفیت بالا باشد. با این حال، مهم است که آیفون را قبل از خرید آن تست کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

در این مقاله از سایت موبایل استقلال یکی از معتبرترین فروشگاه های خرید گوشی آیفون چند روش برای تست آیفون کارکرده در ادامه برای شما آورده ایم که بتوانید با انجام این تست ها عملکرد گوشی آیفون را بسنجید و از خرید گوشی اپل کارکرده خود مطمین شوید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی ظاهر گوشی

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی ظاهر گوشی انجام دهید. به دنبال هرگونه نشانه آسیب فیزیکی مانند ترک، فرورفتگی یا خراشیدگی باشید. پورت ها و دکمه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. همچنین باید صفحه نمایش را برای وجود پیکسل های مرده یا سایر نقص ها بررسی کنید. برای بررسی پیکسل های مرده نمایشگر میتوانید مثل زیر عمل کنید؛

۱٫ برای بررسی وضعیت پیکسل‌ها، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند “Dead Pixel Detect and Fix” استفاده کنید. این برنامه‌ها با نمایش تصاویر رنگی مختلف، به شما اجازه می‌دهند تا اگر پیکسلی در نمایشگر گوشی شما مرده باشد، آن را شناسایی کنید. در این برنامه‌ها معمولاً تصاویری با رنگ‌های مختلف، مانند سفید، سیاه، قرمز و سبز نمایش داده می‌شوند و شما باید بین پیکسل‌های نمایشگر دقت کنید تا ببینید آیا همه آنها به درستی کار می‌کنند یا نه.

۲٫ اگر نمایشگر گوشی شما AMOLED یا OLED است، می‌توانید از یک تصویر تست برای بررسی وضعیت پیکسل‌ها استفاده کنید. در این تصویر، معمولاً پس زمینه سیاه و خطوط رنگی زرد، سبز و آبی نمایش داده می‌شود. با دقت در تصویر، می‌توانید ببینید آیا پیکسل‌های نمایشگر به درستی کار می‌کنند یا نه.

۳٫ برای بررسی پیکسل‌های نمایشگر، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند “Display Tester” استفاده کنید. این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند تا تست‌های مختلفی را اجرا کنید تا بتوانید وضعیت پیکسل‌های نمایشگر را بررسی کنید. این تست‌ها شامل تست‌هایی مانند رنگ‌های یکنواخت، خطوط رنگی، تصاویر سیاه و سفید و غیره هستند.

در نهایت، بهترین روش برای بررسی سلامت پیکسل‌های نمایشگر، بررسی آنها با چشم غیرمسلح است. برای این کار، می‌توانید تصاویر مختلفی را با رنگ‌های مختلف نمایش دهید و با دقت بین پیکسل‌ها بررسی کنید آیا همه آنها به درستی کار می‌کنند یا نه. پس حواستان باشید حتما بعد از خرید گوشی کارکرده آیفون پیکسل های نمایشگر را بررسی کنید که سالم باشند.

تست های عملکردی

هنگامی که یک بازرسی بصری انجام دادید، باید چند تست عملکرد را اجرا کنید. مطمئن شوید که آیفون می تواند روشن شود و سیستم عامل به روز باشد( حواستان باشد اگر سیستم عامل بروز نبود اولین کاری که بعد از خرید گوشی اپل دست دوم باید انجام دهید بروز رسانی سیستم عامل است ). صفحه لمسی، دوربین، بلندگوها و میکروفون را تست کنید. همچنین باید سعی کنید تماس بگیرید و یک پیام متنی ارسال کنید تا مطمئن شوید رادیوهای تلفن همراه و داده به درستی کار می کنند. برای تست میکروفن هم میتوانید یک تماس برقرار کنید و با شخصی که با آن تماس گرفته اید یک دقیقه مکالمه داشته باشید.

