• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

۷۵ جایزه رقابت طراحی سال ۲۰۲۴ به محصولات سامسونگ اهدا شد

  • کد خبر : 87066
  • 26 اسفند 1402 - 19:22
۷۵ جایزه رقابت طراحی سال ۲۰۲۴ به محصولات سامسونگ اهدا شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از کسب ۷۵ جایزه در رویداد فروم بین‌المللی (iF) جوایز طراحی ۲۰۲۴ خبر داد. رویداد iF Design Awards یکی از معتبرترین رقابت‌های حوزه طراحی است که بصورت سالانه در کشور آلمان برگزار می‌شود.

این جوایز شامل دو جایزه طلا می‌شود که متعلق به تلویزیون OLED TV (S95C) سامسونگ و بسته‌بندی گوشی‌های Galaxy Z Flip5 نسخه Maison Margiela Edition است.

فروم صنعتی Die Gute موسوم به جوایز iF در سال ۱۹۵۳ بنیانگذاری شده و محصولات شرکت‌کننده در این رقابت‌ها را از نظر تمایز، تاثیرگذاری و عوامل دیگر بررسی و ارزیابی می‌کند. محصولات عرضه شده به این فروم در ۹ گروه محصول، بسته‌بندی، ارتباطات، مفهوم حرفه‌ای، معماری داخلی، معماری، طراحی خدمات، تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تقسیم‌بندی می‌شود.

تی ام رو، مدیرعامل و رئیس تیم طراحی شرکت سامسونگ درباره جوایز کسب‌ شده گفت: «طراحی لوازم الکترونیکی مصرفی، نقش مهمی در تجربه کاربران دارد و جوایز به دست آمده، گویای پیشرفت مستمر سامسونگ در این زمینه است. در حالی که همچنان اولویت ما طراحی کاربردی و همسو با هدف محصول است، در ادامه مسیر خود، با تغییر سبک زندگی مصرف‌کنندگان هماهنگ شده و تجربیات آنها را از طریق نوآوری مداوم در طراحی پایدار ارتقا خواهیم داد».

جایزه طلا برای دو محصول نوآورانه

طراحی تلویزیون OLED TV (S95C) سامسونگ به نحوی است که به دلیل ضخامت بسیار باریک ۹٫۹ میلی‌متری خود، هنگام نصب، فاصله با دیوار را به حداقل می‌رساند. بدین ترتیب، امکان اتصال نزدیک فراهم می‌شود تا کیفیت ارائه شده افزایش پیدا کند. همچنین تجربه‌های صوتی و تصویری همه‌جانبه کاربران با ارائه صدای واقعی و سه‌بعدی Dolby Atmos به حداکثر می‌رسد.

بسته‌بندی Galaxy Z Flip5 نسخه Maison Margiela Edition نیز، دیگر موفقیت برجسته سامسونگ است که سبک طراحی منحصربه‌فرد میسون مارژلا را با استفاده از یک الگوی دوخت متمایز در مرکز جعبه منعکس می‌کند. ساختار کلی این بسته‌بندی، یادآور جعبه‌هایی است که در کارگاه‌های سنتی و مغازه‌های صنایع دستی برای نگهداری نمونه انواع پارچه و نخ مورد استفاده قرار می‌گیرند. قسمت بیرونی بسته‌بندی، با یک روکش پارچه‌ای بافته‌شده بر بستر کاغذی پوشانده شده است. بدین ترتیب، محصول هوشمند سامسونگ را به زیبایی با سبک سبک ویژه Haute Couture میسون مارژلا هماهنگ کرده است.

۷۵ جایزه؛ از تلویزیون تا لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند

گفتنی است که ۷۵ جایزه دریافتی سامسونگ، متعلق به تمامی بخش‌های رویداد فروم بین‌المللی (iF) جوایز طراحی است. این شرکت توانسته علاوه بر دو جایزه طلا برای تلویزیون OLED TV (S95C) سامسونگ و بسته‌بندی Galaxy Z Flip5 نسخه Maison Margiela Edition خود، جوایز دیگری نیز در بخش طراحی محصول دریافت کند که یکی از آنها، ماشین لباسشویی و خشک‌کن همه‌کاره مجهز به هوش مصنوعی Bespoke AI Laundry Combo است. مورد بعدی مربوط به اسپیکر بی‌سیم قابل تنظیم Music Frame است که به طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود. همین طور گوشی‌های هوشمند تاشو Galaxy Z Flip5 و Galaxy Z Fold5 که از طراحی جدیدی برای به حداکثر رساندن تجربه کاربر با نمایشگر تعاملی بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.

محصولات و خدمات دیگری که به عنوان طراحی برتر در این مسابقه انتخاب شده‌اند عبارتند از: سرویس Samsung Now+، Q Symphony و وب سایت Design Samsung. پلتفرم Samsung Now+ سرویسی است که اطلاعات مفیدی مانند وضعیت آب‌وهوا یا تصاویر زنده دوربین‌های امنیتی خانه را بدون حتی روشن بودن تلویزیون نمایش می‌دهد. Q Symphony با استفاده از فناوری صدای مبتنی بر هوش مصنوعی که فضای تماشای کاربران را تحلیل می‌کند، تجربه فراگیر آن‌ها را به حداکثر می‌رساند. در نهایت نیز جدیدترین نسخه وب سایت Design Samsung تجربه موبایلی پیشرفته و رابط کاربرپسندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=87066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.