• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

معرفی تلویزیون‌های جدید OLED سامسونگ و قابلیت‌های آن

  • کد خبر : 72141
  • 05 تیر 1402 - 9:28
معرفی تلویزیون‌های جدید OLED سامسونگ و قابلیت‌های آن

لذت تماشای یک فیلم یا گذراندن تمام مراحل راحت و دشوار بازی‌های ویدئویی زمانی کاملا مهیا می‌شود که از یک عامل مهم بهره‌مند باشیم؛ آن عامل مشاهده جزئیات بالاست. گاهی اوقات پیش آمده است که برای دیدن صحنه‌های تاریک فیلم مجبور شویم نور صفحه را تغییر دهیم، فیلم را به عقب برگردانیم یا حتی نور اتاق را کم کنیم.

تصاویر تاریک به خصوص در هنگام بازی‌های ویدئویی و در موقعیت‌هایی که برای حل معما و گره بازی به دیدن تمام جزئیات نیاز داریم، می‌تواند آزاردهنده و دردسرساز باشد و از هیجان بازی بکاهد. در نتیجه حضور یک تلویزیون که در هر محیطی با هر میزانی از نور بتواند محتوای تیره و تاریک را با جزئیات و روشنایی بالا نمایش دهد و در عین حال کیفیت را نیز حفظ کند کمک زیادی به تجربه ما از تماشا و بازی می‌کند. 

برای داشتن تلویزیون و نمایشگری با این مشخصات کافیست به سراغ جدیدترین سری تلویزیون‌های سامسونگ بروید. سری OLED تلویزیون‌های سامسونگ با بهره‌مندی از فناوری کوانتوم‌دات، علاوه بر نمایش رنگ‌هایی خالص‌تر از همیشه، روشنایی خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد. این تلویزیون‌ها سطح جدیدی از نوآوری را در بازار نمایشگرها به میان آورده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فناوری QD-OLED چیست و چگونه کار می‌کند؟

تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ دو فناوری پیشرفته را ترکیب کرده است؛ فناوری Quantum Dot و فناوری OLED. این ترکیب نوآورانه سطوح سیاه غنی و رنگ‌های پر جنب‌وجوش پنل OLED را با کنترل دقیق رنگ توسط نقاط کوانتومی بهبود می‌بخشد. این تلویزیون‌‌ها از یک لایه OLED نور آبی به عنوان پس‌زمینه بهره می‌برد که نور ساطع شده از آن، با گذر از لایه کوانتومی که متشکل از ذرات نیمه‌هادی در ابعاد نانومتری است، رنگ‌های سبز و قرمز را تولید می‌کند. درنتیجه پنل‌های جدید QD-OLED رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را به صورت خالص تولید می‌کند و می‌توان این رنگ‌ها را در صورت لزوم به میزان کافی با هم ترکیب کرد تا هر رنگی ایجاد شود. با ترکیب این دو فناوری، تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ می‌تواند تصاویر دقیق‌تر و زنده‌تری را با طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها نسبت به سایر نمایشگرهای OLED ارائه دهند. یکی از تفاوت‌های این سری از تلویزیو‌ن‌های سامسونگ با دیگر تلویزیون‌های OLED موجود، میزان روشنایی تصویر است. نمایشگرهای OLED با اینکه سیاهی غنی و عمیقی ارائه می‌دهند، اما گاهی اوقات برای تولید رنگ‌های سفید و روشن با مشکل مواجه می‌شوند و دلیل آن استفاده از مواد آلی برای تولید نور و رنگ است و این سازوکار در تولید روشنایی محدودیت ایجاد می‌کند؛ اما در تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ هنگامی که لایه OLED نور تولید می‌کند، این نور با گذر از لایه کوانتومی توسط ذرات نیمه‌هادی سطح انرژی بالاتری می‌گیرد و در نتیجه تصویر خروجی روشن‌تر و واضح‌تر می‌شود. علاوه بر این، در تلویزیون‌های OLED تصاویر از زوایای مختلف ممکن است کیفیتی کمتر از زاویه مقابل داشته باشد زیرا پیکسل‌های تشکیل‌دهنده این پنل‌ها خود منبع تولیدکننده نور هستند اما در تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ به لطف لایه جدید کوانتومی که افزوده شده سطح انرژی نور تقویت می‌شود؛ بنابراین رنگ‌ها خالص‌تر از پیش و هر تصویری در هر زاویه‌ای با نهایت کیفیت قابل تماشا است.

