• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

گام بلند بانک‌ صادرات ایران در تامین مالی صنعت فولاد

  • کد خبر : 79274
  • 04 آبان 1402 - 15:35
گام بلند بانک‌ صادرات ایران در تامین مالی صنعت فولاد

بانک صادرات ایران با هدف توسعه صنعت فولاد و کمک به تقویت زنجیره تأمین در این صنعت در بیست و پنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور در جزیره کیش با سه شرکت فولادی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

یاسر مرادی، عضو اجرایی هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران با حضور در این همایش بین‌المللی که تحت عنوان سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار شد، ضمن دیدار و نشست با مدیران برخی شرکت‌ها از جمله فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد کاوه کیش و فولاد مبارکه اصفهان، صبا فولاد، فولاد هرمزگان، فولاد اکسین، شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر و گروه سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش، با مدیران سه شرکت «ذوب آهن اصفهان»، «سنگ آهن مرکزی ایران» و «سرمایه‌گذاری آرین حدید» تفاهم‌نامه توسعه همکاری امضا کرد.

عضو اجرایی هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران در بیان قابلیت‌ها و توانمندی‌های این بانک برای کمک به صنعت فولاد کشور گفت: ایران در رده کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد در دنیا است. ظرفیت تولید فولاد کشور با وجود تنگناها و مشکلات سال‌های اخیر، به سرعت در حال رشد است تا جایی که در حال حاضر سالانه ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد وجود دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها این ظرفیت تا افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.

IMG_20231026_115308_345.jpg

وی افزود: بانک صادرات ایران طی سالیان متمادی در کنار تولیدکنندگان بزرگ و شرکت‌های مادر در این صنعت ایستاده و امروز نیز با استفاده از قابلیت‌های نوین در عرصه فناوری و همچنین ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود، در کنار  فعالان این صنعت نقش‌آفرینی می‌کند.
وی با اشاره به کارنامه درخشان بانک صادرات ایران در کمک به احداث و پایه‌گذاری اغلب صنایع بزرگ کشور در بخش‌های مختلف صنعت از جمله، فولاد، آلومینیوم، نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های بزرگ و سایر صنایع، تاکید کرد: بانک صادرات ایران در حمایت از صنعت فولاد با بهره‌گیری از قابلیت‌های بانکداری جامع، بانکداری شرکتی و اختصاصی‌سازی محصولات نوین بانکی به ویژه ارائه خدمات تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای از طریق صدور و تنزیل اعتبارات اسنادی، برات الکترونیک، انتشار اوراق مرابحه، صکوک، اوراق گواهی سپرده خاص و چکنو، برای پشتیبانی از شرکت‌ها آماده است و بانکداران حرفه‌ای در بانک صادرات ایران برای حل دغدغه‌های تامین مالی و تقویت زنجیره ارزش در صنعت فولاد در کنار فعالان این صنعت ایستاده‌اند.

IMG_20231026_115317_316.jpg

بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور که دوم تا چهارم آبان ماه سال جاری در جزیره کیش برپا بود با استقبال فعالان این صنعت استراتژیک مواجه و ۲۵۵ شرکت توانمندی‌های خود را عرضه کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.