تست های تشخیصی

تعدادی تست تشخیصی وجود دارد که می توانید در آیفون دست دوم اجرا کنید. این تست ها می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات پنهان دستگاه را شناسایی کنید. یکی از راه های اجرای تست های تشخیصی استفاده از اپلیکیشن Phonecheck است. این برنامه به شما اجازه می دهد تا تست های مختلفی از جمله تست صفحه نمایش، تست لمسی، تست باتری و تست حافظه را اجرا کنید. البته با استفاده از آیتونز اپل زمانی که آن را به کامیپوتر متصل میکنید میتوانید تعداد دفعات شارژ شده یا آیا باتری تعویض است یا خیر را ببینید.

تست های نرم افزاری

بعد از خرید گوشی کارکرده آیفون علاوه بر اجرای تست های سخت افزاری، باید تست های نرم افزاری را نیز انجام دهید. این تست ها می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات سیستم عامل آیفون یا هر یک از برنامه های نصب شده روی دستگاه را شناسایی کنید. یکی از راه های اجرای تست های نرم افزاری استفاده از وب سایت iFixit است. این وب سایت دارای تعدادی تست نرم افزاری است که می توانید آنها را اجرا کنید، از جمله تست سلامت باتری، تست ذخیره سازی و تست عملکرد.

سوال هایی که ذهنتان را مشغول کرده از فروشنده بپرسید

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا یک آیفون دست دوم در شرایط خوبی کار می کند یا خیر، باید چند سوال از فروشنده بپرسید. از آنها بپرسید که چه مدت از آیفون استفاده کرده اند، چگونه از آن استفاده کرده اند و آیا با آن مشکلی داشته اند یا خیر. همچنین باید از آنها بپرسید که آیا حاضرند قبل از خرید گوشی آیفون به شما اجازه آزمایش آن را بدهند و در رابطه با تعویض باتری آیفون میتوانید سوال هایی که میخواهید را مطرح کنید.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که یک گوشی آیفون دست دوم تهیه می‌کنید که در شرایط خوبی کار می‌کند. این به شما کمک می کند تا از خرید آیفون معیوب خودداری کرده و به دام سودجویان نیوفتید.

در اینجا چند نکته اضافی برای آزمایش یک آیفون دست دوم آورده شده است:

یک شارژر همراه خود داشته باشید تا بتوانید عمر باتری را تست کنید.

 از فروشنده بپرسید که آیا جعبه اصلی و لوازم جانبی آن را دارند یا خیر.

 شماره سریال آیفون را بررسی کنید تا مطمئن شوید در لیست سیاه قرار ندارد. ( در پایین قدم به قدم برای شما توضیح میدهیم )

بررسی شماره سریال گوشی اپل چگونه است؟

۱٫ ابتدا باید گوشی آیفون خود را روشن کنید.

۲٫ سپس به قسمت “تنظیمات” (Settings) در صفحه اصلی گوشی خود بروید.

۳٫ در صفحه تنظیمات، به پایین صفحه بروید و گزینه “عمومی” (General) را انتخاب کنید.

۴٫ در صفحه عمومی، گزینه “درباره” (About) را انتخاب کنید.

۵٫ در صفحه درباره، به پایین صفحه بروید و شماره سریال گوشی خود را پیدا کنید.

۶٫ سپس به وب‌سایت اپل به نشانی https://checkcoverage.apple.com/ بروید.

۷٫ شماره سریال گوشی خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

۸٫ در صورتی که گوشی شما در لیست سیاه قرار دارد، پیامی با عنوان “This iPhone has been marked as lost or stolen” (این آیفون به عنوان گم یا دزده شده علامت‌گذاری شده است) دریافت خواهید کرد.

۹٫ در صورتی که گوشی شما در لیست سیاه قرار دارد، بهتر است با فروشنده گوشی تماس بگیرید و سعی کنید مسئله را با او حل کنید.

در نهایت بهتر است بدانید که با استفاده از این روش‌ها می‌توانید بهترین گوشی کارکرد آیفون را برای خود خریداری کنید. خرید گوشی کارکرده آیفون بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند یک گوشی اپل داشته باشند ولی نمی‌خواهند که هزینه زیادی را پرداخت کنند. فروشگاه موبایل استقلال یکی از بهترین فروشگاه‌های ایران برای خرید گوشی کارکرده آیفون است و شما می‌توانید انواع گوشی‌های دست دوم اپل را در انواع مختلف از فروشگاه ما خریداری کنید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.