• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

نمایش دستاوردهای برجسته هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر

  • کد خبر : 79979
  • 16 آبان 1402 - 15:35
نمایش دستاوردهای برجسته هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از افتتاح انجمن هوش مصنوعی ۲۰۲۳ (Samsung AI Forum) خود به منظور به اشتراک گذاشتن دستاوردهای جدید این حوزه و ارتقای نسل جدید فناوری‌های نیمه‌هادی خبر داد.

هفتمین دوره انجمن هوش مصنوعی سامسونگ با موضوع «هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ برای فردایی بهتر» و با حضور بیش از هزار شرکت‌کننده شامل دانشگاهیان، محققان و دانشجویان در شهر سوون کره‌جنوبی شروع به کار کرد.

این رویداد دو روزه، بستری برای به اشتراک‌گذاری دستاوردهای تحقیقاتی سامسونگ است که منجر به پیشرفت فناوری نیمه‌هادی‌ها می‌شود. روز اول این رویداد به میزبانی بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) برگزار می‌شود و روز دوم آن نیز، هشتم نوامبر توسط پژوهشکده سامسونگ (Samsung Research) در واحد تحقیق و توسعه این شرکت واقع در سئول کره‌جنوبی میزبانی می‌شود.

کی‌هیون کیونگ، مدیر بخش راهکارهای محصول (DS) شرکت سامسونگ در افتتاحیه این انجمن گفت: « اخیرا تمامی توجهات به سمت فناوری هوش مصنوعی مولد معطوف شده است؛ زیرا، پتانسیلی را برای ما فراهم می‌کند تا راه‌حل‌های جدیدی ارائه کرده و به چالش‌های قدیمی رسیدگی کنیم. با این وجود، همچنان نیاز به انجام تحقیقات عمیق در مورد ایمنی، قابل اعتماد بودن و پایداری هوش مصنوعی، در حال افزایش است. ما انتظار داریم این انجمن که در آن کارشناسان برجسته جهانی گرد هم آمده‌اند، بستری مناسب برای بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای ساختن آینده‌ای روشن‌تر از طریق هوش مصنوعی و فناوری نیمه‌هادی‌ها باشد».

تحقیقات هوش مصنوعی و آینده نیمه‌ هادی‌ها

در طی این رویداد، تازه‌ترین تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و آینده نیمه‌هادی‌ها نیز به اشتراک گذاشته شد. یوشوا بنجیو، متخصص فناوری یادگیری عمیق و استاد دانشگاه مونترال، آخرین تحقیقاتش را در سخنرانی خود با عنوان: «به سوی یک سیستم آگاه هوش مصنوعی ایمن» با متخصصان به اشتراک گذاشت. او یک الگوریتم یادگیری ماشین هوش مصنوعی ایمن را معرفی کرد که می‌تواند از توسعه مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) در مسیرهای ناخواسته جلوگیری کند.

جیم کلر، مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی Tenstorrent، معماری مجموعه دستورالعمل استاندارد باز(ISA)  ریسک پنج (RISC-V) را تحت عنوان: «مالک سیلیکون خود باشید» معرفی کرد. کلر تاکید داشت که ریسک پنج، از طریق نوآوری می‌تواند امکانات جدیدی را در طراحی ساختار سخت‌افزاری نسل بعدی هوش مصنوعی ایجاد کند.

به طور کلی، در روز اول انجمن هوش مصنوعی ۲۰۲۳ سامسونگ به دو موضوع کلیدی پرداخته شد که شامل: LLMs و تحول هوش مصنوعی برای صنعت و محاسبات در مقیاس بزرگ برای LLMs و شبیه‌سازی می‌شود. این موضوعات به ترتیب مباحث مربوط به هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر را پوشش می‌دادند.

با توجه به اینکه SAIT به عنوان مرکز تحقیق و توسعه و مرکز رشد سامسونگ برای فناوری‌های پیشرفته عمل می‌کند، محققان این مرکز دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی تغییر آینده و توسعه و تولید نیمه‌هادی‌ها با ادغام هوش مصنوعی در تمام حوزه‌ها به اشتراک گذاشتند. آنها همچنین احتمالات محاسبات آینده در پردازش نیمه‌هادی‌ها را بررسی کردند که شامل: شبیه‌سازی بزرگ تسریع شده توسط یادگیری ماشین بود.

اهدای لوح تقدیر به محققان و دانشجویان برتر

در طول این رویداد، سامسونگ همچنین میزبان مراسمی برای معرفی برندگان جایزه پژوهشگر برتر هوش مصنوعی سامسونگ (Samsung AI Researcher Award) و چالش AI/CE سامسونگ بود.

جوایز پژوهشگر سال هوش مصنوعی سامسونگ به پنج محقق برتر این حوزه : کانر کولی، از موسسه فناوری ماساچوست، جیسون لی، از دانشگاه پرینستون، اما پیرسون، از دانشگاه کرنل، شیانگ رن، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ویرجینیا اسمیت، از دانشگاه کارنگی ملون کالیفرنیا اهدا شد.

در میان برگزیدگان، پروفسور لی بر تحقیقات نظری و کاربردی از جمله یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی و بهینه‌سازی تمرکز داشت. به ویژه، کار او به دلیل مشارکت در توسعه تحقیقات هوش مصنوعی در سراسر جهان، از طریق انتشار چندین مقاله برجسته در مورد بهینه‌سازی، بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

در چالش AI/CE سامسونگ نیز از میان ۱۴۸۱ دانشجوی شرکت‌کننده‌ای که در قالب ۴۱۰ تیم رقابت می‌کردند، ۱۶ تیم برتر معرفی شدند.

کئوندو پارک، دانشجوی دکتری دانشکده علوم داده دانشگاه ملی سئول، بعنوان یکی از اعضای تیم برنده جایزه بزرگ این مراسم گفت: «در طول اجرای مستقیم پروژه هوش مصنوعی‌مان، توانستیم به‌طور عمیقی مشکلات احتمالی را بررسی کنیم. چالش AI/CE فرصت خوبی برای گسترش افق دید ما در زمینه تحقیقات بود».

علاوه بر این، بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) پوستری از مقالات تحقیقاتی پیشرو و همچنین نمایشگاه‌هایی از پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر را برای حاضرین ارائه کرد.

ویدیوی رسمی انجمن هوش مصنوعی سامسونگ ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۶ نوامبر در کانال یوتیوب شرکت سامسونگ (YouTube Samsung Electronics) در دسترس خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این رویداد به آدرس: https://www.youtube.com/@Samsung مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.