• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

4

هدف‌گذاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای دست‌یابی به منابع ۳۰۰هزار میلیارد تومانی

  • کد خبر : 73361
  • 21 تیر 1402 - 16:38
هدف‌گذاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای دست‌یابی به منابع ۳۰۰هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نخستین مجمع صف و ستاد سال ۱۴۰۲، هدف ۳۰۰ همت را برای منابع بانک تا پایان سال جاری دست یافتنی دانست و گفت: با تحقق این هدف، بانک رشدی تقریباً ۱۰۰ درصدی را در شاخص منابع نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ تجربه خواهد کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین مجمع صف و ستاد بانک در سال ۱۴۰۲ با هدف بررسی عملکرد بانک در سه ماهه نخسست سال جاری برگزار شد. در این مجمع که با شرکت همه رؤسای ادارات کل ستادی و مدیران شعب بانک در استان‌ها همراه بود، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک و رئیس مجمع نکاتی را درباره عملکرد گذشته بانک و اهداف سال جاری مطرح کرد.
وی اظهار داشت: مجمع صف و ستاد نقش پررنگی در عملکرد سالانه بانک داشته است؛ به‌طوری که هر سه ماه یک بار، موضوعات عملکردی را بررسی کرده‌ایم و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه شده است. هدف از برگزاری این مجامع صرفاً بررسی عملکرد استان‌ها از منظر عدد و رقم نیست؛ بلکه اصلی‌ترین هدف، رفع مشکلاتی است که در ستاد و صف وجود دارد.
شمسی‌نژاد افزود: تلاش می‌کنیم در این مجامع از ارائه آمار و ارقام تکراری بپرهیزیم و به پیگیری معضلات، مشکلات و نظرات مدیران بپردازیم.
وی گفت: مهم‌ترین موضوعی که در مجمع عمومی بانک بیان شد و انتظاری که وزارت اقتصاد، سهامداران و مشتریان از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارند، معطوف به توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات آنلاین است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: در سال جاری پرداخت وام به‌صورت آنلاین و توسعه اعتبارسنجی جزو اولویت‌های بانک است. این موضوع حرکت یک‌باره‌ای نیست، اما اقدامات مهمی در این بخش انجام شده که به‌زودی شاهد نتیجه آن خواهیم بود.
شمسی‌نژاد با اشاره به اهمیت بالای ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری، خاطرنشان ساخت: توسعه خدمات غیرحضوری، اعتبارسنجی، افزایش ضریب نفوذ در جامعه و افزایش مشتریان از طریق ابزارهای غیرحضوری جزو اولویت‌های بانک است و باید مدیران استانی این موارد را مد نظر خود قرار دهند.
وی در پایان سخنان خود هدف ۳۰۰ همت را برای منابع تا پایان سال جاری دست یافتنی دانست و گفت: با تحقق این هدف، بانک رشدی تقریباً ۱۰۰ درصدی را در شاخص منابع نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ تجربه خواهد کرد.
رشد ۱۷ درصدی منابع بانک در ۳ ماه
در ادامه دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بانک و دبیر مجمع صف و ستاد اظهار داشت: نخستین مجمع صف و ستاد سال ۱۴۰۲ را با ایده «توسعه خدمات غیرحضوری مبتنی بر بانکداری دیجیتال» پیش خواهیم برد. طرح‌های توسعه‌ای زیادی در بانک تعریف شده و مرکز نوآوری طرح‌های مختلفی دارد و امیدواریم با توسعه ابزارهای دیجیتالی بتوانیم شعب را خلوت کرده و خدمات جدیدی را به مردم عزیز کشور ارائه کنیم.
