• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

محدودیت‌ها و حواشی نباید و نمی‌تواند ما را متوقف کند

  • کد خبر : 75186
  • 21 مرداد 1402 - 23:13
محدودیت‌ها و حواشی نباید و نمی‌تواند ما را متوقف کند

کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه، روز چهارشنبه هجدهم مردادماه سال جاری، با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران فولاد مبارکه در محل برگزاری جلسات شرکت برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جریان برگزاری این جلسه، پس از استماع گزارش معاونان و مدیران شرکت، در بیاناتی ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این حوزه وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار همچون شهید خزایی، شهید مدافع حرم، با توجه‌‍‌‍‍‍‍ به اهمیت و نقش رسانه در جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی رویدادها، به لزوم تمرکز هرچه بیشتر مدیران و کارکنان بر اهداف سازمان و تبدیل کردن تهدیدها و محدودیت‌ها به فرصت برای سازمان پرداخت. مشروح سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه آمده است:
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه ۱۸ مردادماه) روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است؛ ازاین‌رو یاد همه شهیدان مدافع حرم، شهیدان مدافع امنیت و شهیدان دفاع مقدس و تمامی شهیدان صدر اسلام تاکنون مخصوصاً شهدای دشت کربلا را گرامی می‌داریم.

اقدامات داعش در منطقه به‌قصد نابودی صنایع، زیرساخت‌ها و نابودی تمدن شیعی در منطقه بود
در یک دهه اخیر، اتفاقات بسیاری در کشور ما رخ داد، از جمله جنگ ترکیبی که به راه افتاد؛ اما شیوه مقاومتی که در برابر استکبار جهانی به کار بسته شد کار بسیار پیچیده و سختی بود که رهبری و مدیریت آن با محوریت ایران و افرادی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی بود. حرکتی که از ۱۱ سپتامبر آغاز شد و با شورش داعش ادامه پیدا کرد، در چند سال اخیر فتنه‌ای بسیار پیچیده بود که صرفاً بخش هایی از منطقه را هدف قرار نداده بود، بلکه در حقیقت برای نابودی تمدن شیعی برنامه‌ریزی شده بود. بدون تردید اگر پای این افراد به کشور ما نیز باز می‌شد، فجایع بسیار زیادی به بار می‌آمد؛ همچنان که در برخی از کشورهای همسایه و خاورمیانه شاهد این اتفاق بودیم و با جنایاتی که صورت گرفت، این کشورها چند دهه به عقب برگردانده شدند. اقدامات داعش در این کشورها فقط به تخریب شهرها منحصر نمی‌شد. آن‌ها علاوه بر شهرها، تخریب صنایع و هم‌زمان اعدام و کشتار متخصصان و صنعتگران و کارگران کارخانجات سیمان و پالایشگاه‌ها را نیز در دستور کار داشتند. به عبارت دیگر، آن‌ها تلاش می‌کردند تا با نابودی آثار تمدن و صنایع این مناطق و کشتار انبوه جوانان و سرمایه‌های انسانی، این کشورها را به عقب برگردانند و همچنان مورد استعمار خود قرار دهند؛ اما خوشبختانه با تدبیر و مقاومت هوشمندانه و سرسختانه افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی، این راهبرد ظالمانه به نتیجه نرسید.
جریان استعمارگری و ورود و تسلط بر کشورهایی مانند ایران از مطالبات جدی نظام سلطه بوده و هست و همچنان پیگیری می‌شود. در بسیاری از موارد، هرچند آن‌ها حضور فیزیکی ندارند، اما ردپای اقدامات ، تفکرات و ایادی آن‌ها به‌خوبی دیده می‌شود و دائماً در حال برنامه‌ریزی و اقدام هستند تا به اقتصاد و صنعت کشور ما ضربه بزنند.
اگر این گفته سردار سلیمانی عزیز را بپذیریم که امروز دفاع از جمهوری اسلامی دفاع از حرم است، درمی‌یابیم که اگر با اعتقاد صحیح و پاک در کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه کار کنیم، تولید را افزایش دهیم و به توسعه بپردازیم، این امر مصداق بارز دفاع از حرم است و ما هم از مدافعان حرمیم؛ چراکه این همان جایی است که محل طمع و حمله دشمنان هوشیار ما است و و این امر ارزش کار کارکنان و متخصصان صنایع کشور را به‌خوبی نشان می‌دهد.

