• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد با هدف تقویت هویت‌سازمانی صورت گرفت؛ رونمایی از کارت نقدی جدید بانک آینده کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO31000 شد تقدیر از نمایندگان برتر ” بیمه کارآفرین“

1

کاهش پرونده‌ها و احقاق حقوق مردم را از طریق تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم

  • کد خبر : 49932
  • 25 تیر 1401 - 17:45
کاهش پرونده‌ها و احقاق حقوق مردم را از طریق تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رویکرد مطلوب ما در مورد پرونده‌های مفتوح در دیوان عدالت اداری این است که تعداد پرونده‌ها به حداقل ممکن برسد و برای تحقق این هدف باید با فهم مشترک و تعامل سازنده بین‌بخشی نسبت به آسیب‌شناسی وضع فعلی اقدام کنیم و به دنبال رفع مشکل و احقاق حقوق مردم باشیم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در نشستی با سید کاظم موسوی، معاون قضایی در امور کار و تأمین‌اجتماعی و تعدادی از قضات دیوان عدالت اداری گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات متنوعی را به اقشار وسیعی از جامعه ارائه می‌دهد. تنوع خدمات این سازمان به اقشار مختلف جامعه ازجمله کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان افتخار بزرگی برای این سازمان خدمت‌رسان است و در کنار آن طبیعتاً ممکن است منجر به مطالبات و طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری شود.

دکتر موسوی ادامه داد: با تلاش مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، تعداد پرونده‌های مطرح مرتبط با تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت روند کاهشی دارد و با اقدامات مختلف به‌ویژه درباره موضوعات پرتکرار، سعی ما این است که مطالبات مردم در واحدهای اجرایی به‌درستی رسیدگی شود و پاسخ‌گویی و اقناع مردم را با جدیت پیگیری می‌کنیم. رویکرد مطلوب ما در مورد پرونده‌های مفتوح در دیوان عدالت اداری این است که تعداد پرونده‌ها به حداقل ممکن برسد و برای تحقق این هدف باید با فهم مشترک و تعامل سازنده بین‌بخشی، نسبت به آسیب‌شناسی وضع فعلی اقدام کنیم و به دنبال رفع مشکل و احقاق حقوق مردم باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: منابع و اموال سازمان تأمین‌اجتماعی، حق‌الناس است و همه اشخاص و نهادها باید در همه اقدامات و رویه‌های تقنینی نسبت به حق‌‎الناس بودن این منابع حساسیت ویژه داشته باشند. با برگزاری چنین جلساتی در سطوح مدیریتی می‌توانیم به فهم مشترک از مسائل و مشکلات برسیم و یافتن راهکار برای رفع مشکلات و چالش‌ها نیز نیازمند برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی است که این آمادگی در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد که با همکاری دیوان عدالت اداری، رویکرد پیشگیری از طرح دعاوی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و خروجی همکاری دو دستگاه می‌تواند ارائه پیشنهادهای تخصصی برای اصلاح قوانین و رویه‌های جاری برای افزایش رضایتمندی مردم باشد.

سید کاظم موسوی، معاون قضایی در امور کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری نیز در این نشست، ضمن تبریک فرارسیدن هفته تأمین‌اجتماعی و تقارن آن با اعیاد قربان و غدیر گفت: موضوعات مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی را با همکاری برادرانه و در راستای تحقق عدالت و حفظ حقوق مردم و شرکای سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری می‌کنیم و سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری خوبی با شعب کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری دارد.

وی افزود: شناسایی و رفع عوامل مؤثر بر ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما محسوب می‌شود که در تعامل با دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم و جلسات کارشناسی ما با سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه به‌صورت منظم برگزار می‌شود. تعامل بین دیوان با دستگاه‌های مختلف باید به نحوی باشد که جانبداری از دستگاه‌ها تلقی نشود و این تعامل برای احقاق حقوق مردم بدون نیاز به پیگیری قانونی مطالبات است.

وی افزود: در مسائل مختلف و پرونده‌های پرتکرار از طریق تعامل مؤثر با سازمان تأمین‌اجتماعی، شاهد کاهش بسیار محسوس پرونده‌ها هستیم و امیدواریم با تداوم و ارتقای همکاری‌ها پاسخگویی و فعالیت این سازمان، خدمت‌رسان هرچه بیشتر با گونه‌ای ارتقاء یابد که مردم با رضایتمندی خدمات خود را دریافت کنند و نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری از طریق دیوان عدالت کاهش یابد.

دکتر عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه از همکاری این سازمان و دیوان عدالت اداری برای کاهش پرونده‌ها خبر داد و گفت: بررسی مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های مرتبط با تأمین‌اجتماعی در دویان عدالت اداری، در سه ماهه ابتدای سال جاری و سه ماهه ابتدای سال گذشته، نشان‌دهنده روند کاهشی تعداد پرونده‌هاست.

دکتر نعیمی افزود: بیشترین پرونده‌های مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری درباره موضوعاتی از قبیل مشاغل سخت و زیان‌آور، ادعای سابقه اشتغال و اعتراض به آرای مراجع تشخیص مطالبات است که تلاش می‌کنیم با بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها، احقاق حقوق و ارائه پاسخ اقناعی به مردم، طرح پرونده‌های جدید در دیوان عدالت اداری را تا حد امکان کاهش دهیم.

در این جلسه، قضات دیوان عدالت اداری و معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=49932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.