وی ادامه داد: رشد منابع بانک در سه ماهه گذشته به‌گونه‌ای بوده که از ۱۵۶ همت پایان سال گذشته به حدود ۱۸۴ همت رسیده و بیش از ۱۷ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم. اگر هدف ما متوسط رشد ۶ درصدی منابع در هر ماه باشد، این عدد تقریباً محقق شده و بسیار قابل قبول است. در سه ماهه نخست سال گذشته تنها ۹ درصد افزایش منابع داشتیم که نشان می‌دهد در سال جاری عملکرد بهتری ارائه شده است.
قرائی‌پور گفت: در پایان خرداد نسبت مصارف به منابع بدون محاسبه وام‌های تکلیفی باید به عدد ۷۰ درصد می‌رسید که به حدود ۶۳ درصد رسید. این نیز عملکرد بسیار درخشانی است. شاخص نسبت مطالبات به مصارف که باعث افتخار ماست و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشتاز شبکه بانکی در این شاخص است، همچنان حدود نیم درصد است.
وی خبر داد: هدفی که برای منابع بانک در برنامه عملیاتی مشخص شده به میزان ۱۳۶ درصد محقق شده که عدد بسیار درخشانی است. سهم سپرده‌های جاری از کل منابع نیز در پایان سال گذشته ۲۷ درصد بوده که اکنون به حدود ۳۰ درصد رسیده است. این افزایش محسوس است، اما همچنان نیاز به بهبود در این حوزه داریم.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بانک بیان کرد: گردش بستانکار در طرح مهریار به حدود ۲۲ همت رسیده و بیش از ۱۸۰۰ شرکت و دستگاه در چارچوب این طرح با بانک همکاری می‌کنند و حقوق ۴۲۵هزار نفر از این طریق پرداخت می‌شود.
وی افزود: ۲۱هزار و ۵۰۰ فقره وام تکلیفی در این سه ماه پرداخت شده که ارزش آن به بیش از ۲ همت می‌رسد. سهم نقدینی بانک از کل منابع بانکی نیز که در سال گذشته ۲.۱۴ درصد بود، اکنون به ۲.۲۵ درصد افزایش یافته است.
قرائی‌پور با بیان اینکه اکنون تقریباً نیمی از حساب‌ها به‌صورت آنلاین افتتاح می‌شود، گفت: ۲۷ درصد از کل وام‌های پرداخت شده نیز به‌صورت آنلاین پرداخت شده که با تکمیل ابزارهایی که به شعب ارائه می‌شود، این آمار نیز به‌زودی جهش قابل توجهی خواهد داشت.
وی اعلام کرد: بیش از ۱۳هزار سفته الکترونیکی در سامانه بانک به مشتریان عرضه شده که برای آغاز عدد خوبی است، اما باید در ادامه نسبت و درصدهای مربوط به این شاخص افزایش یابد. طبق برنامه عملیاتی وضعیت بانک مطلوب است، اما از آنجایی که اهداف بزرگی داریم، نیاز است تلاش مضاعفی داشته باشیم.
قرائی‌پور با ترسیم چشم‌انداز پیش روی بانک، اظهار داشت: اگر رشد منابع کنونی هر سال ۱۰ درصد کمتر هم شود، در سال ۱۴۰۵ منابع بانک ۱۰۰۰ همت خواهد شد. ما ۲ تا ۳ سال فرصت داریم تا زیرساخت‌های یک بانک در چنین مقیاسی را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: این تنها یک عدد نیست و بحث خدمات مضاعفی است که به مردم کشور ارائه می‌شود. توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و خدمت‌رسانی به مردم کار ارزشمندی است. خداوند نیز در آیه ۱۱ سوره مبارکه حدید اشاره می‌فرماید که خود اجر و برکت آن را مضاعف و چندبرابر می‌کند.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بانک در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مجمع قبلی نکاتی مطرح شد از جمله افزایش سقف کالاکارت به ۱۵۰ میلیون تومان، اعلام درجه‌بندی شعب و اصلاحات لازم، افزایش سقف نسبت پرداخت وام به گردش ماهانه سازمان در طرح مهریار و عدم لحاظ مصارف کالاکارت در شعب وام‌دهنده که همگی انجام شد و موارد مربوطه به استان‌ها ابلاغ شد.
وی در همین رابطه افزود: در مجمع قبلی مدیران استانی اختیاراتی را درخواست کرده بودند که با اغلب آن موارد نیز موافقت و اجرایی شد. همچنین تأمین کسر کادر استان‌ها و ستاد نیز در ۲ مرحله صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.