جبهه رسانه نیز یکی از جبهه‌های جنگ ترکیبی امروز دشمن است
هفدهم مرداد روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران و کسانی که صادقانه در این حوزه به کشور خدمت می‌کنند تبریک می‌گویم. همان‌طور که اذعان داریم جبهه صنعت وجود دارد، باید قبول کنیم جبهه رسانه نیز یکی از جبهه‌های جنگ ترکیبی است. اگر تا دیروز کار رسانه فقط انعکاس اخبار و وقایع گذشته بود، امروز کارکرد رسانه علاوه بر موارد یادشده با اولویت‌های بیشتر، «جریان‌سازی برای ایجاد وقایع و زمینه‌سازی اتفاقات آینده» است.

امروز رسانه‌های معاند در مسیر جریان‌سازی برای وقایعی که می‌خواهند در آینده اتفاق افتد حرکت می‌کنند
با کمی دقت درمی‌یابیم که در دهه‌های قبل کار رسانه‌ها بیشتر انتشار اخبار بود. برخی رسانه‌ها صادقانه و منصفانه، آنچه را اتفاق افتاده بود به اطلاع مردم می‌رساندند و برخی از آن‌ها نیز با جهت‌گیری‌های موردنظر و مغرضانه خود اخبار را اطلاع‌رسانی می‌کردند. در این حالت، عملکرد رسانه‌ها بیشتر انعکاس و شرح رخداد بود، اما امروز کارکرد رسانه در مسیر جریان‌سازی برای وقایعی است که می‌خواهند در آینده اتفاق بیفتد. به‌طورکلی، رسانه‌های مغرض امروز با جریان‌سازی، خبرسازی و شایعه‌پراکنی تلاش می‌کنند جغرافیای جهان را تغییر دهند و به واقعه مدنظر خود برسند؛ رسیدن به رخدادی که تا پیش از آن اساساً وجود خارجی نداشته است؛ بنابراین همه باید هوشیار باشند که این جریان‌سازی‌ها ممکن است برای صنعت کشور، به‌ویژه فولاد مبارکه که پیشران بسیاری از صنایع است هم اتفاق بیفتد.

امروز تضعیف و نابودی اقتصاد و صنعت از بزرگ‌ترین اهداف دشمن است
امروز اقتصاد و صنعت و تضعیف و نابودی آن‌ها از بزرگ‌ترین اهداف دشمن است. اگر ادعا می‌کنیم که فولاد نقش جدی در صنعت و توسعه اقتصادی کشور دارد، تردیدی نخواهد بود که یکی از اهداف دشمنان دانا یا حتی دوستان نادان این است که در این حوزه به کشور ضربه بزنند و با ایجاد جنگ رسانه‌ای، جریان‌سازی و حاشیه‌سازی، زمینه را برای اتفاقاتی که در نظر دارند آماده کنند؛ بنابراین همه افراد جامعه و به‌ویژه صنعتگران  باید هوشیار باشند و با دقت هرچه تمام‌تر به این امر توجه کنند.

