• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ضرورت تقویت عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی شرکت های دانش بنیان

  • کد خبر : 72506
  • 10 تیر 1402 - 11:46
ضرورت تقویت عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی شرکت های دانش بنیان

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بر توسعه عملکرد بانک در تامین مالی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اگزیم نیوز، نرگس نجفی به همراه تنی چند از مدیران بانک توسعه صادرات ایران، ضمن بازدید از دفتر این بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تاسیس دفتر بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف بهبود موثر تعامل بین این بانک و صندوق در حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه یکی از بندهای هشتگانه سیاست های کلان سال ۱۴۰۲، مشخصاً بر “حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف ارتقاء سهم بانک از بازار تامین مالی شرکت های مزبور” متمرکز می باشد، ابراز امیدواری کرد که با تاسیس دفتر بانک در صندوق نوآوری به زودی شاهد توسعه روابط فیمابین در راستای پیشبرد این سیاست باشیم.
نجفی در جلسه با مدیران و مسئول این صندوق، ضمن اشاره به تغییرات پرشتاب پارادایم توسعه اقتصادی در جهان از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیانی، تاکید کرد: اگر واقعاً به دنبال ارتقاء جایگاه بانک توسعه صادرات به یک “اگزیم بانک جهان تراز” هستیم، راهی جز تغییر رویکردهای سنتی بانک در حمایت از صادرات، هم به لحاظ تنوع بخشی به روش های تامین مالی و نیز روش های ارزیابی و اعتبارسنجی متناسب با ماهیت ساختار مالی شرکت های دانش بنیان و هم به لحاظ بازآرایی ترکیب پورتفوی اعتباری بانک و افزایش سهم دانش بنیان ها در این ترکیب نخواهیم داشت. از این رو فعال و پویا بودن دفتر بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند نقش تعیین کننده ای در سرعت بخشی به این تغییر رویکردها و نتیجتاً حمایت موثر از صادرات محصولات دانش بنیانی دانشته باشد.
وی در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد همکاران مستقر در دفتر صندوق، خواستار تلاش حداکثری کلیه همکاران ذیربط درعملیاتی شدن اهداف و سیاستهای بانک در این زمینه شد.
در ادامه این دیدار، “یوسف نجدی”مدیر امور شعب و بازاریابی همکاری همه جانبه از سوی همه واحد ها برای ارائه خدمات به مشتریان را یک ضرورت دانست. نجدی ضمن تشکر از خانم دکتر نجفی برای همراهی و حضور در این دفتر نسبت به ارتقاء جایگاه بانک پس از راه اندازی این دفتر تخصصی اظهار امیدواری کرد.
رئیس اداره کل صادرات کالا نیز در این دیدار، سهم عملکرد بانک تا بهمن ماه ۱۴۰۱ را حدود ۱۲ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک را در یک سال گذشته اعلام کرد و گفت: رشد عملکرد بانک از بهمن ماه گذشته تا کنون بسیار خوب و فزاینده بوده است.
حسینیان اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی این دفتر را برقراری ارتباط مطلوبی بین بانک، صندوق نوآوری و شکوفایی و مشتریان است.
عبدیان، رئیس اداره کل بازاریابی نیز همکاری دوچندان همه واحد های بانک برای به ثمر نشستن و ارائه خدمات به مشتریان دانش بنیان در راستای تقویت این شرکت ها با امید به صادرات محصولات و خدمات را ضروری خواند.
مسئول دفتر بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن خوش آمد گویی به عضو هیات مدیره بانک به تشریح عملکرد بانک و صندوق گفت: بانک توسعه صادرات ایران، در حوزه پرداخت تسهیلات موضوع بند ب تبصره ۱۶، بالغ بر ۲۴ فقره تسهیلات از بهمن ماه سال گذشته تا کنون به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده است.
حسین زاده عملکرد بانک را مدیون همکاری و اعتماد همکاران محترم در مدیریت اعتبارات و شعب تابعه دانست و گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مسئولین صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک توسعه صادرات در میان دیگر بانک ها، رتبه اول به لحاظ عملکردی در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=72506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.