• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

مرکزهوایی گروه مپنا موفق به دریافت گواهینامه پارت ۱۴۷ شد

  • کد خبر : 77060
  • 20 شهریور 1402 - 10:20
مرکزهوایی گروه مپنا موفق به دریافت گواهینامه پارت ۱۴۷ شد

مرکز آموزش هوایی شرکت مهندسی و ساخت موتور و تجهیزات هوایی ایرانیان گروه مپنا موفق به دریافت گواهینامه پارت ۱۴۷ از سازمان هواپیمائی کشوری شد.

گواهینامه پارت ۱۴۷ توسط سازمان هواپیمایی کشوری که نماینده رسمی ایکائو ICAO (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیر‌نظامی International Civil Aviation Organization) است، صادر می‌شود. این گواهینامه در دو بخش Basic  و Type  به متقاضیان ارائه می‌شود و اخذ  این مجوز برای برگزاری دوره‌های Basic به منزله داشتن مجوز برگزاری دوره‌های B1(Aircraft Airframe & Power Plant Course) یا دوره آموزش موتور و بدنه هواپیما و  B2 (Aircraft Electric & Electronic Course)یا دوره الکتریک و الکترونیک هواپیماست.

بنابراین تمامی دانش‌پذیرانی که ماژول‌های مختلف این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذرانند و در آزمون‌های پس از آن حائز نمره قبولی شوند، می‌توانند مدرک  B1و B2 را در این حوزه دریافت نمایند. این مدارک جزو ملزومات حرفه‌ای برای اشتغال و اکتساب سمت‌های تخصصی و مهارتی در صنعت هوایی کشور و (خارج از کشور) محسوب می‌شود.

شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات هوایی ایرانیان گروه مپنا برای دریافت این گواهینامه از ابتدای سال ۱۴۰۱ با بهره‌گیری از مدیریت و کارشناسان زبده و مشاوران برجسته در این زمینه، تمامی الزامات قانونی و تجهیزات مکانی، حقوقی، سخت افزاری و نرم افزاری لازم  و نیروی انسانی متخصص برای تصدی پست‌های مختلف و تدریس دوره‌های تخصصی را فراهم کرد. همچنین امکانات این مرکز در چندین مرحله توسط سرممیز سازمان هواپیمایی کشوری مورد ممیزی قرار گرفت ودر خرداد ماه ۱۴۰۲ موفق به اخذ گواهینامه پارت ۱۴۷ برای برگزاری دوره های BASIC  از سازمان هواپیمایی کشوری شد.

این گواهینامه برای برگزاری دوره‌های تخصصی صنعت هواپیمایی و در نتیجه کمک به بهبود صنعت هوانوردی کشور، ارتقای سطح پروازها و رشد رفاه عمومی موثر خواهد بود. همچنین گروه مپنا می تواند با توسعه این دوره‌ها و جذب دانش‌پذیر از داخل و خارج کشور از طریق ایجاد فرصت‌های مناسب تحصیلی برای دانشجویان خارجی درآمد ریالی و ارزی خود را رشد دهد.

گفتنی است اعتبار این گواهینامه منوط به پشت سرگذاشتن موفقیت‌آمیز ممیزی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است که به صورت دوره‌ای و موردی انجام می‌شود. همچنین این مرکز در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود برای دریافت گواهینامه پارت ۱۴۷ در بخش TYPE  است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.