باید از رسانه‌هایی که منصفانه اخبار و رویدادهای کشور را منتشر و در مسیر حمایت از صنایع و پیشبرد اهداف نظام حرکت می‌کنند حمایت کنیم
ضمن ارج نهادن به تمامی زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور، بر این باوریم که کسانی که منصفانه اخبار و رویدادهای کشور را منتشر و در مسیر حمایت از صنایع و پیشبرد اهداف نظام تلاش می‌کنند از جایگاه والایی برخوردارند و باید از آن‌ها حمایت شود.
امروز خبرنگاری مختص قشر خاصی نیست. همه افراد باید به‌نوعی خبرنگار باشند، خبرنگارانی که هوشمندانه در جریان‌سازی برای ساختن آینده‌ درخشان کشور  فعالانه تلاش می‌کنند.
اساساً کار رسانه‌های منصف کشور این است که با شفاف‌سازی و آگاه‌سازی مردم جلوی جریان‌سازی‌های منفی و مخرب بایستند. درعین‌حال، همه افراد باید به‌نوعی خبرنگار باشند، خبرنگارانی که در جریان سازی و آینده‌سازی، نه‌تنها منفعل نیستند، بلکه فعالانه تلاش می‌کنند تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای مثبت را به سمع و نظر مردم برسانند.

نباید گرفتار جریان‌ها شویم، بلکه باید در مسیر تعالی سازمان و کشور جریان‌ساز باشیم
رسانه‌های معاند و متأسفانه برخی افراد نادان در داخل کشور همچنان به کار تخریب صنایع موفق و جریان‌های سازنده ادامه می‌دهند؛ اما مهم این است که نه‌فقط در فولاد مبارکه، بلکه در تمامی صنایع، صنعتگران با حفظ انسجام حداکثری همچنان برای کشور منشأ اثر باشند. دشمن وقتی به اهداف خود می‌رسد که در روند تولید و صنایع پیشران و کارخانه‌ها خلل و بین ما تفرقه ایجاد ‌شود و تمرکز مدیران و کارکنان از اهداف اصلی شرکت منحرف ‌گردد. مهم این است که تحت هیچ شرایطی سازمان از اهداف خود در افزایش تولید و اجرای پروژه‌های توسعه باز نماند. حاشیه‌سازی‌ها همواره به‌قصد آسیب رساندن به مجموعه صورت گرفته است و این مدیران و کارکنان هستند که باید به‌عنوان اعضای هوشمند سیستم هوشیار باشند و گرفتار حاشیه‌سازی‌ها نشوند. مدیران و کارکنان فولاد مبارکه افراد یک سازمان متعالی هستند، سازمانی که در بسیاری از عرصه‌ها الگوی سایر صنایع کشور است؛ ازاین‌رو رفتارها و فرهنگ‌سازمانی آن‌ها نیز باید برای سایر شرکت‌های کشور الگو باشد. همچنان‌که تأکید شد، نباید گرفتار جریان‌ها شویم، بلکه باید در مسیر تعالی سازمان و کشور جریان‌ساز باشیم.

برخی تغییرات به صلاح کارکنان، سازمان، صنعت و اقتصاد کشور است 
در پاره‌ای مواقع شاهد تغییراتی در ساختار برخی نواحی شرکت هستیم و تصمیماتی گرفته می‌شود که هم به صلاح کارکنان و هم به مصلحت سازمان و اقتصاد و صنعت کشور است. آنچه مسلم است این است که هیچ‌گونه تغییری بدون لحاظ منافع حداکثری کارکنان اتفاق نخواهد افتاد؛ ازاین‌رو باید هوشیار باشیم که در جریان این تغییرات، دچار جریان‌سازی‌های منفی که اصلاً به صلاح سازمان و کشور نیست نشویم.

