• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

۴۱۰۰ پذیرنده متخلف در نظام پرداخت‌یاری مسدود شدند

  • کد خبر : 12872
  • 27 فروردین 1400 - 20:45
۴۱۰۰ پذیرنده متخلف در نظام پرداخت‌یاری مسدود شدند

مدیر عامل شرکت شاپرک گفت: ترمینال‌ها و پذیرنده‌هایی که خارج از حیطه نظام پرداخت یاری تسویه شاپرک بودند، حذف شدند.

کاظم دهقان، مدیر عامل شرکت شاپرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا پبرامون آخرین وضعیت پرداخت یارها گفت: از ابتدای سال سازماندهی و ساماندهی پرداخت یارها را در دستور کار داشتیم. در حقیقت پرداخت یارهایی که در قاعده مدل های تسویه پرداخت یاری نبودند فرآیندهای بیرون از شرکت شاپرک و قواعد مصوب بانک مرکزی را دنبال می کردند. خوشخبتانه با همت و تلاشی که شد، حدود ۴۰ هزار ترمینال و پذیرنده از این مدل ها حذف شد. بنابراین آنهایی که خارج از حیطه نظام پرداخت یاری تسویه شاپرک بودند، حذف شدند و همه آن هایی که ماندند، منتقل شدند.

مدیر عامل شرکت شاپرک افزود: از سوی دیگر مجموعه ای از تخلفات در حوزه این گروه از پرداخت یارها در طول شش تا هفت ماه گذشته صورت گرفته بود که با هماهنگی بانک مرکزی به ترتیب شناسایی شده و بر اساس آخرین تصمیمات و کارهای انجام شده، شب گذشته و امروز نزدیک ۴۱۰۰ ترمینال که شبای پشت ابزار پذیریش منطبق با دارنده پذیرنده نبود، مسدود شدند. به عبارت دیگر یعنی پول به حسابی می آمد که دارنده درگاه نبود و مشکوک به پولشویی و یا اجاره ای بودن درگاه بودند. بنابراین ۴۱۰۰ ترمینالی که پس از اخطارهای شاپرک همچنان به رویه خلاف قانون ادامه دادند، مسدود شدند. به گفته این مقام مسئول، هدف از مسدودسازی این درگاه ها این است که ذینفع درگاه با دارنده درگاه یکسان شوند.

دهقان تاکید کرد: در مجموع با تخلفات مختلفی مواجه شدیم؛ یکی، خارج از پرداخت یاری بودند که با آن ها مقابله کردیم و پذیرندگانی که خارج از این حوزه بودند را غیرفعال و مسدود کردیم. تخلف دیگر هم همین عدم انطباق شبا بود و تخلفات دیگری همچون حساب های تجمیعی دارند که در چند مرحله با آن ها برخورد شده و در روزهای آتی هم در این مسیر هر تخلفی شناسایی شود حتما اعمال مقررات قانونی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.