• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

شرکت فولاد خوزستان در بالاترین سطح تعالی کشور

  • کد خبر : 72234
  • 06 تیر 1402 - 7:21
شرکت فولاد خوزستان در بالاترین سطح تعالی کشور

یکی از نشانه های تحول گرایی و نگاه توسعه ای در شرکت های پیشروی اقتصادی و صنعتی، افزایش حجم سرمایه گذاری هاست. حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته در شرکت فولاد خوزستان در دو سال گذشته قابل قیاس با سال های پیش از این دوره نیست و در واقع دوره کنونی را می توان دوره ای بسیار متفاوت از این حیث ارزیابی نمود. به گفته مسئولان شرکت، ارزش سرمایه گذاری در پروژه های فعال شرکت فولاد خوزستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است که از نگاه توسعه ای این میزان سرمایه گذاری در پروژه های فعال یک رکورد استثنایی در صنعت فولاد محسوب می شود.

بنا به همین گزارش ها، از نظر ارزش روز، این میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فعال حتی در مقایسه با سایر صنایع نظیر صنعت نفت، پتروشیمی و نیشکر که استان خوزستان در این حوزه‌ها مادر صنعت کشور محسوب می‌شود نیز یک رکورد خیره کننده و حتی دست نایافتنی است.

این تفاوت را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن نیز می توان به خوبی دریافت. بنا بر آمار رسمی، حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۱۰۷ میلیارد تومان رسید. در واقع حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته ظرف یکسال در این شرکت ۱۱۵۱ درصد افزایش داشت که بسیار قابل تامل و تحسین است و حالا ارزش سرمایه گذاری پروژه های فعال این شرکت به عدد ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که چشم اندازی روشن و بسیار امیدوارکننده را ترسیم می کند.

تردیدی نیست که این توجه به حوزه سرمایه گذاری و عددهای بزرگ پیش گفته، نشان دهنده تدابیر صورت گرفته و نگاه کلان توسعه ای در این شرکت است که باعث شده این شرکت جایگاهی شایسته در عرصه اقتصاد کشور بدست آورد و در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه به اقتصاد کلان کشور کمک کند. این سرمایه گذاری ها نشانه این نیز هست که مدیران شرکت به فعالیت های روزمره و تولید به سبک و سیاق و میزان گذشته بسنده نکرده و با افزایش سرمایه گذاری ها و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست را در دستور کار قرار داده اند که به تبع آن اشتغال زایی بسیاری را در پی خواهد داشت. درجا نزدن و رضایت ندادن به ارزش ریالی و وزنی کنونی تولیدات و بهره گیری از تکنولوژی های روز و ایجاد و افزایش ظرفیت های تولیدی از نشانه های تحول و توسعه گرایی در این مجموعه بزرگ فولادی کشور است.

صنعت فولاد از بخش های مهم اقتصاد در جهان است و به دلیل دارا بودن کثرت حلقه های ارتباطی پیشین و پسین با دیگر بخش های اقتصاد به عنوان صنعتی پیشرو و کلیدی، از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که میزان تولید و مصرف در این صنعت، نشان دهنده پیشرفت و توسعه کشورها و تحرک بخش های مختلف اقتصاد است. کشور ما دارای ۳ عنصر اصلی سنگ آهن، انرژی و آب است و بنابراین تولید فولاد در ایران از مزیت بالایی برخوردار است که به همین دلیل افزایش سرمایه گذاری ها در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از همین روی است که به نظر می رسد فولاد خوزستان با توجه به مزیت های نسبی این صنعت در کشورمان از یکسو و با آسیب شنایی روند توسعه این بخش مهم اقتصاد، به افزایش بهره وری در بخش های مختلفی از زنجیره تولید فولاد با ارتقای تکنولوژی واحدهای فولادی روی آورده است.

موفقیت های این شرکت هم نشانه هایی از نقشه راه و استراتژی مناسب و هم مدیریت صحیح منابع برای پیشبرد اهداف توسعه ای را با خود به همراه دارد و دانش ضمنی و تجربه این موفقیت ها می تواند مورد توجه دیگر بخش های اقتصادی کشور قرار بگیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.