• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

4

کمبود نیروی انسانی، عامل کاهش تا ۳۰ درصدی در تولید و فروش

  • کد خبر : 39102
  • 21 بهمن 1400 - 12:42
کمبود نیروی انسانی، عامل کاهش تا ۳۰ درصدی در تولید و فروش

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت: به علت نبود و کمبود نیروی انسانی، حدود ۳۰ درصد از تولید و فروش مجموعه‌های صنعتی به ویژه در زیرمجموعه‌های قطعه سازی کاهش یافته است.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: باوجود مواداولیه، بازار، ماشین آلات و تجهیزات کافی، فقط در مجموعه قطعه سازی خودمان در بهمن ماه, ۳۰ درصد از فروش و تولید را به علت نبود نیروی انسانی از دست دادیم.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی را به طور جدی دنبال می‌کنیم، گفت: امیدواریم مسئولان هم در این باره کمک کنند تا بتوانیم با تامین نیروی انسانی، تولید در مجموعه‌های صنعتی را به ظرفیت کامل برسانیم.

آقای نجفی منش افزود: در کوتاه مدت می‌توانیم از نیروی کار بدون مجوز افغان استفاده کنیم، زیرا آن‌هایی که مجوز دارند مشغول بکارند البته این کار در صورتی شدنی است که پلیس مهاجرت به درخواست ما پاسخ مثبت داده و با دادن مجوز به بخشی از نیروی کار افغان بتوانیم بخشی از مشکل نیروی کار را در کوتاه مدت حل کنیم.

وی ادامه داد: در میان مدت و بلندمدت باید با ایجاد مسکن در کنار کارخانجات بتوانیم نیروی کار را از مناطقی که مازاد دارند از جمله سیستان و بلوچستان به شهرک‌های صنعتی که با کمبود نیروی انسانی مواجهند منتقل کنیم و اسکان دهیم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت نکردن حقوق و مزایای کافی موجب کاهش نیروی کار شده است؟ گفت: ما از حداقل حقوق، حقوق بالاتر و مزایایی هم پرداخت می‌کنیم یعنی هم اکنون یک کارگر ما در حدود ۷ میلیون تومان درآمد دارد و مهم این است که این دریافتی عدد قابل قبولی است، اما مشکل اینجاست که نیروی کار وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=39102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.