• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

کارکنان بیمه‌شده بیمارستان گاندی تا زمان اشتغال مجدد؛ مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند

  • کد خبر : 84294
  • 08 بهمن 1402 - 13:35
کارکنان بیمه‌شده بیمارستان گاندی تا زمان اشتغال مجدد؛ مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد کارکنان بیمه‌شده بیمارستان گاندی تا زمان ایمن‌سازی و آغاز فعالیت مجدد این بیمارستان، می‌توانند در صورت عدم اشتغال به علت این حادثه، مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی در شامگاه پنجم بهمن ماه، فعالیت عادی این بیمارستان تا زمان ایمن‌سازی و ترمیم خرابی‌های ایجادشده متوقف شده است.

در پی وقوع این حادثه و با توجه به قانون بیمه بیکاری، معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد با توجه به وقوع آتش‌سوزی مورخ ۰۵‏/۱۱‏/۱۴۰۲ در بیمارستان گاندی و احتمال تعطیلی موقت برخی از بخش‌‏های این بیمارستان و بیکار شدن تعدادی از پرسنل، بیمه‌شدگان مشمول قانون کار بیمارستان مذکور می‏‌توانند درخواست خود را در سامانه جامع روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده و از مقرری بیمه بیکاری که توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود، بهره‌‏مند شوند.
معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است وفق بند (الف) ماده (۶) قانون بیمه بیکاری، مشمولان تبصره «۲» ماده (۲) قانون بیمه بیکاری که به‌علت بروز حوادث غیرمترقبه بیکار می‌شوند، از شرط داشتن حداقل سابقه لازم جهت بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری (۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه) نیز معاف هستند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=84294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.