• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

وزیر کشور: خودروسازان داخلی برای تولید خودرو برقی حمایت شوند

  • کد خبر : 82356
  • 29 آذر 1402 - 6:51
وزیر کشور: خودروسازان داخلی برای تولید خودرو برقی حمایت شوند

شرکت ایران خودرو دو محصول تاکسی برقی را که با هدف تسریع در تامین و نوسازی ناوگان تاکسی رانی کشور معرفی کرده است، در حاشیه همایش روز ملی حمل و نقل که در تالار وزارت کشور برگزار شد، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- در حاشیه این همایش دو روزه که ۲۷ و ۲۸ آذرماه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و اتحادیه های حمل و نقلی وابسته به این سازمان در وزارت کشور برگزار شد، ایران خودرو دو خودرو برقی GRE و فاو بستیون که از محصولات معتبر و با کیفیت چین به حساب می‌آید را به نمایش گذاشت. 
خودروساز بزرگ کشور، هم سو با سیاست های وزارت صمت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر طراحی و تولید اتوبوس برقی، تارا و ری‌را برقی، به منظور سرعت بخشی به فرآیند نوسازی ناوگان با خودرو برقی، به تامین از شرکت‌های معتبر خارجی اقدام کرده است. 
وزیر کشور، در این همایش، با تقدیر از مساعدت های وزیر صمت تاکید کرد: خودروسازهای داخلی در تولید وسایل حمل و نقل برقی باید مورد حمایت قرار گیرند.  
احمد وحیدی، برقی سازی حمل و نقل عمومی را از اولویت های اصلی شهرداری ها دانست و گفت: این امر تاثیرات مثبت قابل توجهی در حوزه محیط زیست، تسهیل حمل و نقل و پیشرفت فناورانه در کشور خواهد داشت. 
وی با تاکید بر دستاوردهای سال های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده اند.
وزیر کشور با تاکید بر وجوه متعدد حوزه حمل و نقل از جمله تامین نیازها و خواست مردم، ایمنی و امنیت، سازگاری با محیط زیست و در نهایت فراهم آوردن آسایش و رفاه مردم، اظهار کرد: با وجود تلاش هایی که در سال های اخیر انجام شده، ناوگان حمل و نقل درون شهری فرسوده است و هنوز پاسخ گوی نیاز مردم نیست. 
وی تاکید کرد: برقی شدن حمل و نقل، فصل جدیدی را در این حوزه به خصوص در کلان شهرها که برخی هم دچار آلودگی محیط زیستی هستند، رقم زده است. در گذشته بحث گرانی برقی سازی ناوگان حمل و نقل مطرح بود، اما اکنون با توجه به آثار سوء محیط زیستی سوخت های فسیلی، ضرورت این اقدام بیش تر شده است. 
وحیدی ادامه داد: در اتوبوس رانی قراردادهای اولیه با دو شرکت از جمله ایران خودرو دیزل منعقد شده است و شهر کرج پس از تهران، نخستین شهری خواهد بود که اتوبوس برقی در آن به کار گرفته خواهد شد. 
 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.