• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

فولادینفو / سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در برق تجدید پذیر، گامی بزرگ در رفع ناترازی برق

  • کد خبر : 82827
  • 07 دی 1402 - 10:45
فولادینفو / سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در برق تجدید پذیر، گامی بزرگ در رفع ناترازی برق

فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه صنایع فلزی، با سرمایه‌گذاری های نوآورانه در حوزه برق به عنوان تامین‌کننده اصلی مواد اولیه صنایع پایین دستی، نقش بسیار مهمی را در توسعه صنعت انرژی ایفا می‌کند. این سرمایه‌گذاری ارزشمند، به عنوان یک اقدام ملی، تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد و محیط زیست دارد.

طرح‌های فولاد مبارکه برای توسعه سبد انرژی از جمله احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور و احداث نیروگاه بادی می‌باشند. این طرح‌ها با توجه به نیاز روزافزون به انرژی، به تناسب با شرایط تولیدی برق کشور، گام مهمی در جهت تأمین انرژی پاک و مستدام برای صنایع مختلف ایران برمی‌دارند.

تاثیر خاموشی ها بر صنایع و نقش منفی آن بر سود شرکت‌های صنایع فلزی و درآمد ارزی شرکت‌های صادراتی نیز به عنوان یک چالش مهم در این حوزه مطرح می‌شود. شرایط تولیدی برق کشور نیز با ناتوانی در تأمین تقاضا و عدم توسعه زیرساخت‌های انرژی، باعث ناترازی بین تقاضا و تولید برق شده است. با افزایش تقاضای برق در سال و عدم توسعه زیرساخت‌های متناسب با توسعه صنایع، این چالش به وجود آمده است.

نیروگاه خورشیدی آفتاب شرق فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری اولیه بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان، توانایی ایجاد ۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را به سیستم برق کشور افزوده و سالانه ۳۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز داشته و به عنوان جایگزین مناسبی برای نیروگاه‌های با راندمان پایین شناخته شده است. این نیروگاه به عنوان گامی مثبت در جهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تأمین انرژی پاک معرفی می‌شود.

تجارت گردان | فولادینفو / سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در برق تجدید پذیر، گامی بزرگ در رفع ناترازی برق
لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.