قابلیت‌هایی برای یک تجربه بی‌نظیر

تلویزیون‌های هوشمند QD-OLED سامسونگ دارای ۸٫۳ میلیون پیکسل خود نورده است که توسط نقاط کوانتومی بهبود می‌یابند. این تلویزیون‌ها مجهز به یک پردازنده کوانتومی (Neural Quantum Processor) نیز هستند؛ این پردازنده با ۲۰ شبکه عصبی چندلایه، اطلاعات هر پیکسل را گردآوری و تحلیل می‌کند و از آن‌ها برای کنترل دقیق نور استفاده می‌کند و از این طریق علاوه بر ارتقا وضوح تصویر تا کیفیت ۴K مصرف انرژی را نیز بهینه می‌کند. دامنه رنگی و کنتراست تصاویر نیز با فناوری Quantum HDR سامسونگ و همچنین HDR10+ بهبود یافته است و از این طریق رنگ‌های تیره غنی‌تر از پیش و رنگ‌های دیگر با پویایی غیرقابل انکاری نمایش داده می‌شود تا جزئیات پنهان در نقاط خیلی روشن یا خیلی تاریک به‌راحتی قابل مشاهده گردد. این سری از تلویزیون‌های سامسونگ در زمینه کیفیت رنگی همچنین موفق به دریافت تائیدیه‌هایPantone Validated و Pantone SkinTone Validated نیز شده‌اند. در خصوص فناوری‌های مربوط به صوت نیز این تلویزیون‌ها مجهز به قابلیت‌هایی نظیر OTS (Object Tracking Sound)، Q-Symphony، Dolby Atmos هستند. قابلیت Dolby Atmos با اشباع فضای اتاق شما را در صدای محتوایی که تماشا می‌کنید محصور می‌کند؛ با قابلیت OTS صدا به صورت پویا در اطراف صحنه حرکت می‌کند تا هنگام تماشای تصاویری مانند حرکت ماشین‌ها احساس واقعی‌تری داشته باشید. از طریق قابلیت Q-Symphony نیز می‌توانید با اتصال دستگاه‌های صوتی جانبی نظیر ساندبارهای سامسونگ، هماهنگی فوق‌العاده‌ای میان ساندبار و تلویزیون خلق کنید تا صداها را از هر دو دستگاه به شکل چند‌بعدی و واقعی بشنوید.

QD-OLED سامسونگ، تلویزیونی همه‌جانبه

در زمینه طراحی تلویزیون‌های هوشمند QD-OLED سامسونگ با حذف حاشیه‌ها و طراحی به سبک Infinity One به زیبایی هرچه بیشتر خانه می‌افزاید و چه در مقابل کاناپه و چه گوشه‌ای از اتاق دقیقا حس حضور یک اثر هنری را به شما می‌دهد. این دستگاه‌ها همچنین دارای Slim One Connect است و می‌توانید از این طریق تمام کابل‌های مزاحم را حذف کنید تا چیزی حواس شما را هنگام تماشا از بین نبرد.

این تلویزیون‌های هوشمند همچنین دارای قسمتی تحت عنوان Samsung Gaming Hub است که شما را از هر کنسولی بی‌نیاز می‌کند و از طریق این بخش تمام بازی‌های Xbox با کیفیتی ۴K و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز در دسترس شما قرار می‌گیرد. همچنین این بخش شما را قادر می‌سازد تا هنگام بازی موسیقی دلخواه خود را از طریق برنامه Spotify پخش کنید. البته در حضور یک کنسول قدرتمند، این تلویزیون‌ها به کمک یک درگاهHDMI 2.1 و ویژگی Motion Xcelerator Turbo Pro بازی‌های روز دنیا را با نرخ به روزرسانی ۱۴۴ هرتز نمایش می‌دهد تا در کمترین سطح تاخیر ورودی، بازی‌های روز دنیا را خیلی روان و سریع تجربه کنید.

این تلویزیون‌ها همچنین قادر به نمایش بیش از ۱۰۰ کانال تلویزیونی معتبر دنیا به‌صورت رایگان هستند و افزون بر آن شما می‌توانید کانال‌ها و برنامه‌های محبوب خود را نیز در قسمت Smart TV Hub مطابق با سلیقه خود بچینید و ذخیره کنید. این دستگاه‌ها از قابلیت‌های دیگری نیزبرخوردار است؛ نظیر Multi View که شما را قادر می‌سازد تا حداکثر چهار صفحه مجزا را نمایش دهید و Google Duo که یک برنامه تماس ویدیوئی است و در نهایت از یک ریموت کنترل که با باتری خورشیدی کار می‌کند نیز برخوردار است و با حذف باتری‌های یک‌بار مصرف ردپای کربن تولیدی را کاهش می‌دهد.  تلویزیون‌های OLED 2023 سامسونگ در مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ طراحی شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=72141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.