مدیران وکارکنان بیش‌ازپیش با هم متحد باشند و محکم‌تر و ثابت‌قدم‌تر از قبل، از اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای و تولیدی حمایت کنند
دشمنان از دشمنی خود کوتاه نمی‌آیند. آ‌ن‌ها به گسترش تحریم‌ها و حمله سایبری و رسانه‌ای هم اکتفا نمی‌کنند و از هر راهی شده سعی می‌کنند شرایط را بر ما سخت‌تر از گذشته کنند. باید خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم و لازمه این کار این است که در همه بخش‌ها، افراد بیش‌ازپیش با هم متحد باشند و محکم‌تر و ثابت‌قدم‌تر از قبل، از اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای و تولیدی حمایت کنند. اگرچه در این مسیر ممکن است شرایط سخت‌تر و محدودیت‌ها بیشتر شود؛ اما همچنان که تاکنون دیده‌ایم، در کشور ما محدودیت‌ها نه‌تنها تمرکز و عملکرد مدیران و کارکنان را کم نکرده، بلکه منطبق با آخرین نظریه‌های روان‌شناسی سازمانی، در بسیاری از مواقع باعث شکوفایی استعدادها، خلاقیت‌ها و نبوغ سازمانی شده است. در فولاد مبارکه، طی دهه‌های اخیر، این اتفاق افتاده و شرایط سخت باعث شده در بسیاری از حوزه‌ها، ازجمله رشد مداوم تولید و بومی‌سازی، به دستاوردهای ارزشمندی برسیم. در این شرایط سخت باید از بحران‌ها فرصت بسازیم و علی‌رغم همه سختی‌ها باید مقاوم‌تر شویم. توسعه‌ها و اهداف تولید شرکت باید با قوت بیشتری پیش بروند.
دستاوردهای ارزشمند در شرایط سخت، فولاد مبارکه را از سایر سازمان‌ها متمایز کرده است
گزارش مدیران نواحی شرکت از رشد کمّی و کیفی محصولات و افزایش تولید محصولات منطبق با سفارش مشتریان خبر می‌دهد. این آمار گواه این است که هرچه شرایط سخت‌تر شده است، کارکنان و مدیران فولاد مبارکه با آگاهی و تمرکز بیشتر بر اهداف ترسیم‌شده، به موفقیت‌های ارزشمندتری دست یافته‌اند و این رویکرد و دستاوردهای ارزشمند در شرایط سخت است که فولاد مبارکه را از سایر سازمان‌ها متمایز کرده است.

بر این باوریم محدودیت‌ها و حواشی نباید و نمی‌تواند ما را متوقف کند
همچنان که مشاهده کردیم، مشکلات موجود در سال ۱۴۰۱ سود بسیاری از کارخانه‌های کشور را کاهش داد، اما خوشبختانه فولاد مبارکه نسبت به سایر سازمان‌ها، سود مناسبی را بین سهام‌داران و ذی‌نفعان توزیع کرد. این در حالی است که خوشبختانه با عملکرد بسیار خوب همکاران، بنا داریم علی‌رغم رکود جهانی صنعت فولاد و کاهش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌ها و محدودیت‌ها،  افزایش درآمد و سود شرکت را برای سهام‌داران و هموطنان خود به ارمغان آوریم و به این تلاش افتخار می کنیم. اگرچه با محدودیت‌های بیشتری در حوزه تأمین برق و گاز مواجه بوده و هستیم، با همت و انسجامی که از مدیران و کارکنان شرکت سراغ دارم، به‌طور قطع تولید و سودآوری امسال فولاد مبارکه به نسبت سال ۱۴۰۱ بیشتر خواهد بود. بر این باوریم که محدودیت‌ها و حواشی نباید و نمی‌تواند ما را متوقف کند.

