• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

بازار سرمایه بهترین مسیر جهش تولید و جذب نقدینگی‌های سرگردان/ تازه‌واردها با صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند افت شدید ارزش دارایی نهادهای مالی با نرخ سود بالا/ پرتفوی متنوع، نوسان‌ها را کنترل می‌کند افزایش سرمایه آسان پرداخت تصویب شد رشد ۲۸٫۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ «اولویت‌های تسهیلات‌دهی» و «بسته‌های تامین مالی» در دستور کار قرار گرفت بانک ملت سامانه هوشمند سوخت را نوسازی می‌کند/ امضای ۳ تفاهم نامه در حوزه انرژی بین بانک ملت و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ابلاغ اساسنامه جدید مسیر حرکت پست بانک ایران را هموار کرده است راهبرد بیمه البرز در سال جاری مشارکت دادن مردم در طرح های بیمه ای تولید محور است دستاوردهای شرکت در سال گذشته قابل تقدیر است بیمه سامان محصولات متنوع خود را در نمایشگاه صنعت پخش به نمایش می گذارد حضور بیمه پارسیان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حمایت بانک ملی ایران ازبزرگترین رویداد فرهنگی کشور

4

پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی/ برگزاری بیش از ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکای اجتماعی سازمان

  • کد خبر : 38635
  • 18 بهمن 1400 - 11:59
پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی/ برگزاری بیش از ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکای اجتماعی سازمان

سازمان تامین اجتماعی همواره بر ارزش و جایگاه والای بازنشستگان و خانواده و تکریم این قشر از جامعه تاکید فراوان داشته و به خوبی می‌توان این مهم را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد و اثربخش در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی و تقویت و افزایش انگیزه این عزیزان و همچنین پاسداشت نهاد خانواده و تجلیل از جایگاه رفیع بازنشستگان و مستمری بگیران که به مرحله اجرا درآمده، مشاهده کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اهم اقدامات و عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی را مرور می‌کنیم.

الف – مهمترین اقدامات و عملکرد:
۱٫ ثبت نام و پرداخت تعداد ۲۱۷۰۷۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۷۰  میلیون ریالی به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور
۲٫ بررسی و ارائه راهکارهای افزایش تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان و بیمه شدگان در جهت تقویت و توسعه ارائه خدمات توانمند سازی ذی نفعان سازمان
۳٫ راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی و برگزاری کارگاه های آموزشی تبیین قوانین و مقررات هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
۴٫ برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اجرای طرح: “انتخاب بازنشسته، همسر بازمانده، از کارافتاده کلی نمونه” در سراسر کشور
۵٫ برگزاری سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر
۶٫ برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت ایجاد و توسعه مفاهیم تامین اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی واجتماعی در بین دانش آموزان سراسر کشور
۷٫ برگزاری همایش آموزشی و هم اندیشی رابطین بیمه‌ای در ۳۳ استان کشور بصورت حضوری و غیر حضوری
۸٫ برگزاری کمیته ساماندهی مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و موسسات تابعه
۹٫ اتخاذ تدابیر لازم در جهت جلب مشارکت خیرین و کارفرمایان
۱۰٫ همکاری و مشارکت جدی در اجرای ارائه طرح تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای با عنوان “بیمه خانواده ایرانی”
۱۱٫ تهیه و تنظیم دستورالعمل “توسعه تعامل و هم اندیشی با شرکای اجتماعی، نهادهای مدنی و حاکمیتی”
۱۲٫ برگزاری بیش از  ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکاء اجتماعی سازمان
۱۳٫ اجرای طرح مشاوره کارگاهی و هم اندیشی، آموزشی رابطین بیمه‌ای در سطح استان‌ها
۱۴٫ برپایی غرفه اطلاع رسانی و ارائه مشاوره تخصصی به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران در نمایشگاه ها
۱۵٫ برگزاری سمینارهای گفتمان سازی تامین اجتماعی با موضوع عدالت و توسعه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بخش دولتی و آزاد
۱۶٫ برگزاری سالانه جشنواره ملی و استانی  معرفی چهره های برتر حوزه کارفرمایی و کارآفرینی با اهدا جوائز و لوح تقدیر و تندیس
۱۷٫ برگزاری مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر در ۴ رشته مفاهیم، قرائت، ترتیل و حفظ
۱۸٫ برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف در بین کارکنان
۱۹٫ هدایت و راهبری ادارات کل بیمه ای و مدیریت های درمان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز
۲۰٫ اتخادذ تدابیر لازم برای آموزش پیشگیری از حوادث کارگران و رابطین معدنی سراسر کشور در استان کرمان
۲۱٫ در دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح رفاهی و گردشگری مستمری‌بگیران تامین اجتماعی
۲۲٫ آماده سازی پیش نویس تهیه وتدوین پیوست و بسته فرهنگی برای برنامه ها، طرح ها و پروژه های سازمان
۲۳٫ تدوین و تولید محصولات و اقلام فرهنگی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران با عناوین بیماری‌های چشمی سالمندان، سلامت روان سالمندان و تغذیه سالمندان
۲۴٫ تهیه آخرین اخبار و گزارش‌های تحلیلی وآماری و انعکاس آن در فضای مجازی و وب سایت‌های تشکل‌های اجتماعی به منظور افزایش اطلاعات بیمه‌ای شرکای اجتماعی
۲۵٫ تهیه و تولید ۱۰ عنوان بروشور اطلاع رسانی در حوزه کارفرمایی
۲۶٫ تهیه و ارسال کتاب، بروشور و لوح فشرده قوانین ومقررات و تهیه دفتر دوم کتاب خاطرات ماندگار خاطرات بازنشستگان

