به گزارش رویداد خبربه نقل ازاداره روابط عمومی و تبلیغات، بانک دی به واسطه استقرار فرآیندهای نظام مند و موثر برای رسیدگی به شکایات مشتریان طی دو مرحله ممیزی توسط ارزیابان مؤسسه بین المللی SGS سوئیس و تایید انطباق فعالیت های صورت گرفته در زمینه رسیدگی به شکایات با الزامات استاندارد، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ISO10002;2018 شد.این ممیزی که با هدف تائید پایبندی به الزامات استاندارد و پیاده سازی فرآیندهای مدون در جهت استانداردسازی مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان انجام شد، اقدامات صورت گرفته در زمینه تدوین و جاری سازی روش اجرایی و سایر مستندات مرتبط در حوزه رسیدگی به شکایات مشتریان از جمله سامانه رسیدگی به شکایات مشتریان، دسترس پذیری برای اعلام شکایت، طراحی کانال های متعدد ارسال و دریافت شکایات مشتریان و تعریف پروژه های بهبود را مورد ارزیابی قرار داد که مدیریت امور بازرسی با همکاری مدیریت امور طرح و توسعه بانک دی با احراز شرایط لازم، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ISO10002;2018 شد.بر اساس این گزارش، تدوین مستندات مرتبط، برخورداری از رویکرد فرآیندی در رسیدگی به شکایات، تجزیه و تحلیل، بررسی و دسته بندی شکایات و کاهش زمان رسیدگی به شکایات از مهم ترین عوامل تایید صلاحیت بانک دی برای اعطای گواهینامه استاندارد بینالمللی سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان بوده است.گفتنی است استاندارد ISO10002;2018 یک راهنمای عمومی برای طراحی و پیاده سازی یک فرایند ثمربخش و کارا جهت رسیدگی به شکایات است که به سازمان ها کمک می کند تا از طریق تعریف پروژه های بهبود در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان گام بردارند.
بانک دی موفق به کسب گواهینامه استاندارد ISO10002 شد
در پی اقدامات مدیریت امور بازرسی بانک دی، گواهینامه استاندارد بینالمللی سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO 10002:2018) از مؤسسه SGS سوئیس به این بانک اعطا شد.