• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
1

فصل جدید نوآوری مبتنی بر فناوری در صنعت بیمه آغاز شد

  • کد خبر : 88921
  • 24 اردیبهشت 1403 - 13:09
فصل جدید نوآوری مبتنی بر فناوری در صنعت بیمه آغاز شد

با هدف بستر سازی، هدایت، نظارت و توسعه نوآوری های دانش بنیان در صنعت بیمه اولین رویداد ایران اینشورتک ۲۰۲۴ برگزار می شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی نائینی در پیش رویداد اینشورتک ۲۰۲۴ از استفبال خوب برای دریافت مجوز تاسیس شرکت فناور بیمه خبر داد و گفت: معاونت توسعه و نوآوری پس از تصویب آیین نامه ۱۰۵ و به منظور تسهیل گری در روند حضور بازیگران جدید صنعت بیمه با تبیین سیاست های ایجاد و تقویت زیرساخت های قانونی، ایجاد ساختارهای سازمانی و بستر سازی استقرار زیست بوم فناوری بیمه در کشور اقدامات عملیاتی خود را آغاز نموده است.
وی همچنین از تغییر نام معاونت طرح و توسعه به توسعه و نوآوری، ایجاد اداره کلی تحت عنوان نوآوری و توسعه کسب و کارهای نوین در بیمه مرکزی، ایجاد و راهبری مرکز نوآوری بیمه، تشکیل  کارگروه تخصصی تدوین نقشه راه توسعه فناوری صنعت بیمه، مشارکت در ایجاد صندوق پژوهش و فناوری صنعت بیمه را  بخشی از برنامه های عملیاتی این معاونت در راستای رشد و توسعه شرکت های فناور اعلام کرد.
دکتر بنیادی در این نشست از فرایند ارزیابی ریسک و قیمت گذاری، ارزیابی و پرداخت خسارت، خدمات مشتریان، حاکمیت داده، توانگری مالی، زیرساخت های فناوری اطلاعات و ریسک اعتباری، ایجاد شناسنامه برای ریسک های بزرگ، نظارت هوشمند،اصلاح سیستم بیمه گری اتکایی در بیمه های زندگی و …. به عنوان محورهای مشارکت  و اولویت دار  برای اعطای مجوز یاد کرد.
وی همچنین زمان برگزاری اولین رویداد اینشورتک ۲۰۲۴ را تیرماه ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: با توجه به استقبال خوب شرکت‌های فناور محور از صنعت بیمه مطمئنا شاهد فصل جدیدی از نوآوری مبتنی بر فناوری در صنعت بیمه خواهیم بود.
شایان ذکر است در این رویداد معاون اتکایی و فناوری بیمه مرکزی به ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه در این دو حوزه پرداختند.
لازم به ذکر است، فراخوان حضور فناوران در قالب سندباکس بیمه مرکزی از طریق سایت بیمه مرکزی و از طریق لینک زیر اعلام شد:

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=88921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.