• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کارنامه درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دولت مردمی سیزدهم

  • کد خبر : 76265
  • 07 شهریور 1402 - 13:59
کارنامه درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دولت مردمی سیزدهم

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم اقدامات مختلفی انجام داده است که بروز و ظهور آن در شاخص‌های مختلف عملکردی این بانک پیداست. از جمله اینکه تعداد مشتریان بانک از مرز ۱۵ میلیون نفر عبور کرده و این خود نشانه اعتماد بیش از پیش آحاد جامعه به نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض الحسنه کشور است.

انتشار اوراق قرض‌الحسنه یکی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که برای نخستین بار و در سال گذشته صورت گرفت. بر این اساس، خریداران اوراق قرض‌الحسنه که هم‌اکنون از طریق نماد «مهریران» در بازار معاملات ثانویه بورس قابل خرید و فروش است، می‌توانند نسبت به دریافت وام قرض‌الحسنه اقدام کرده یا امتیاز خود را به دیگران منتقل کنند. امتیاز وام حاصل از خرید این اوراق بیش از معدل حساب ایجاد شده در بانک برای مشتری است.
پیشخوان مجازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در دوره جدید و با هدف سهولت دسترسی مشتریان به یک درگاه جامع با کاربری آسان راه‌اندازی شد. این پیشخوان در واقع شعبه مجازی بانک است و خدمات مختلف بانکی همچون افتتاح حساب، دریافت معدل حساب، درخواست وام و… از طریق آن قابل انجام است. کیوبانک نیز به‌عنوان سوپراپلیکیشن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه اندازی شد تا خدمات مالی و بانکی به‌صورت تجمیع شده و از طریق تلفن همراه قابل ارائه باشد. کیوبانک در حقیقت یک بانک تمام دیجیتال است که همه عملیات بانکداری از طریق آن و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. این اپلیکیشن، پلتفرم یکپارچه‌ کسب‌وکار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود و هم‌اکنون در دسترس مشتریان قرار دارد.
توثیق سهام برای دریافت وام قرض‌الحسنه و همچنین ارائه امکان توثیق سفته الکترونیک نیز ۲ اقدامی بود که دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بیش از پیش برای مشتریان آسان کرد.
طرح مهریار ایده‌ای نوین از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود که ضمن تکمیل سبد محصولات بانک، باعث افزایش رفاه کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی شده است. در چارچوب طرح مهریار، سازمان یا شرکت، حقوق و مزایای کارکنان خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌کند و بانک نیز متناسب با این مبالغ، درصدی را به‌عنوان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارکنان آن سازمان قرار می‌دهد. این طرح که با استقبال گسترده سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی همراه بوده، باعث شده در حال حاضر ۲۰۰۰ سازمان با حدود ۵۰۰هزار پرسنل حقوق کارکنان خود را در چارچوب این طرح پرداخت کنند.
ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه یکی از اهداف اصلی‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور است. بر همین اساس این بانک ۱۷۰۰ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف به امضا رسانده و خدماتی را متناسب با نیازهای آن‌ها ارائه می‌کند. این موضوع باعث شده دامنه افرادی که از خدمات مبتنی بر قرض‌الحسنه استفاده می‌کنند، روز به روز بیشتر شود.
حذف کارمزد ثابت و حرکت به سمت دریافت مزد خدمت یکی از مسیرهایی است که بانک در حال طی کردن آن است تا بیش از پیش به سمت بانکداری اسلامی حرکت کند و نفع مشتریان بانک نیز از دریافت وام قرض‌الحسنه افزایش یابد.
راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جهت ایفای نقش مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان کشور نیز دیگر اقدام صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم بوده است. ایفای نقش مؤثر در زیست‌بوم نوآوری بانکی و ارتباط سازنده با بازیگران این زیست‌بوم و همچنین نقش‌آفرینی در توسعه کسب‌وکار بانک، مبتنی بر نوآوری و ارزش‌آفرینی و در زمینه خدمات مالی برخی دیگر از اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک به شمار می‌روند.
این بانک برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی مرکز CRM را راه‌اندازی کرده است که هدف آن پرستاری از مشتریان و دریافت نظرات و پیشنهادات آن‌ها نسبت به خدمات و محصولات بانک و همچنین معرفی طرح‌های جدید بانک به آن‌هاست. تکریم مشتریان بانک در دوره مدیریت جدید بیش از پیش مورد توجه بوده و افزون بر راه‌اندازی مرکز CRM، مرکز ارتباط با مشتریان بانک نیز ارتقا یافته و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌کند. تعداد تماس‌های مرکز ارتباط با مشتریان به‌طور متوسط به روزانه بیش از ۱۱هزار تماس می‌رسد.
رشد ۸۱ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۱ تنها یکی از دستاوردهای این بانک بوده که ناشی از مجموعه اقداماتی است که رضایت بیش از پیش مشتریان را در پی داشته است. این عدد یکی از بالاترین آمار رشد منابع در شبکه بانکی به شمار می‌رود و فاصله قابل توجهی با متوسط افزایش منابع شبکه بانکی دارد. این بانک متناسب با افزایش منابع خود، وام‌های پرداخت شده خود را نیز افزایش داده؛ به‌طوری که در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار تعداد وام‌های پرداخت شده این بانک از مرز ۳ میلیون فقره عبور کرد.
خوشبختانه عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌گونه‌ای رضایت مشتریان این بانک را در پی داشته که خوش‌حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی کشور متعلق به این بانک هستند. کسب بهترین عملکرد در رابطه با شاخص مطالبات به مصارف در سطح بانک‌های کشور با نرخ سی‌وهشت صدم درصد خود گواهی بر این موضوع است.
این بانک در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه وام به اشخاص حقوقی را نخستین بار در سال ۱۴۰۰ کلید زد و پس از آن در سال ۱۴۰۱ سقف این وام‌ها را با دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ۷.۵ میلیارد ریال افزایش داد. همچنین در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعهد کرد ۱۰۰۰ فقره وام به این شرکت‌ها پرداخت کند.
این بانک همواره جزو پیشتازان شبکه بانکی در پرداخت وام‌های تکلیفی بوده تا هم نسبت به تشکیل خانواده و فرزندآوری حمایت‌های خود را استمرار بخشد و هم نسبت به حمایت از خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی گامی مؤثر برداشته باشد. بر همین اساس، پرداخت وام‌های تکلیفی مربوط به ازدواج و فرزندآوری و همچنین مددجویان نهادهای حمایتی در سال‌های اخیر رشدی ۲۵۰ درصدی را در این بانک تجربه کرده است.
اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باعث شده نشریه بنکر در سال ۲۰۲۲ نام این بانک را در فهرست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان وارد کند. این بانک می‌کوشد با افزایش کمی و توسعه کیفی محصولات و خدمات خود، علاوه بر تکریم مشتریان، بیش از پیش در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه پیشگام باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=76265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.