ب- اهم برنامه های آتی:
۱٫ اجرای طرح برگزاری شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور مدیران ارشد سازمان در راستای تحقق سه جانبه گرایی و رسیدگی به مسائل و مطالبات شرکاء اجتماعی
۲. اجرای طرح جذب بیمه شدگان جدید در حوزه های مشاغل آزاد (زنان خانه دار، دانشجویان)
۳٫ تهیه و تنظیم طرح سراسری آموزش ایمنی کارگران ساختمانی در قالب برنامه تحولی سازمان
۴٫ اجرای طرح گفتمان مردمی تامین در قالب تشکیل ۴ گروه مجازی اجتماعی با عناوین “گفتمان مردمی تامین با کارفرمایان وپیمانکاران”، گفتمان مردمی تأمین با بیمه شدگان”، “گفتمان مردمی تأمین با بازنشستگان و مستمری بگیران”
۵٫ برگزاری کارگاه آموزشی قوانین و مقررات حوزه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
۶٫ تدوین بسته فرهنگی ارتقا سطح سلامت و ترویج مفاهیم درمانی برای بیمه شدگان
۷٫ توسعه مفاهیم تأمین اجتماعی در متون درسی و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش
۸٫ برنامه ریزی برای حضور در ۱۰  کارگاه‌ بزرگ صنعتی و خدماتی برای تبیین و تشریح مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی
۹٫ برگزاری نشست های تخصصی با شرکای اجتماعی
۱۰٫ برگزاری کارگاه آموزشی قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی
۱۱٫ اجرای طرح برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناسبات تقویمی سال
۱۲٫ برگزاری مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مشهد مقدس

گزارش عملکرد اداره کل هماهنگی امور استان‌ها:
۱- به روز رسانی چشم انداز اداره کل و ارزیابی وضعیت موجود براساس مدل SWOT
۲- تهیه و تدوین شیوه نامه ساماندهی بازدیدهای نظارتی از واحدهای اجرایی
۳- بازنگری و تهیه پیش نویس اولیه دستورالعمل اجرایی ماده ۴۶ آیین‌نامه مالی سازمان
۴- کسب نتایج حاصل از بازخورد تفویض اختیار به استانها به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بررسی و جمع بندی نظرات استانها و واحدهای ستادی مربوطه
۵- برگزاری و پیگیری مصوبات کمیته ساخت و ساز و رسیدگی به درخواست‌های واصله از استان‌ها
۶- برگزاری و پیگیری مصوبات کمیته تهاتر در جهت وصول بدهی‌های معوق سازمان
۷- هماهنگی و برگزاری جلسه با واحدهای ذیربط ستادی و شرکت‌های وابسته به سازمان جهت نهایی‌نمودن پروژه‌های آماده افتتاح، کلنگ‌زنی، توسعه و یا افزایش ظرفیت مراکز درمانی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی
۸- برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر جلسات ملاقات های عمومی مدیران استانها با مخاطبین سازمان
۹- نظارت بر اجرای صحیح آئین‌نامه ها، بخشنامه‌ها، دستورالعملها و مقررات مربوطه و اخذ گزارش از اداره‌کل و مدیریت درمان استانها
۱۰- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در ارتباط با سفرهای استانی و بازدید مقامات سازمانی و فراسازمانی از واحدهای استانی و اجرائی
۱۱- برنامه‌ریزی و انجام بازدیدهای نظارتی از واحدهای استانی و اجرائی با عنایت به مسائل و مشکلات
۱۲- برنامه ریزی و انجام اقدامات مرتبط با برگزاری همایش های سراسری مدیران، نشست های منطقه ای، جلسات ویدئو کنفرانس و …
۱۳- ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط با واحدهای اجرایی و ستادی در خصوص مشکلات موجود
۱۴-  تلاش در جهت ایجاد وفاق بین مدیران و رؤسای واحدهای اجرایی بیمه ای و درمانی در سطح استان‌ها

