• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

لپ تاپ های جدید MSI رقیبی تازه برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل

  • کد خبر : 14518
  • 22 اردیبهشت 1400 - 20:21
لپ تاپ های جدید MSI رقیبی تازه برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل

MSI در حال افزایش بیش از پیش تنوع در محصولات خود است و آنها را به سمت و سویی سوق می‌دهد که محصولات جدید برای کاربردهای تجاری و خلاقانه مناسب‌تر هستند. گویا سازنده تایوانی قصد دارد کاربران تولید کننده محتوا و صاحبین کسب و کار را جذب کند و برای این کار در حال طراحی محصولاتی جذاب و چشمگیر است. علاوه بر کاربری‌های یاد شده، لپ تاپ های جدید MSI قادرند نیازهای بخش عمده‌ای از جامعه گیمرها را نیز پوشش دهند.

امروز اینتل عرضه پردازنده‌های مورد انتظار نسل یازدهمی خود با عنوان Tiger Lake H45 را برای لپ تاپ‌های گیمینگ و ایستگاه‌های کاری آغاز کرد. پردازنده‌هایی هشت هسته‌ای که برای رقابت با پردازنده‌های محبوب رایزن سری ۵۰۰۰ شرکت AMD پا به میدان گذاشته‌اند. همزمان با این اتفاق، انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti و RTX 3050 را برای نوت بوک رونمایی کرد که قرار است در لپ تاپ‌های جدید نسبتا ارزان قیمت مورد استفاده قرار بگیرند.

سازندگان لپ تاپ نیز از این فرصت برای تغییر جدیدترین نسل از دستگاه‌های خود استفاده کرده‌اند. به طور مثال ایسوس لپ تاپ‌های سری ROG Zeohyrus را به کیبوردهای بالا رونده مجهز کرد یا ریزر در سری بلید از نمایشگرهای ۴K OLED استفاده کرد. اما MSI قصد دارد با سری جدید لپ تاپ‌های Creator خود به رقابت با مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل بپردازد. لپ تاپ‌های جدید MSI از ۱۶ می یا ۲۶ اردیبهشت وارد بازار خواهند شد.

در چند سال گذشته، MSI بیشتر لپ تاپ‌های خود را با در نظر گرفتن گیمرها توسعه داده و در هر رنج لپ تاپ‌های گیمینگ جذاب و ارزشمندی را روانه بازار کرده است. علاوه بر لپ تاپ، کامپیوترهای شخصی در فرم فاکتورهای کوچک، AIOها و لپ تاپ‌های هیبریدی مانند سری Summit نیز توسط این سازنده تایوانی با تمرکز بر گیمینگ وارد بازار شده‌اند. اکنون کمپانی از لپ تاپ Creator Z16 رونمایی کرده که از برخی جهات، شباهت‌هایی به مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل دارد. خصوصا بدنه آلومینیومی که با CNC ماشین کاری شده و ضخامت آن فقط ۱۶٫۸ میلی‌متر است. Creator Z16 مجهز به یک نمایشگر لمسی با رزولوشن QHD+ و فناوری True Pixel است. MSI در طراحی این مادربرد فوق باریک طراحان حرفه‌ای را در نظر داشته و به همین دلیل نمایشگر دستگاه پشتیبانی کاملی از استاندارد رنگ گاما DCI-P3 دارد.

در بخش سخت افزار داخلی، کاربران می‌توانند از بین پردازنده‌های Core i7-11800H و Core i9-11900H از سری Tiger Lake به همراه ۳۲ گیگابایت رم که تا ۶۴ گیگابایت نیز قابل ارتقا است، گرافیک RTX 3060 انویدیا و یک الی دو ترابایت حافظه ذخیره سازی PCIe SSD انتخاب داشته باشند. در بخش اتصالات نیز دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A به همراه یا کارت ریدر SD در نظر گرفته شده که مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل فاقد آنهاست. در صورتی که قیمت پایه ۲۵۹۹ دلاری برای هر دو دستگاه تعیین شده است.

تنوع بالا و مناسب برای بودجه های مختلف

از آنجایی که شاید Z16 برای همه کاربران قیمت مناسبی نداشته باشد، MSI مدل ارزان قیمت Creator M16 را نیز معرفی کرده که دارای یک نمایشگر ۱۶:۱۰ با رزولوشن QHD+ است. این مدل فقط با پردازنده Core i7-11800H عرضه می‌شود. برای بخش گرافیکی نیز دو گزینه GeForce RTX 3050 و GeForce RTX 3050 Ti پیش روی کاربران است. این مدل به باتری کوچک‌تر ۳ سلولی لیتیوم پلیمر مجهز می‌باشد در حالی که Z16 از باتری چهار سلولی ۹۹ وات ساعتی برخوردار است.

اما این پایان کار نیست و MSI مدل جدید دیگری با نام Creator 17 نیز تدارک دیده که از نمایشگر Mini LED با رزولوشن ۴K برخوردار می‌باشد و حداکثر روشنایی آن به لطف برخورداری از فناوری AUO AmLED به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. ضخامت این مدل کمی بیشتر از ۲۰ میلی‌متر باشد و قابل پیکربندی با حداکثر پردازنده Core i9-11900H، رم ۶۴ گیگابایتی و گرافیک بین GeForce RTX 3060 با حافظه ۶ گیگابایتی GDDR6 تا RTX 3080 با حافظه ۱۶ گیگابایتی GDDR6 است.

در نهایت MSI چندین مدل از لپ تاپ‌های گیمینگ از جمله سری  GE76و GE66، سری GP76 و G66 Leopard، سری GS76 و GS66 Stealth، Pulse GL، Sword 17 و ۱۵ و Katana GF 76 و G66 را با قطعات جدید ارتقا داده است. MSI در مورد لپ تاپ‌های جدید خود در رویداد Tech meets Aesthetic که در ۱۷ می برابر با ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود جزئیات بیشتری منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.