• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

عراقچی: از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی مستلزم رفع تحریم‌ها است

  • کد خبر : 14492
  • 22 اردیبهشت 1400 - 18:27
عراقچی: از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی مستلزم رفع تحریم‌ها است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران مستلزم رفع تحریم‌ها است. ما علاقه‌مندیم این کار تا قبل از ٣١ اردیبهشت انجام شود، البته اگر مقدور باشد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران مستلزم رفع تحریم‌ها است. ما علاقه‌مندیم این کار تا قبل از ٣١ اردیبهشت انجام شود، البته اگر مقدور باشد. 

وی ادامه داد: ما جدی و مصمم هستیم، و حتی از همین فردا آماده‌ایم که اگر تحریم‌ها به شکلی که قابل راستی‌آزمایی باشد برداشته شوند، به اجرای کامل برجام برگردیم.

جمهوری اسلامی ایران از سوم اسفند ماه سال گذشته براساس مصوبه مجلس، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و بی‌عملی کشورهای عضو ۱+۴ در انجام تعهدات‌شان در برجام متوقف کرد. 

این در حالی است که از ۱۸ اردیبهشت سال ۹۸، دولت جمهوری اسلامی ایران در پنج گام کاهشی، اقدام به کاهش تعهدات ایران براساس برجام کرد و در دی ماه آن سال، اعلام شد که ایران به هیچ تعهد فنی در رابطه با برجام پایبند نخواهد بود. 

دولت جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که در صورت بازگشت طرفین به برجام و انجام تعهدات‌شان، اقدام به جبران گام‌های کاهشی خواهد کرد و به تعهداتش براساس برجام پایبند خواهد بود. 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.