• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

فناوری صدرنشین تقاضای شغلی سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 74952
  • 18 مرداد 1402 - 12:11
فناوری صدرنشین تقاضای شغلی سال ۲۰۲۳

شرکت مشاوره‌ای مک‌کینزی(McKinsey) یکی از معتبرترین شرکت‌های حوزه مشاوره امور مالی، در تازه‌ترین گزارش خود روند گرایش‌های مختلف فناوری را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین در بررسی تازه‌ترین گزارش شرکت مشاورای مک‌کینزی بعنوان یکی از معتبرترین ‌شرکت‌های حوزه مشاوره امور مالی، و توجه به اهمیت بهره‌مندی از تازه‌ترین مطالعات و گزارشات منتشر شده و لزوم هم‌راستایی بانک (به عنوان یکی از بازیگران اصلی فناوری) با روند پویای فناوری روز جهان، و بهره‌گیری از گزارش(McKinsey Technology Trends Outlook 2023) چشم انداز کارآمدتری در روند پیشرفت گرایش‌های فناوری تهیه کرده است.
در این گزارش بیشترین نرخ پذیرش شغلی در بخش‌های هوش مصنوعی کاربردی، اتصال پیشرفته و رایانش ابری و لبه‌ای عنوان شده است.
گزارش حاضر با روشن کردن ابعاد تغییرات سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شغلی،رهنمودهای قابل توجهی در زمینه جایگاه‌های شغلی و نیاز به تخصص در رشته‌های مختلف متناسب با تقاضای روز دنیا را مورد توجه قرار داده است که این شاخص‌ها برای بخش توجه به سرمایه انسانی و همچنین آموزش‌های لازم برای پرسنل راهگشاست.
سیاست گذاری‌های عمومی بانک، اهداف سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌ی انسانی و دوره های آموزشی برای پرسنل از جمله تاکیدات در این گزارش است .
در این گزارش هریک از گرایش‌های پانزده‌گانه‌ی فناوری به صورت مستقل عنوان شده و میزان رشد نقطه به نقطه در بخش‌های آگهی‌های شغلی، حجم سرمایه گذاری و نوآوری بیان شده است.
در ادامه این گزارش تاکید شده است: تغییرات روند بر اساس موقعیت‌های شغلی و امتیازات پنج شاخص(تقاضای استعداد، سرمایه گذاری سهام، پتنت ها، پژوهش، جستجوها و اخبار) بررسی شده است.

همچنین تغییرات آگهی‌های شغلی فناوری در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ و نسبت تعداد این آگهی‌ها در زمینه‌های مختلف فناوری به تعداد متخصصین مورد بررسی قرار گرفته و میزان کمبود و اشباع در این رشته‌ها مشخص شده است.
گفتنی است روند تغییرات بنیادین در حوزه‌های مختلف فناوری سرعت گرفته و عدم توجه به این موضوع باعث افزایش ریسک‌های آتی منابع انسانی(مهمترین زیرگروه ریسک عملیاتی) خواهد شد. ورود پیش دستانه به هر یک از این حوزه‌ها می‌تواند مزیت رقابتی محسوب شود و پرچمداری در آن زمینه را به همراه داشته باشد و این مهم بر اهمیت موضوع می‌افزاید.
پیش از این مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی در راستای ایفای نقش محوری بانک کارآفرین در زمینه‌ی تولید محتوای علمی و کمک به توسعه‌ اکوسیستم بانکی کشور، اقدام به تهیه‌‎ی کتب«ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» و «ارزیابی ریسک بازار در چارچوب بازل ۳» کرده است.

برای مشاهده گزارش کامل تازه ترین بررسی مک کینزی کلیک کنید 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.