• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ چگونه تصاویری خیره‌کننده به شما ارائه می‌دهد؟

  • کد خبر : 75000
  • 18 مرداد 1402 - 17:30
تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ چگونه تصاویری خیره‌کننده به شما ارائه می‌دهد؟

ابعاد صفحه نمایش تلویزیون‌ها طی سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرد‌ه‌اند. در گذشته این چنین نبود و از یک تلویزیون انتظاری جز نمایش چند شبکه و برنامه آن هم در اندازه‌ و کیفیتی محدود نبود. اما با گذشت زمان، ابعاد تلویزیون‌ها بزرگ‌تر و عریض‌تر شدند و در حال حاضر ضمن گسترش بیشتر مدل‌های چند ۱۰ اینچی، این سری از محصولات محبوبیت فروانی در بین مصرف‌کنندگان دارند.

اما توجه داشته باشید علیرغم پیشرفت‌هایی که در زمینه فیلم‌ها‌ و تصاویر متحرک صورت گرفته، داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر همیشه منجر به یک تجربه فوق واقعی نمی‌شود و باید عوامل دیگری را نیز مورد بررسی قرار داد.

بر همین اساس شرکت سامسونگ به عنوان یکی از پیشروهای صنعت نمایشگر همواره در تلاش بوده تا با بهبود فناوری‌‌های خود در این زمینه، تجربه بهتری از سرگرمی‌های خانگی را به کاربران و همراهان همیشگی خود ارائه دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه با بررسی ویژگی‌های کلیدی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ با نحوه عملکرد این نمایشگرهای بزرگ در ارائه تصاویری خیره‌کننده بیشتر آشنا شویم.

وضوح ۸K: کلید آزادسازی کامل پتانسیل در تلویزیون‌های Neo QLED

بزرگتر شدن صفحه‌نمایش بدان معنا نیست که کیفیت تصویر به طور پیش‌فرض بهتر است. اگر اندازه صفحه تلویزیون بدون در نظر گرفتن تعداد پیکسل‌ها افزایش یابد، تصاویر خروجی از وضوح پایینی برخوردار می‌شوند و کیفیت آن‌ها بسیار کمتر از صفحه‌ای با همان تعداد پیسکل اما اندازه‌ای کوچکتر خواهد بود.

برای بهبود کیفیت تصویر، فضای صفحه‌نمایش باید با پیکسل‌های بیشتری پر شود. بدین منظور تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ در مقایسه با تلویزیون‌های ۴K چهار برابر بیشتر است و سامسونگ موفق شده در این تلویزیون‌ها وضوح واقعی ۸K را با Mini LEDهای متراکم و پردازشی ارتقایافته حفظ کند.

دو نیروی محرکه‌ای که کیفیت تصویر را در این دستگاه افزایش می‌دهند عبارتند از: پردازشگر Neural Quantum 8K که محتوا را برای ارائه تجربه‌ای شفاف از طریق ۳۳ میلیون پیکسل؛ تجزیه، تحلیل و بهینه می‌کند و همچنین فناوری پیشرفته Quantum Matrix Pro که از فرایندهای پیشرفته‌ای برای کنترل دقیق هر یک از Mini LED‌ها استفاده می‌کند.

این دو نیروی محرکه همان فناوری‌هایی هستند که باعث نوآوری و پیشروی سامسونگ در دنیای تلویزیون‌های غول‌پیکر شده است؛ اما در دل این دو فناوری‌ پیشرفته دقیقا چه می‌گذرد که باعث ارائه چنین قدرتی در ارائه جزئیات و نمایش تصاویر شده‌ است؟

پردازشگر Neural Quantum 8K: افزایش وضوح، رنگ و عمق با ۶۴ شبکه عصبی

درست است که تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ بهترین کیفیت تصویر بازار (۸K) را ارائه می‌دهند اما باید به این نکته توجه کرد، محتوایی که مشاهده می‌کنید همیشه دارای کیفیت ۸K نیست. خوشبختانه این تلویزیون‌ها برای اطمینان از زنده ‌شدن لحظه‌ای تک‌تک جزئیات روی صفحه، از پیشرفته‌ترین پردازنده موجود در تلویزیون‌ها یعنی Neural Quantum Processor 8K استفاده می‌کند.

