• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پشتیبانی بانک تجارت از صنعت مس کشور

  • کد خبر : 82000
  • 20 آذر 1402 - 15:33
پشتیبانی بانک تجارت از صنعت مس کشور

با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس ایران، تامین مالی ریالی و ارزی این شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه بالا و پایین دست در یک دوره ۴ ساله از سوی بانک تجارت انجام خواهد شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور امیر خرمی شاد مدیرعامل ملی صنایع مس ایران برگزار شد، با تاکید بر تاثیر این تفاهم‌نامه بر تحکیم روابط دو مجموعه تصریح کرد: تامین مالی و تسهیل‌گری انجام امور بانکی مجموعه مس، پیمانکاران و سایر شرکایی که در حوزه‌های مختلف با این مجموعه فعالیت می‌کنند، در چارچوب قوانین و سیاست‌های بانک مرکزی از جمله اهداف بانک تجارت در این تفاهمنامه است.

هادی اخلاقی فیض آثار ضمن تشریح فرآیند اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای که به امضای دو طرف رسیده، چشم‌اندازی چهارساله دارد که و این مهم، نشاندهنده آن است که بانک تجارت افقی بلندمدت را در رابطه پیش رو مدنظر قرار می‌دهد.

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه سقف تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این تفاهم‌نامه و لزوم تامین مالی خارجی برای محقق شدن اهداف توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بانک تجارت در این بخش نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شکی نیست که این عملیات از طریق ایجاد انسجام در میان تمام بازیگرانی که در کنار این مجموعه فاخر در حال ارزش‌آفرینی هستند اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در چارچوب این تفاهمنامه، مجموعه بیمه تجارت‌‌نو برای ارائه خدمات بیمه‌ای در کنار شرکت مس و مجموعه‌های زیرمجموعه آن قرار خواهد گرفت تا این خدمات را با حداقل هزینه و با بهترین کیفیت ممکن ارائه کند و بانک تجارت تضمین‌کننده خدمات بیمه‌ای خواهد بود که طریق بیمه تجارت‌نو ارائه می‌شود.

کمک به توسعه با حمایت بانک تجارت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اشاره به اینکه بانک تجارت یکی از بانک‌هایی است که همکاری بسیار نزدیک و خوبی را با این مجموعه دارد گفت: این سابقه همکاری اعتماد هر دو طرف را جلب کرده و زمینه‌ساز انعقاد این تفاهمنامه شده است.

امیر خرمی‌شاد افزود: در این تفاهم‌نامه، بانک تجارت تامین مالی ریالی و ارزی را برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت مد نظر قرار داده که رقم قابل توجهی است. این تفاهمنامه به ایجاد فضایی که طرح‌های توسعه شرکت مناسب‌تر، با سرعت و با کیفیت بهتر انجام شود کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر ۲۳۰ پیمانکار دارد. در این تفاهمنامه برای این شرکت‌های پیمانکار نیز اعطای تسهیلات ارزی از سوی بانک تجارت در نظر گرفته شده است. همچنین اعطای اعتبار برای شرکت‌های دانش بنیان که در زنجیره مس، محیط زیست و فناوری‌های مورد نیاز شرکت فعالیت می‌کنند و نیز اختصاص خط اعتباری سه ماهه برای خریداران محصولات این شرکت در بورس کالا از دیگر مواردی است که در این تفاهمنامه دیده شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.