• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

  • کد خبر : 32024
  • 17 آذر 1400 - 15:38
ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ساخت و تحویل ۵۰۰ تُن ریل UIC۵۴ برای نخستین بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین المللی جهت استفاده در خطوط درون شهری این ناوگان خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مهدی شایسته اصل با بیان این که برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد گفت: تولید این ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC۵۴ بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به این که قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد خاطر نشان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
وی اظهار داشت: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
شایسته گفت: ریلی ذوب آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را  هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می کند.به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برای اولین بار از ریل ملی  ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.