۱۵-  ایجاد و بروزرسانی بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۱۶- اجرای طرح بررسی عملکرد شعب اقماری و اجرای طرح پایلوت رضایت سنجی از پرسنل شعب
۱۷-  تنظیم برنامه پنج ساله و برش یکساله پدافند غیرعامل سازمان با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور
۱۸- انجام سطح‌بندی مراکز ثقل سازمان برای واحدهای تابعه
۱۹- پیگیری تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شرکت‌های تابعه سازمان و گزارش به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی و پیگیری برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل و روز ایمنی در برابر بلایا
۲۰-   پیگیری، اقدامات احتیاطی و تهیه گزارش در پی احتمال و یا رخداد حوادث و سوانح
۲۱-  اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ۴ دوره آموزش به ویژه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و روز ملی ایمنی
۲۲-  بررسی و آسیب‌شناسی قانون مدیریت بحران
۲۳-  پیگیری گزارشات مربوط به ارزیابی آب بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی
۲۴-  راهبری ادارات کل به منظور تهیه نقشه جغرافیایی محدوده شعب سراسر کشور و تجمیع و ارسال آن  جهت استفاده در خدمات غیرحضوری
۲۵-  پیگیری امکان اختصاص کدینگ بودجه از سوی سازمان پدافند غیر عامل
۲۶-  تشکیل جلسات کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حسب نیاز
۲۷-  ابلاغ و پیگیری کلیه دستورالعمل‌های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به واحدهای تابعه سازمان
۲۸-  تهیه پروپوزال پیشنهاد پروژه مشترک با استفاده از کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا و پروپوزال پروژه پیشنهادی مشترک با دفاتر تخصصی سازمان ملل متحد
۲۹-  تهیه، تدوین و پیشنهاد برنامه‌های عملیاتی و تحولی به منظور بسترسازی جهت دستیابی به اهداف سازمانی، مبتنی بر آسیب‌شناسی و مطالعه شرایط موجود
۳۰- پیگیری جهت احیای نظام پیشنهادات
۳۱-  بررسی و ارائه پیشنهادات اصلاحی درخصوص سند حقوق شهروندی
۳۲-  ارائه برنامه‌های پیشنهادی جهت کسب منابع بیشتر و کاهش منابع سازمان
۳۳-  ارائه برنامه‌ها و راهکارها از سوی اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۳۴-  ارائه سند شرح نیازمندی‌ها جهت برنامه‌های عملیاتی اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۳۵- تهیه چارچوب اطلاعات مورد نیاز جهت معرفی سازمان در نشست‌های بین المللی
۳۶-  پیشنهاد طرح های تحولی حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها جهت ستاد نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مربوط به قرارگاه رفاه مردم
۳۷-  بازبینی شاخص‌های ارزیابی مربوط به مزایای انگیزشی حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها در سطح ستادی، استانی و واحدهای تابعه
۳۸-  تنظیم برنامه و پیگیری مکاتبات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور
۳۹-  پیگیری مربوط به مصوبات جلسات شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی
۴۰-  ارائه وبینار تبیین و تشریح شاخص‌های مزایای انگیزشی استان‌ها از منظر اداره کل هماهنگی امور استان‌ها

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=38635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.