• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

۷ مزیت مهم معاملات گواهی سپرده شمش طلا 

  • کد خبر : 75887
  • 01 شهریور 1402 - 18:38
۷ مزیت مهم معاملات گواهی سپرده شمش طلا 

محبوبه اسکندری رییس اداره توسعه کالایی بورس کالای ایران در گفت و گو با شبکه خبر، ۷ مزیت و جذابیت معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران را برای مردم و سرمایه گذاران برشمرد. به گفته اسکندری، سرمایه گذاری با سرمایه ۳۰۰ هزار تومانی، معامله به صورت برخط، اخذ کد بازار مالی بورس کالا در ۲۴ ساعت، معاملات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد، امکان تحویل شمش طلا از خزانه بانک، اطمینان از اصالت و عیار طلای خریداری شده و پایان دغدغه نگهداری و سرقت طلا از مزایای این معاملات است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از کالاخبر، اسکندری گفت: حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ابتدای راه اندازی در اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون از مرز یک تن شمش طلا عبور کرده است.

او افزود: هر گواهی سپرده شمش طلا معادل یک دهم گرم شمش طلا (۱۰۰ سوت) و حداقل سرمایه برای ورود به این معاملات رقم ناچیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که در بازارهای خارج از بورس امکان سرمایه گذاری با این حجم از سرمایه وجود ندارد.

رییس اداره توسعه کالایی بورس کالای ایران ادامه داد: امکان انجام معاملات گواهی سپرده شمش طلا به صورت برخط در اکثر شرکت های کارگزاری برای سرمایه گذاران فراهم است و در این بازار افراد می توانند از طریق گوشی تلفن همراه یا سیستم های رایانه ای شخصی خود شمش طلا خریداری کنند.

به گفته اسکندری، امکان اخذ کد معاملاتی بازار مالی بورس کالای ایران ظرف مدت ۲۴ ساعت از طریق دسترسی برخط شرکت های کارگزاری برای سرمایه گذاران حقیقی فراهم شده است.

او اظهار داشت: معاملات گواهی سپرده کالایی به عنوان یکی از ابزارهای مالی مورد تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد معاف است.

وی گفت: علاوه بر سهولت در ورود به این بازار، مشتریان می توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ اقدام به معامله کنند و با رعایت نصاب تحویل شمش طلا، امکان تحویل فیزیکی آن از خزانه های بانک نیز برای آنها وجود دارد.

رییس اداره توسعه کالایی بورس کالای ایران در پایان گفت: در معاملات گواهی سپرده شمش طلا اصالت شمش طلا به عنوان دارایی پایه در بدو ورود به خزانه بانکی مورد ارزیابی قرار می گیرد. به همین دلیل مردم دغدغه ای در خصوص اصالت و عیارشمش طلا و همچنین نگرانی از بابت نگهداری و سرقت آن نخواهند داشت.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با معاملات گواهی سپرده شمش طلا آشنا شوید؛

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.