• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

شمسی‌نژاد: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود

  • کد خبر : 71341
  • 22 خرداد 1402 - 15:13
شمسی‌نژاد: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های این بانک از محل دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود، در سال گذشته پرداخت وام رشد ۹۲ درصدی داشته و از ۶۰ همت به ۱۱۴ همت رسیده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جلسه مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۴۰۱ این بانک در وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور وزیر اقتصاد، همه نمایندگان سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک برگزار شد و صورت‌های مالی بانک به تصویب مجمع رسید.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با ارائه گزارش فعالیت‌های هیأت مدیره در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: این بانک در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و یکی از آخرین بانک‌های کشور است که فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک در حال حاضر ۵۰۴ شعبه و ۲۶ باجه در کل کشور دارد.
وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال گذشته افزایش سرمایه داد و سرمایه آن به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: رشد بیش از ۸۰ درصدی منابع بانک در سال گذشته که یکی از بالاترین ارقام در سطح شبکه بانکی بوده، جزو دستاوردهای بانک به شمار می‌رود.
رشد ۹۲ درصدی وام‌های پرداختی
وی افزود: پرداخت وام بیش از ۹۲ درصد افزایش یافته و از ۶۰ همت به ۱۱۴ همت رسیده است. همچنین سهم بانک از نقدینگی ارتقا یافته و از ۱.۵۶ درصد به ۲.۳ درصد رسیده است. کاهش نسبت مطالبات به مصارف بانک نیز از ۰.۴۵ درصد به ۰.۳۸ درصد، اتفاق مهمی است و این عدد بهترین عملکرد در شبکه بانکی محسوب می‌شود.
شمسی‌نژاد گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از محل دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود.
وی با اشاره به استقبال مردم از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک افزوده شده است.
شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: در سال گذشته سقف وام قرض‌الحسنه از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسید و در عین حال به رکورد پرداخت بیش از ۳ میلیون فقره وام دست یافتیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به برنامه‌های آتی هیأت مدیره بانک در سال ۱۴۰۲، گفت: برای جایگزین کردن مزد خدمت به جای کارمزد ثابت سالانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
شمسی‌نژاد گفت: کارگروه قرض‌الحسنه در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و با حمایت شخص وزیر اقتصاد و نیت خیر بانک مرکزی موارد مختلف پیگیری می‌‌شود.
انجام ۷۰ درصد افتتاح حساب‌ها به‌صورت آنلاین
وی درباره توسعه خدمات غیرحضوری بانک گفت: نسبت افتتاح حساب‌های آنلاین بانک به کل افتتاح حساب‌ها تقریباً ۷۰ درصد شده است. ۳۰ درصد از وام‌های بانک نیز به‌صورت کامل آنلاین پرداخت شده و ۱۰ درصد وام‌ها نیز بدون ضامن بوده است.
شمسی‌نژاد با برشمردن برخی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته، خاطرنشان ساخت: انتشار اوراق قرض‌الحسنه، راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک، ایجاد پلتفرم نئوبانک به نام کیوبانک، راه‌اندازی CRM و مرکز افکارسنجی و اقدامات فرهنگی همچون برگزاری جشنواره ملی قرض‌الحسنه برخی از کارهای انجام شده در سال ۱۴۰۱ هستند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به طرح مهریار بانک، گفت: با حمایت و مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی، حقوق و دستمزد ۱۳۰۰ دستگاه در چارچوب طرح مهریار پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: پرداخت وام‌های حمایتی از ۴.۵ همت به ۹.۵ همت در سال گذشته رسید. همچنین پرداخت وام قرض‌الحسنه حقوقی نیز برای نخستین بار در کشور انجام شد.
شمسی‌نژاد گفت: مجموع اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باعث شد تا نشریه بنکر نام این بانک را در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دهد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هشدار داد: کفایت سرمایه بانک در حال حاضر ۹.۵ درصد است که عدد مطلوبی محسوب می‌شود. با این حال این نرخ در سال‌های دیگر بیشتر بوده و لازم است سهامداران بانک نسبت به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی اقدام کنند.
صرف ۱۷ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی
شمسی‌نژاد با اشاره به اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی، گفت: صرف برخی از منابع بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در سال گذشته به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است. وجه التزام دریافتی بانک در سرفصل درآمدها نمی‌آید، بلکه در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه می‌شود.
وی با اشاره به افزایش سودآوری بانک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان، اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه به علت ورود و خروج منابع و مصارف، فراز و فرودی را در طول سال تجربه می‌کنند؛ به‌طوری که معمولاً در نیمه اول سال ورود منابع و در نیمه دوم سال مصارف بالایی دارند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: به علت شفایت در معاملات و مدیریت وجوه نقد، بانک مرکزی با حضور ما در بازار بین بانکی موافقت کرد. ما نیز به میزان تعیین شده از سوی بانک مرکزی، یعنی ۱۰ درصد منابع، در بازار بین بانکی ورود کردیم.
وی تأکید کرد: بخشی از منابع ما در بازار بین بانکی بود و رویکرد ما حمایت از سهامداران بانک بود. همچنین بخشی از منابع نیز صرف خرید اوراق دولتی شد. این اقدامات صرفاً با هدف مدیریت منابع و جلوگیری از اضافه‌برداشت بانک و نه کسب سود بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.