• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

طرح پیشران؛ در مدار پیشرفت

  • کد خبر : 77489
  • 29 شهریور 1402 - 16:58
طرح پیشران؛ در مدار پیشرفت

مهندس شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید گفت: دستیابی به تولید سالانه ۳۳ میلیون‌تن فولاد و جایگاه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان، اتفاق بزرگی است که نگاهی به سال ۱۳۸۵ که تنها ۹ میلیون تن فولاد تولید می‌کردیم، اهمیت ماجرا را برجسته می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید افزود: تنش‌های بسیاری متوجه صنعت فولاد کشور است که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد، ازجمله: جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توجه به اکتشافات و تأمین مواد اولیه، تدارک انرژی پایدار و ارزان به‌خصوص گاز و برق، ممانعت از صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه، مالیات، لزوم بهبود تعامل بانک مرکزی با شرکت‌های فولادی در زمینه ارز، تهاتر مطالبات و بدهی‌ها میان واحدهای صنعتی و واحدهای دولتی.

مدیرعامل فولاد اقلید تصریح کرد: اگر برای این مشکلات و این تنش‌ها که تاب‌آوری صنعت فولاد را کاهش داده‌ است، فکر چاره باشیم، رتبه هشتم جهانی تولید فولاد را در سال آینده به‌دست می‌آوریم، وگرنه کشور ایتالیا همین الان برای جایگاه دهمی ایران دندان تیز کرده و به‌زودی آن را از ما می‌گیرد.

وی با اشاره به رکوردزنی در اخذ ایزوهای ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱، ۴۵۰۰۱ و ایزوی  IMS، افزود: بعد از رکوردزنی مهندسین این شرکت در راستای نصب هشت ستون ۹.۸ تنی با ارتفاع ۱۸.۵ متر ریفرمر با استفاده از یک جرثقیل در یک روزکاری با رعایت کلیه استانداردهای مرتبط با حوزه سلامت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در اخذ استانداردهای بین‌المللی نیز رکورد زدیم.

شریفی با اشاره به پیشرفت‌های پروژه احیاء مستقیم فولاد اقلید و توجه به انرژی پایدار، محیط‌‌‌زیست و فولاد سبز، تصریح‌کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای تأمین پایدار برق زمان بهره‌برداری، استفاده از پساب شهرستان اقلید به‌جای استفاده از آب‌های زیرزمینی و همچنین تعامل با جامعه علمی و دانشگاهی کشور ازجمله اتفاقات مهم دیگری است که در این پروژه رخ‌داده.

یادآور می‌شود شرکت فولاد اقلید پارس در بهمن ‌ماه ۱۴۰۰ با سهام‌داری ۵۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و ۱۹ درصدی شرکت بین‌ا‌لمللی مهندسی ایران (IRITEC) تاسیس شد. در ادامه مجوز احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تن در سال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در روز ۱۱ فروردین ‌ماه ۱۴۰۱ صادر شد. عملیات اجرایی این پروژه به‌ عنوان یکی از ۴۸ طرح پیشران پیشرفت اقتصادی کشور، مرداد ماه سال گذشته با انتخاب شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (IRITEC) به‌ عنوان پیمانکار (EPC) آغاز شد و ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار این شرکت قرار گرفت. با گذشت حدود یک سال از زمان آغاز پروژه، در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی آن هستیم و به دنبال حمایت‌ها و همکاری‌های مسئولان اجرایی استان، کلیه مجوزهای زیربنایی لازم اعم از مجوزهای زیست‌محیطی، آب و برق زمان نصب و بهره‌برداری، احداث جاده دسترسی و… را دریافت کرده‌ایم. در همین راستا، ۴٫۵ کیلومتر دیوارکشی و هفت کیلومتر جاده دسترسی احداث‌شده و کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه در حال فعالیت در سایت‌های مختلف پروژه هستند.

منبع: روابط عمومی شرکت فولاد اقلید پارس

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=77489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.