• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

فولاد مبارکه در زمینه تولید انرژی سبز از رقبای بین‌المللی خود جلوتر است

  • کد خبر : 79208
  • 03 آبان 1402 - 9:49
فولاد مبارکه در زمینه تولید انرژی سبز از رقبای بین‌المللی خود جلوتر است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در زمینه تولید انرژی سبز در رقبای بین‌المللی خود جلوتر است و این روند را در حوزه تکنولوژی نیز دنبال می‌کنیم.

محمدیاسر طیب نیا در حاشیه آئین افتتاحیه سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ در گفت‌وگو با ایراسین با بیان اینکه صنعت فولاد در کشور جزء صنایع موفق است و پیشرفت‌ها و توسعه‌های خوبی را در این صنعت شاهد بوده‌ایم، اظهار داشت: هر توسعه و پیشرفتی نیاز به بنیان‌های علمی، گفتمان‌سازی و جریان سازی است و رویدادهایی مانند سمپوزیوم فولاد این وظیفه را بر عهده دارد که طی یک دهه گذشته سعی کرده‌ توسعه صنایع را در کنار جریان علمی و گفتمان‌سازی دنبال کند و امکان رقابت با رقبای بین‌المللی را برای صنایع فولادی فراهم سازد.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت فولاد در حوزه ارائه مقالات و دستاوردهای خودشان در سمپوزیوم فولاد شرکت می‌کنند، افزود: از سویی نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات و داشته‌های صنایع فولادی نیز در این سمپوزیوم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه به طور کلی بحث حرکت به سمت تولید فولاد سبز در دنیا از رویکردهای اصلی پیشتازان این صنعت است، تصریح کرد: در کشور، ما در ابتدای مسیر نیستیم و به واسطه اینکه ما از کوره قوس و احیای مستقیم برای تولید ورق‌های فولادی استفاده می‌کنیم از دنیا جلوتر هستیم چرا که این تکنولوژی نسبت به روش کوره بلند دی اکسید کربن کمتری را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که امروز ۷۰ درصد از تولید فولاد دنیا به روش کوره بلند است که آلودگی کربنی زیادی دارد.

طیب نیا با بیان اینکه استفاده ازهیدروژن برای تولید فولاد در رسیدن به فولاد سبز مورد توجه است، گفت: این امر نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و زمان بر است وباید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوآورانه این امررا محقق سازیم.

وی تاکید کرد: از سویی نیز باید توجه داشت که هنوز تکنولوژی‌های قابل استفاده خیلی متقن و تعمیم یافته نیست و از این رو همه باید در این راستا تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ابراز داشت: ما در صنعت فولاد حرف برای گفتن داریم و در حوزه تولید انرژی پیشتاز هستیم، ما در زمینه تولید انرژی سبز نسبت به رقبای بین المللی خود جلو افتاده‌ایم و باید در حوزه تکنولوژی نیز همین روند را ادامه دهیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.