• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پیام تبریک استاندار زنجان بمناسبت هفته تامین اجتماعی

  • کد خبر : 18780
  • 20 تیر 1400 - 17:35
پیام تبریک استاندار زنجان بمناسبت هفته تامین اجتماعی

فتح الله حقیقی، استاندار زنجان در پیامی هفته تامین اجتماعی را تبریک گفت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در متن این پیام آمده است:

کرامت به عنوان بهترین هدیه خداوند به انسان پس از آفرینش او ، مهم ترین حق او درجامعه وزندگی اجتماعی ویکی از اصلی ترین نیازهای طبیعی و فطری او نیز به شمار می رود و البته مستلزم برخورداری از امکانات و مواهب زندگی در راستای رشد و تعالی اوست و لذا هر انسانی حق دارد درجامعه به طور محترمانه زندگی کند و از امکانات وشرایط لازم برای برطرف کردن نیازهای جسمی وروحی وتعالی معنوی وکمال برخوردار شود.
یکی از عمده ترین جهات مطرح شده درحقوق وکرامت انسان ، توجه به جنبه مادی زندگی ورفاه اوست . دستورالعمل های اخلاقی ،حقوقی وشرعی در قالب عناوینی چون مواسات، ایثار، انفاق،سرپرستی ایتام وکفالت و… معرفی شده است . این حقوق از آغاز دوره حیات تا پس از مرگ باقی است وتامین بازماندگان را نیز شامل می شود.
بیمه های اجتماعی وتامین اجتماعی یکی از ابزارهایی است که متناسب با شرایط جدید زندگی انسان ایجاد شده است. اصل دوم قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی را بر پایه ایمان به اصولی می داند که یکی از آنها ایمان به کرامت وارزش والای انسان وآزادی همراه با مسوولیت او دربرابر خداست. دراصل سوم، دولت اسلامی را موظف به «پی ریزی اقتصادی صحیح وعادلانه برضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه ، رفع فقر وبرطرف ساختن هر نوع محرومیت در ، زمینه های تغذیه ، مسکن ، کار ، بهداشت وتعمیم بیمه » کرده است.
اسقرار یک نظام کارآمد تامین اجتماعی که از ساختار توسعه ای برخوردار باشد، ضرورتی ملی است. سازمان تامین اجتماعی مهم ترین بخش در این ساختار ونظام به شمار می رود وبه عنوان بخش محوری نظام بیمه های اجتماعی، از ارکان مهم کشور محسوب می شود وتوجه ویژه درراستای کارآمدی آن عزمی همگانی را می طلبد و تردیدی نیست که ارتقاء فرهنگ بیمه  و تامین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی رشد و تعالی جامعه وباور نقش تاثیر گذار آن رشد اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی است و در استان زنجان نیز تلاشهای زاین سازمان در این راستا و ایفای نقش ارزشمند خود در تمامی زمینه ها، همواره قابل تحسین وتقدیر ودر خور توجه بوده است.
اینجانب فرا رسیدن هفته و روز تامین اجتماعی را به خانواده بزرگ تامین اجتماعی کشور و استان بویژه بیمه شدگان، مستمری بگیران،کارفرمایان وکارکنان  استان صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم در راستای دستیابی به اهداف مقدس جمهوری اسلامی و تحقق توسعه کشور موفقیت های روز افزونی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.