• امروز : شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

۵۳۰۰ فقره وام و تسهیلات، هدیه بانک صادرات ایران به سرزمین «رنگین‌کمان اقوام» نگاهی به رویکرد جامع نستله در ارتقای استانداردهای کیفی از مزرعه تا سفره محمد وطن پور: بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است استمرار صدرنشینی سپ در تعداد کل تراکنش‌های پرداخت ایران کُربنکینگ ایران: در مسیر بلوغ یا گرفتار سکون؟ اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۲۰شهریورماه بانک ملی ایران نماد استقلال، اعتماد و هویت ملی ایرانیان است حرفه‌ای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران / تسریع در فروش اقساطی واحدهای مسکونی نهضت ملی تامین مالی ۹۷ هزار میلیارد ریالی طرح نهضت ملی مسکن در مدیریت غرب تهران/ پرداخت بیش از ۷۴ هزار میلیارد ریال سهم الشرکه برای ساخت پروژه ها اعلام شعب کشیک بانک صادرات ایران در روز پنجشنبه ۲۰ شهریور‌ماه بانک توسعه صادرات ایران می‌تواند محور اصلی رشد صادرات غیرنفتی شود

8

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

  • کد خبر : 32024
  • 17 آذر 1400 - 15:38
ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ساخت و تحویل ۵۰۰ تُن ریل UIC۵۴ برای نخستین بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین المللی جهت استفاده در خطوط درون شهری این ناوگان خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مهدی شایسته اصل با بیان این که برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد گفت: تولید این ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC۵۴ بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به این که قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد خاطر نشان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
وی اظهار داشت: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
شایسته گفت: ریلی ذوب آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را  هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می کند.به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برای اولین بار از ریل ملی  ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.