پردازنده کوانتومی این تلویزیون‌ها از ۶۴ شبکه عصبی مجزا برای تجزیه و تحلیل محتوا و بهینه‌سازی کیفیت تصاویر موجود در آن‌ها بهره می‌برد. این شبکه‌های هوشمند عصبی الگوها و روابط موجود در اجزای تصویر را تشخیص داده و از این طریق وضوح تصاویر را افزایش می‌دهد. در واقع این پردازنده در مواجه با تصاویر، جزئیات و روابط تصویری درون آن را الگوبرداری می‌کند و به یادگیری آن‌ها می‌پردازد؛ سپس هنگام مواجه مجدد با این الگوها در تصاویر بی‌کیفیت آن‌ها را به سرعت تشخیص داده و از طریق افزایش وضوح، رنگ و عمق آن‌ها کیفیت کلی تصویر را به‌شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

این پردازنده پیشرفته سامسونگ همچنین به نوآوری‌هایی مانند Auto HDR Remastering نیز کمک می‌کند؛ قابلیتی که بر روی پویایی رنگ‌ها و روشنایی تصاویر تاثیر به سزایی می‌گذارد و برای ارائه تجربه‌ای بهتر آن‌ها را از سطوح SDR به HDR می‌رساند.

تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ به لطف این پردازنده به قابلیتی تحت عنوان Real Depth Enhancer Pro نیز مجهز شده‌اند. این قابلیت با یادگیری عمیق، مکان‌ سوژه‌های اصلی را به وسیله هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد و آن را در پیش‌زمینه قرار می‌دهد. بدین ترتیب با جدا شدن سوژه‌های روی صفحه از پس‌زمینه‌شان، شما تصویری سه‌بعدی‌تر مشاهده می‌کنید.

این حس واقعی عمق با سطوحی باورنکردنی از جزئیات و رنگ‌هایی زنده شما را در تماشای محتوای دلخواه خود غرق می‌کند. بنابراین هر محتوایی با هر کیفیتیی در این تلویزیون‌های Neo QLED، از طریق پردازنده پیشرفته کوانتومی عصبی سامسونگ به تصاویری با وضوح خیره‌کننده ۸K تبدیل می‌شود و تجربه‌ای فراگیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فناوری Quantum Matrix Pro: نهایت دقت با LEDهای کوچک و پردازش ۱۴ بیتی

یکی دیگر از فناوری‌های حیاتی که کیفیت تصاویر را در Neo QLED 8K تقویت می‌کند، فناوری Quantum Matrix Pro است که با کنترل دقیق نور پس‌زمینه در Mini LEDهای کوانتومی، به افزایش چشمگیر سطوح تیرگی و ایجاد کنتراست می‌پردازد.

Mini LED کوانتومی ابعادی کوچکتر از یک LED معمولی دارد. بنابراین تعداد بسیار بیشتر از آنها را می‌توان در صفحه نمایش قرار داد تا کیفیت تصویر در عین حفظ رنگ‌های زنده و برجسته‌ بهبود یابد.          

این تلویزیون‌ها در جهت ارائه‌ هرچه بهتر کیفیت، همچنین به پردازش ۱۴ بیتی دامنه رنگی پویا (HDR) مجهز هستند که با ایجاد حداکثر کنتراست به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد تا سطوح غیرقابل تصوری از جزئیات را در روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های تصویر بیان کند. چنین قابلیتی تضمین می‌کند که حتی ظریف‌ترین جزئیات صحنه برای کاربران قابل مشاهده باشد.   

علاوه بر این، فناوری Quantum Matrix Pro به کنترل تطبیقی اشکال و خطوط نوری نیز در این تلویزیون‌ها می‌پردازد. به‌طور دقیق این ویژگی نور پس‌زمینه را برای تطبیق با آنچه روی صفحه نمایش داده می‌شود، تنظیم می‌کند و وضوح هر چیزی را که تماشا می‌کنید افزایش می‌دهد. از آنجایی که کنترل نور پس‌زمینه در این تلویزیون‌ها بسیار دقیق است، ایجاد شکوفه (نشت نور به قسمت‌هایی از تصویر که قرار نیست در آن‌ها باشد)‌ و نقاط نوری زننده به‌طور کامل از بین می‌رود. همچنین نفوذ نور روشن از برخی نقاط روی صفحه به نواحی تاریک‌تر در اطراف نیز با فناوری Quantum Matrix Pro به‌طور کامل فراموش می‌شود. در نتیجه، نقاط روشن، روشن می‌مانند و صحنه‌های تاریک نیز تاریک می‌مانند و از این طریق جزئیات بیشتری نسبت به قبل برای شما روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود.          

به‌طور خلاصه، وضوح ۸K به‌شکلی متراکم صفحه‌های فوق‌العاده بزرگ تلویزیون را پر می‌کند و در عین حال پردازنده Neural Quantum 8K و فناوری Quantum Matrix Pro در یک همکاری کامل، تصویری سینمایی و واقعی برای شما خلق می‌کنند. جزئیات واضح، رنگ‌های دقیق، کنتراست بالا و حس عمق واقعی به تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ اجازه می‌دهد کیفیتی خیره‌کننده‌ به نمایش بگذارد و بینندگان را در هر لحظه‌ و هر مکانی مجذوب خود کند. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.