• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

3

عضویت ارمنستان در اوراسیا فرصتی برای تجارت با این کشور/ تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک

  • کد خبر : 40767
  • 12 اسفند 1400 - 12:13
عضویت ارمنستان در اوراسیا فرصتی برای تجارت با این کشور/ تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک

وزیر صنعت، معدن و تجارت عضویت ارمنستان در اوراسیا را فرصتی برای تجارت با این کشور دانست و بیان کرد: تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک محقق می‌شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از شاتا، «سیدرضا فاطمی امین» در خصوص سفر به ارمنستان و دستاوردهای این سفر افزود: توسعه روابط با همسایگان یکی از اولویت­‌های ما در دولت است که در چند ماهه اخیر با سفر به عمان، قطر، سوریه، امارات و اکنون به ارمنستان، پیگیری و اجرایی شد.

وی با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، تصریح کرد: ما نیز در چند ساله گذشته گفت­‌وگوهای خوبی را با این اتحادیه آغاز کرده‌ایم، عضویت ارمنستان در اوراسیا و همسایگی با ما از فرصت‌ه­ای تجارت با این کشور محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد دو کشور ایران و ارمنستان را مکمل یکدیگر دانست و گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از فناوری­‌ها و صنایع به این کشور کمک کنیم و در بسیاری از زمینه­‌های دیگر از ارمنستان کمک بگیریم.

فاطمی امین، تعمیق روابط اقتصادی را از اهداف این سفر توصیف کرد و ادامه داد: به طور معمول، روابط اقتصادی با تجارت آغاز شده و کالاهایی صادر یا وارد می‌شود، اما تعمیق روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاری مشترک صورت می‌پذیرد

تولید محصولات ایرانی در ارمنستان و صادرات به سایر کشورها

وی در خصوص تعمیق سطح روابط اضافه کرد: شرکت­‌های ایرانی فعال در حوزهایی از جمله صنایع غذایی و لوازم خانگی به بلوغ رسیده‌­اند و باید از مرزهای کشور خارج شوند. اکنون، این شرکت‌ها می‌توانند در ارمنستان سرمایه‌گذاری کرده و پایگاهی برای تولید در این کشور و صادرات به سایر کشورها به وجود آورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اضافه کرد: وقتی در یک کشور پایگاهی برای تولید دایر می‌کنیم، یعنی فناوری، مواد اولیه و قطعات را صادر می‌کنیم که این نوع صادرات بسیار ارزشمند و مستحکم است.

فاطمی امین اضافه کرد: شرکت ‌های ارمنستانی نیز می‌توانند به همین­ گونه در ایران فعالیت کنند و در این راستا در این سفر گفت­ وگوهایی را با وزرا و مقامات ارمنی خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: گروهی از فعالان اقتصادی نیز در این سفر همراه ما هستند تا روابط لازم میان کسب­ وکارهای دو کشور شکل بگیرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=40767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.