• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کریمی: فصل جدیدی از شکوفایی عملکرد مجتمع پتاس در راه است

  • کد خبر : 75443
  • 25 مرداد 1402 - 17:03
کریمی: فصل جدیدی از شکوفایی عملکرد مجتمع پتاس در راه است

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو در بازدید از فاز یک پروژه حفر کانال تامین شورابه معدن ترود در استان سمنان خبر داد: عملیات اجرای پروژه کانال ۱۰ کیلومتری پتاس از معادن پلایای میانی و ترود علیرغم دشواری‌های محیطی به همت سرمایه‌گذار پتاس در حال انجام است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مجتمع پتاس خور و بیابانک، محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو در این بازدید عنوان کرد: این کانال به منظور جمع آوری شورابه جهت استحصال کلرید پتاسیم از معدن پلایای ترود استفاده می‌شود.

وی توضیح داد: تاکنون بیش از ۵ کیلومتر از کانال حفر شده و در فازهای آتی، در سایر بخش‌های پلایا توسعه خواهد یافت.

کریمی تصریح کرد: امیدواریم با سرمایه‌گذاری و راهبری بیش از پیش شرکت فسفات کارون فصل جدیدی در شکوفایی عملکرد مجتمع پتاس در زمینه‌های گوناگون از جمله توسعه گردشگری معدنی، افزایش اشتغال، توسعه زنجیره ارزش افزوده از جمله  گرانول سازی، سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم، افزایش میزان تولید پتاس و … رقم زده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در بازدید از روند پیشرفت کارخانه کودهای ترکیبی گرانوله بیان کرد: نصب فاز یک خط تولید پتاسیم گرانوله با ظرفیت سالیانه ۴۰ هزار تن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۰۱ میلیارد تومان و شامل کارخانه‌های گرانول سازی، سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم است که در فاز اول عملیات ساخت کارخانه کودهای ترکیبی گرانوله با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر در مهر ماه سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

کریمی درباره حوضچه‌های تبخیر خورشیدی مجتمع پتاس نیز توضیح داد: حوضچه‌های تبخیر خورشیدی به مساحت ۱۳ کیلومتر مربع و شامل ۱۱ استخر نمک گیری و ۴ استخر کارنالیت گیری جهت استحصال کارنالیت، ماده اولیه کارخانه با هدف افزایش تولید پتاس از ۵۰ به ۱۰۰ هزار تن توسط راهبری مجتمع پتاس در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت استخرها تاکنون ۲۳ درصد پیشروی داشته و آبگیری استخرها از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود.

گفتنی است در این بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو در دیدار با مدیر مجتمع، مدیر راهبری و پیمانکار پروژه پس از بررسی پیشرفت‌های حاصل شده در بخش توسعه و تولید مجتمع بر لزوم تسریع در آماده سازی و تکمیل پروژه‌های مجتمع تاکید کرد.  

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.