• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

­پاسخ وزارت بهداشت به ادعای گم شدن ۲۰۰هزار دُز واکسن کرونا

  • کد خبر : 14490
  • 22 اردیبهشت 1400 - 18:27
­پاسخ وزارت بهداشت به ادعای گم شدن ۲۰۰هزار دُز واکسن کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات برخی افراد از جمله برخی نمایندگان مجلس مبنی بر گم شدن ۲۰۰ هزار یا چند صد هزار دُز واکسن وارداتی کرونا پاسخ داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما؛ دکتر کیانوش جهانپور ضمن تکذیب ادعای گم شدن چند صدهزار دُز واکسن وارداتی کرونا گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و متأسفانه به نظر می‌رسد این رفتار و گفتار بی پایه و اساس و ادعا‌های واهی دارد در برخی افراد عادی می‌شود.

وی افزود: موضوع گم شدن ۲۰۰ هزار یا صد هزار دُز واکسن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی به عنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را قبل از آنکه از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، تنها به یک مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن صحبت کند.

جهانپور تأکید کرد: این موضوع کذب محض است و همه ساز و کار‌هایی که در مسیر واردات و توزیع واکسن اندیشیده شده از جمله رصد هوشمند با سامانه‌های «تی تک» و سامانه‌های چهارگانه بهداشتی، نه تنها مانع از نشت آشکار واکسن به بازار سیاه شده، بلکه تخلفات احتمالی را هم به حداقل ممکن کاهش داده است.

وی گفت: انتظار می‌رود افراد اظهارنظر‌های مسؤولانه در این زمینه داشته باشند و قبل از پذیرش هر ادعایی، مستندات آن را طلب کنند و حداقل با کارشناسان امر مشورت و بعد اظهار نظر کنند. ادعا‌های بی پایه و اساس در این زمینه ثمره‌ای جز تشویش اذهان عمومی و مخدوش نمودن نابجای چهره نظام و نظام سلامت و در نهایت بی اعتبار شدن نهاد‌ها و یا رسانه‌هایی که این افراد بدانجا مرتبط هستند، نخواهد داشت.

مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: مصرانه انتظار داریم افراد در اظهار نظر درباره موضوع راهبردی مثل واکسن که امروز یک مسأله ملی است، مسؤولانه‌ رفتار کنند و حداقل‌های اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای را در این زمینه مد نظر قرار دهند.

جهانپور همچنین گفت: تا پایان اردیبهشت حدود ۳ میلیون دُز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.