• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد: استفاده از بازار سرمایه وابستگی بانک‌ها به منابع دولتی را کاهش می‌دهد/ راه اندازی باجه بورس این بانک در تالار صادراتی شرکت بورس کالای ایران در کیش

  • کد خبر : 80186
  • 20 آبان 1402 - 15:03
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد: استفاده از بازار سرمایه وابستگی بانک‌ها به منابع دولتی را کاهش می‌دهد/ راه اندازی باجه بورس این بانک در تالار صادراتی شرکت بورس کالای ایران در کیش

دکتر خورسندیان مدیرعامل و امیرهوشنگ اعصارزاده، حسین عسکری و بیژن اسدی اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن در روز سوم و چهارم نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از غرفه این بانک و دیگر غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل این بانک در نشست خبری صبح روز چهارشنبه هجدهم آبانماه در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس با بیان این مطلب که سهم بانک‌ها در تامین مالی بنگاه‌ها بیش از ۸۰ درصد است، گفت: ناکارآمدی در تامین مالی بنگاه‌ها باعث افزایش فشار بر بانک‌ها شده است.
دکتر خورسندیان در ادامه به استفاده بانک صنعت و معدن از کارگزاری و لیزینگ اشاره کرد و گفت: از بانک مرکزی مجوز انتشار ۵۶۰۰ همت اوراق بدهی را اخذ کرده‌ایم و چنانچه ۳ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کنیم می‌توانیم با اصل و فرع این مبلغ برای ۶ هزار میلیارد تومان ضمانت بدهیم که این اوراق پس از فروش در بازار سرمایه ظرف مدت ۴ سال توسط افراد بازگردانده می‌شود.
به گفته دکتر خورسندیان با این طرح بانک پس از یک دوره ۴ ساله گِینِ (Gain) 12هزار میلیارد تومانی خواهد داشت که این موضوع به معنای استفاده بانک از بازار بورس و سرمایه بدون فشار آوردن به منابع بانکی است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین از مجوز ۵۶۰ میلیاردتومانی بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد.
دکتر خورسندیان با بیان اینکه امسال سرمایه بانک صنعت و معدن معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، گفت: این سرمایه هنوز در قالب سهام نیست و باید پس از ورود به بورس در یک فرآیند منطقی تبدیل به نقدینگی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نمی توانیم منتظر بودجه بمانیم و باید از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کنیم، به اوراق گام نیز ورود پیدا کرده‌ایم؛ اوراقی که در زنجیره ارزش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن این بانک در این زمینه یک قرارداد با خودروسازان و یک قرارداد با بخش لوازم خانگی منعقد کرده‌ و در زمینه بازپرداخت اوراق می‌توان اوراق را استفاده و بازخرید کرد که در حالت نوسانی و در خرید و فروش دائم این کار را به پیش خواهیم برد.

دکتر خورسندیان همچنین عنوان داشت: بانک صنعت و معدن اکنون نسبت به بانک‌های دیگر اضافه برداشت کمتری دارد و اضافه برداشت آن عدد بسیار محدودی است که در نتیجه باعث بالانس مطلوب منابع و مصارف در این بانک شده است که اگر این تعادل در بانک ها بر هم بخورد، برای کشور آثار تورمی در پی خواهد داشت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مصوبه مولد سازی نیز اشاره کرد و گفت: ورود در زمینه مولدسازی تکلیف قانونی ما است و اگرچه بانک صنعت و معدن شرکت‌های تابعه زیادی ندارد، با این وجود برای مولدسازی شرکت‌های موجود در دو سال اخیر تغییر تاکتیک واگذاری در نظر گرفته شده است و شرایط تغییر پیدا کرده تا مشتریان بیشتری در رقابت شرکت کنند.
به گفته دکتر خورسندیان تعیین قیمت مطابق مصوبه قیمت گذاری است و آگهی آن مطابق برنامه تا پایان ماه جاری منتشر خواهد شد.
در حاشیه برگزاری نمایشگاه یادشده، با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن و مدیرعامل بورس کالای ایران، باجه بورس این بانک در تالار صادراتی شرکت بورس کالای ایران در جزیره کیش افتتاح گردید.

دکتر خورسندیان در مراسم افتتاح این باجه بیان داشت: بانک صنعت و معدن جهت افزایش سطح همکاری با شرکت بورس کالای ایران، جذب منابع حوزه بورس و به مناسبت عضویت این بانک به عنوان بانک عامل در حوزه معاملات رینگ صادراتی، موفق به راه اندازی باجه خود در بورس کالا در جزیره کیش گردید و شماره حسابی نزد این شعبه جهت واریز وجوه فروشندگان و عرضه کنندگان حوزه صادراتی برای جذب منابع اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: استقرار این باجه می تواند بستری امن و مطمئن جهت معاملات اقتصادی واحدهای صنعتی باشد و با استفاده از آن این واحدها می توانند در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین نحو، معاملات خود را به انجام برسانند.
وی افزود: همچنین ارائه خدمات بورس کالا می تواند کمک شایانی به بهبود خدمات بانکی نماید که با تصمیمات مدیران ارشد بانک و با استفاده از این باجه، تامین مالی جهت واحد های صنعتی، صورت گرفته و خدمات اعتباری ارائه گردد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: با در اختیار گرفتن منابع اعتباری کوتاه مدت، خریدها سریعتر صورت گرفته و باجه می تواند جهت شفافیت معاملات کالا و نظم بخشی به نظام اقتصادی موثر باشد
وی خاطر نشان کرد: در مبحث مرابحه بازرگانی نیز ایجاد باجه می تواند جهت تسهیل و تسریع فعالیت صنعتگران و واحدهای صنعتی به کار گرفته شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=80186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.