• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

۲۲هزار میلیار ریال سهم دانش‌بنیان‌ها از تسهیلات بانک کارآفرین

  • کد خبر : 79335
  • 06 آبان 1402 - 12:30
۲۲هزار میلیار ریال سهم دانش‌بنیان‌ها از تسهیلات بانک کارآفرین

بانک کارآفرین بعنوان یکی از حامیان اصلی حوزه دانش‌بنیان، در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۲هزار میلیارد ریال به شرکتهای دانش‌بنیان تسهیلات ارائه کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ دکتر احمد بهاروندی با اشاره به اینکه بانک کارآفرین به عنوان بانک پیشرو در حمایت و تامین‌مالی دانش‌بنیان‌ها شناخته شده است، اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه خود را در اقتصاد ایران تثبیت کنند و نقش مناسبی در اشتغالزایی داشته باشند.
بهاروندی ادامه داد: این بانک در راستای یکی از اهداف و برنامه‌های سالانه خود، طی چندسال گذشته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و بر مبنای تاثیرگذاری این شرکت‌ها در افزایش رفاه جامعه، تمرکز ویژه‌ای بر اعطای تسهیلات به آنها داشته به نحوی که طبق آمارها در سال ۱۴۰۰، حدود یک هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال از کل تسهیلات اعطایی بانک در این بخش متمرکز بوده است.

حامی همیشگی دانش بنیان ها هستیم

به گفته مدیرعامل بانک کارآفرین، سهم بانک در حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۹ برابری همراه شده و به ۲۹ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از عزم بانک کارآفرین برای حمایت همه جانبه از این بخش دارد.
وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای دانش‌‍بنیان تخصیص یافته است گفت: تداوم این روند در مقایسه با کل منابع تخصیصی به این بخش در سال ۱۴۰۰ حاکی از رشد بیش از ۲۲برابری بوده است.
به گفته بهاروندی اعتقاد بانک کارآفرین بر این است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند عقب ماندگی‌های گذشته در بخش فناوری را از میان بردارند؛ بنابراین با رویکرد حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی تفاهم نامه‌های متعددی را با فعالین و نقش آفرینان این حوزه از جمله دانشگاه‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شده است و شکی نیست مسیر آینده و پیش روی کشور در دستان دانش بنیان‌هاست.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.