بدون توجه به شایعات و جریان‌سازی‌های منفی باید به کار خود ادامه دهیم 
امروز فولاد مبارکه بیش از هر زمان دیگر به بلوغ سازمانی رسیده است. در این شرایط باید آماده شویم تا طرح‌های توسعه را با قوت و سرعت بیشتری پیش ببریم. به خاطر داشته باشیم بنا بر آنچه در روایات هم به آن اشاره شده است، «الفرصه تمر مر السحاب؛ فرصت‌ها مانند ابرها در حال حرکت هستند و یکی پس از دیگری از دست می‌روند»؛ بنابراین بدون توجه به شایعات و جریان‌سازی‌های منفی، باید به کار خود ادامه دهیم؛ باید هریک از کارکنان و مدیران، فعالانه و هوشیارانه و با تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های اصلی، جریان‌سازی‌های منفی را در راستای اهداف سازمان خنثی کنند. نباید فراموش کنیم که انسجام و اتحاد حداکثری، تولید با بیشترین میزان بهره‌وری، اجرای هرچه بیشتر طرح‌های توسعه، نوآوری، خلاقیت، تفکر بهره‌ورانه، انجام کار گروهی و چابک‌سازی سازمان از مهم‌ترین اهداف و راهبردهای اساسی شرکت است که باید دائماً آن‌ها را با هم مرور و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و هرجا مشاهده کردیم از این اهداف و راهبردها فاصله گرفته‌ایم، باید سریعاً به مسیر اصلی برگردیم؛ چراکه ممکن است بی‌تفاوتی نسبت به هرگونه انحراف از اهداف سازمان موجب آسیب رسیدن به اقتصاد و صنعت کشور شود.

برخورد آگاهانه با حواشی و مسائل و منفعل نبودن به‌نوعی حرکت فزاینده در مسیر بلوغ سازمانی است
برخورد آگاهانه با حواشی و مسائل و منفعل نبودن به‌نوعی حرکت فزاینده در مسیر بلوغ سازمانی است. گزارش‌های تشریح‌شده در این جلسه حاکی از آن است که خوشبختانه سازمان در بسیاری از زمینه‌ها بیش‌ازپیش به بلوغ سازمانی رسیده است. انجام تعمیرات اساسی سالانه که برخی از آن‌ها از ابتدای بهره‌برداری تاکنون انجام نشده بوده و با اتکا به دانش موجود نزد کارکنان و شرکت‌های داخلی در واحدهای احیا مستقیم، فولادسازی، نورد سرد و فولاد سبا در ایام قطعی برق به ثمر نشسته و سرعت قابل‌توجه در روند اجرای طرح‌های توسعه و نتایج مثبتی که در تولید گریدهای جدید به دست آمده، بیشتر از هرچیز حاکی از بلوغ سازمانی است. بر همین اساس، باید در زمینه‌ فرهنگ‌سازمانی نیز تمرکز بیشتری داشته باشیم. فولاد مبارکه سازمانی روبه‌رشد است و باید این مسیر را همچنان با قوت و قدرت با برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه‌تر ادامه دهد.

لزوم نزدیک شدن بیشتر به استانداردهای جهانی در حوزه‌های مختلف
آمارهای تولید و عملکرد سایر فولادسازان دنیا نشان می‌دهد پیشگامان این عرصه در حوزه بهره‌وری و ارتقای عملکرد سرمایه‌های انسانی و تجهیزات به‌شدت در حال کار هستند و با کاهش هزینه‌ها، سودآوری بیشتری را برای سازمان، ذی‌نفعان و کشور خود ایجاد می‌کنند؛ ازاین‌رو برای اینکه بتوانیم در میدان رقابت، در عرصه‌های جهانی باقی بمانیم، می‌طلبد که ما نیز با بازنگری اقدامات و دستورالعمل‌ها، بهره‌وری سازمان را بهبود بخشیم و خود را به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیک‌تر کنیم.

زحمات همه کارکنان فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری تاکنون برای کشور آثار و برکات زیادی داشته است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در بخش پایانی سخنان خود از تلاش مدیران، کارکنان در جریان تولید، اجرای تعمیرات اساسی و بومی‌سازی‌های انجام‌شده تشکر و قدردانی کرد و گفت: زحمات همه کارکنان فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری تا کنون برای کشور آثار و برکات زیادی داشته است و امید است که با درایت و تلاش بیشتر، شرایطی فراهم کنیم که صنعتگرانی که در بالادست و پایین‌دست فولاد مبارکه فعالیت می‌کنند با آرامش خاطر بیشتری برای مردم و میهن اسلامی منشأ اثر باشند و به کار وتولید خود ادامه دهند.
 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.