• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

1

هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی گواهی اسقاط برای صنعت موتور سیکلت

  • کد خبر : 51818
  • 22 مرداد 1401 - 13:29
هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی گواهی اسقاط برای صنعت موتور سیکلت

نائب رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت گفت: الزام شماره گذاری موتورسیکلت به گواهی اسقاط براساس قانون هوای پاک تاکنون حدود ۲ هزارمیلیارد تومان برای صنعت موتورسیکلت هزینه داشته است.

مجید رضایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با انتقاد از نحوه اجرای قانون هوای پاک افزود: در ماده ۱۱ قانون هوای پاک که در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و از سال ۱۳۹۸ اجرایی شد، تولید و شماره گذاری هر یک دستگاه موتورسیکلت در مقابل اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده در نظر گرفته شده است و اگر شرکت‌هایی که خدمات پیک موتوری ارائه می‌دهند اجبار به اجرای این قانون شوند، همه خدماتی که ارائه می‌دهند مختل خواهد شد.

وی افزود: پس اجرایی شدن این قانون، به مدت ۷ ماه تولید و شماره گذاری موتورسیکلت به طور کامل در کارخانه‌ها متوقف و حدود ۱۰۰ هزار گواهی اسقاط برای تولید و شماره گذاری موتورسیکلت تهیه شد که به قیمت امروز حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای تولیدکنندگان صنعت موتورسیکلت هزینه داشت. نائب رئیس انجمن موتورسیکلت با بیان اینکه هزینه اجرای این قانون تنها بر قشر ضعیف جامعه که از موتورسیکلت برای کسب و کار خود استفاده می‌کردند، تحمیل شد، گفت: با اجرای این قانون حتی یک دستگاه موتورسیکلت از کف خیابان خارج و اسقاط نشد و تنها اتفاقی که صورت گرفت معادل سازی گواهی‌های خودرو که پیش از ممنوعیت واردات خودرو تولید شده بودند و قابلیت عرضه نداشتند برای موتور سیکلت بود که معادل یک گواهی اسقاط خودرو برای تولید و شماره گذاری ۷ موتور سیکلت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: تولیدکنندگان موتورسیکلت در چند سال گذشته، به قیمت‌های مختلف از مراکز اسقاط، گواهی اسقاط خریده اند و امروز قیمت یک گواهی اسقاط نسبت به چند سال قبل, ۱۰ تا ۲۰ برابر شده و هیچ مرکزی نیست که بر کار این مراکز نظارت کند، ضمن اینکه متضرر واقعی مصرف کننده نهایی است. رضایی همچنین به روند طولاتی شماره گذاری موتور سیلکت و مشکلاتی که تولیدکنندگان برای دریافت گواهی اسقاط با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان باید گواهی‌های اسقاط خریداری شده و شماره شاسی محصولات تولیدی را در سامانه ستاد حمل و نقل سوخت بارگذاری کنند تا توسط این ستاد تایید شود و پس از آن به پلیس راهور ارجاع شود و پس از آن نیز چند دستگاه دیگر نیز باید آن را تایید کنند که این موضوع علاوه بر زمان بر بودن، فرایند تولید را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون هوای پاک در جهت حمایت از تولیدکنندگان، افزود: این قانون فقط از سوی دستگاه‌های اجرایی بر روی کاغذ تدوین شد و هیچ نظرخواهی از بخش خصوصی در تدوین این قانون انجام نگرفت، بهتر است دولت چند سال بعد از تصویب و اجرای یک قانون، آن را بازنگری و نقاط قوت و ضعف و میزان تحقق را شناسایی و نسبت به اصلاح آن در راستای تحقق اهداف در نظر گرفته شده اقدام کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=51818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.