• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تامین نشدن ارز، علت کاهش تولید کارخانه‌های تایر

  • کد خبر : 73319
  • 21 تیر 1402 - 13:13
تامین نشدن ارز، علت کاهش تولید کارخانه‌های تایر

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه ارز کارخانه‌های تولید تایر، تأمین نشده، کارخانه‌ها نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند لذا با ۱۰ درصد ظرفیتشان تولید می‌کنند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما؛ محمد‌حسین قمری، با تایید گزارش‌های مردمی در خصوص نبود لاستیک با نرخ مصوب در بسیاری از فروشگاهها، افزود: به کارخانه‌های تولید‌کننده تایر، ارز تخصیص داده نشده و این کارخانجات بسیار کمتر از ظرفیت اسمیِ خود، تولید می‌کنند.

عرضه تایر با قیمت آزاد در شبکه غیرشفاف

وی افزود: با این شرایط به هر میزان که کارخانه‌ها تولید کنند، آن را در شبکه غیرشفاف از طریق نمایندگی‌های خودشان و با قیمت آزاد عرضه می‌کنند، از سوی دیگر در سامانه‌هایی که به منظور خرید لاستیک طراحی شده، به مردم اعلام می‌شود که به دلیل موجود نبودن، در حال حاضر امکان خرید لاستیک وجود ندارد.

قمری در پاسخ به این سپرسش که آیا واردات لاستیک برای تامین بازار انجام می‌شود یا خیر؟ گفت: وقتی شرایط تأمین کالایی به حالت بحران برسد دفتر تخصصی باید در آن مورد تصمیم‌گیری کند که از چه طریقی کالای مورد نیاز را تأمین کند.

وی با بیان اینکه سایت‌ها فرآیند تولید و عرضه را شفاف می‌کنند، گفت: پیش از این غیر از امکان ثبت‌نام از طریق سایت‌های اینترنتی برای خرید تایر با نرخ مصوب، تأمین تایر با نرخ مصوب از طریق مراکز تعیین شده نیز امکان‌پذیر بود اما با توجه به کمبودها، اکنون این عرضه صورت نمی‌گیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.