• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

همکاری تأمین‌اجتماعی و منطقه آزاد کیش برای بهبود و ارتقای خدمات درمانی

  • کد خبر : 73775
  • 27 تیر 1402 - 18:12
همکاری تأمین‌اجتماعی و منطقه آزاد کیش برای بهبود و ارتقای خدمات درمانی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در زمینه ارتقاء و توسعه خدمات درمان بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در جزیره کیش، همکاری و هم‌افزایی خوب و ارزشمندی میان سازمان تأمین‌اجتماعی و منطقه آزاد کیش در حال انجام است و هر دو مجموعه با اخلاص و رویکرد خدمت به مردم پای کار آمده‌اند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی که برای بررسی شرایط و وضعیت ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی به‌همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و معاون درمان این سازمان به استان هرمزگان و جزیره کیش سفر کرده بود، در جلسه‌ای با مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار داشت: اهتمام و پیگیری مدیریت منطقه آزاد کیش درباره مسائل حوزه درمان برای ما ارزشمند است. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع توسعه خدمات درمانی بیمه‌شدگان  را در اولویت قرار داده‌ایم و از همه ظرفیت‌ها برای بهبود و ارتقای سطح خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان در بخش درمان استفاده می‌شود. دولت انقلابی و مردمی سیزدهم نیز از سازمان تأمین‌اجتماعی حمایت جدی کرده است و در سال جاری ۷۰ هزارمیلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود که با این پرداخت، مجموع مطالباتی که در این دولت پرداخت شده است به رقم بی‌سابقه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

موسوی افزود: در زمینه درمان بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در جزیره کیش، همکاری خوب و ارزشمندی با منطقه آزاد کیش در حال انجام است و هر دو مجموعه با اخلاص و رویکرد خدمت به مردم پای کار آمده‌اند. ما با وجود محدودیت منابع، به دنبال توسعه خدمات درمانی هستیم و سال گذشته ۷۸ پروژه را به نتیجه رساندیم و در این دولت منابع خوبی نیز برای توسعه مراکز درمانی اختصاص داده‌ایم. بودجه ایجاد و توسعه مراکز خدمت‌رسانی درمانی تأمین‌اجتماعی از ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۹۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و در سال جاری نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مراکز تخصیص یافته است.

وی افزود: برای رفع مشکلات و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان کیش، تلاش خواهیم کرد با همکاری هر سه سازمان بیمه پایه، مدلی را برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی و نظام پرداخت تعرفه‌های خاص کیش داشته باشیم و مدیران عامل سازمان بیمه سلامت و خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز این پیشنهاد را پذیرفته‌اند. رویکرد ما این است که پرداخت از جیب مردم کاهش یابد و زیانی نیز متوجه بیمارستان نباشد.

وی ادامه داد: بیمارستان کیش، توان و ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات دارد و برای تقویت هرچه بیشتر این مجموعه، در پرداخت مطالبات بیمارستان نیز مساعدت صورت گرفت. موضوع دیگر این است که در صورت نیاز، درمانگاه تخصصی مستقل نیز برای بیمه‌شدگان در کیش احداث خواهیم کرد و این موضوع در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در زمینه گردشگری سلامت نیز آماده همکاری با منطقه آزاد کیش هستیم و این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد. در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز آماده فعالیت در منطقه آزاد کیش هستیم و زمینه سرمایه‌گذاری اگر فراهم باشد در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی آمادگی فعالیت دارد.

رحیم سرهنگی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه اظهار داشت: مردمی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، عمدتاً از بیمه‌شدگان و جامعه تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و نیازمند دریافت خدمات مناسب هستند و در زمان بیماری نیازمند دریافت خدمات مطلوب هستند.

دکتر مهدی اسلامی، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از جمعیت دو میلیونی استان هرمزگان، حدود یک میلیون‌نفر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و بیمارستان خلیج فارس بندرعباس خدمات خوبی در این استان ارائه می‌دهد. در جزیره کیش نیز بخش عمده بیماران تحت پوشش تأمین‌اجتماعی از بیمارستان کیش استفاده می‌کنند و به زودی جلسه مشترکی با نمایندگان بیمه‌های پایه و نماینده وزارت بهداشت خواهیم داشت و تعرفه قانون‌مندی برای رفع اساسی چالش‌های این بیمارستان تصویب خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.