• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ضرورت ترویج فرهنگ نماز و قرآن و تقدیر از توجه ویژه تأمین‌اجتماعی به برنامه‌های فرهنگی

  • کد خبر : 85024
  • 18 بهمن 1402 - 13:05
ضرورت ترویج فرهنگ نماز و قرآن و تقدیر از توجه ویژه تأمین‌اجتماعی به برنامه‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در دیدار مدیرعامل و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تشکر از توجه ویژه این سازمان به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، خواستار جدیت همه مسئولان برای ترویج فرهنگ نماز در ادارات و سازمان‌ها و نیز پیشگامی مدیران در زمینه ترویج نماز جماعت و فرهنگ‌سازی در این زمینه شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این دیدار گفت: اقدامات فرهنگی و مذهبی انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار ارزشمند و ان‌شاءالله مأجور است، اما نباید به این اندازه بسنده کرد و باید از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ نماز و قرآن در سازمان‌ها و ادارات استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: در نظام اسلامی، مدیر خوب و مؤمن کسی است که به دستاوردها و توفیقات قانع نشود و همیشه به این فکر کند که چطور می‌شود در مسیر خدمت به مردم و خدمت به اسلام، بیشتر و بهتر کار کرد.
وی افزود: نماز فریضه‌ای بسیار مهم و ستون دین است. وقتی در قرآن کریم ۸۸ بار کلمه صلاه، چند صد بار کلمات عبادت، ذکر، قنوت، رکوع و سجود و صدها آیه درباره نماز آمده است، همه اینها نشانه اهمیت نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین گفت: تاریخ نماز صرفاً متعلق به ما مسلمانان نیست و از زمان حضرت آدم تا حضرت خاتم (ص) موضوع عبادت و موضوع خلوت بنده با خالق مطرح بوده است. نماز همچنین فریضه‌ای برای زمانی خاص نیست بلکه از زمان تولد انسان تا زمان مرگ و اقامه نماز، موضوع نماز اهمیت دارد.
وی ادامه داد: برای اینکه فرهنگ نماز و نماز اول وقت و جماعت در ادارات و سازمان‌ها تقویت شود، مدیران باید پیشگام باشند و در نماز جماعت حاضر شوند و در محیط کار فرهنگ‌‌سازی شود.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: اگر می‌توانید و اختیارات دارید، در ساخت مساجد مشارکت کنید. مثلا برای ادارات خود به نوعی نمازخانه بسازیدکه اهالی محل هم بتوانند از آن نمازخانه استفاده کنند. از نیروهای جوان و با انگیزه در این مسیر استفاده کنید که عاشق باشند و برای این کار وقت بگذارند. برای کارهایتان هم زمان تعیین کنید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: برای ماه رمضان برنامه‌ریزی ویژه‌ای در زمینه انس با قرآن داشته باشید. ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است. برای روحانیون سازمان و ائمه جماعت هم برنامه بگذارید، کتاب معرفی کنید تا معارف دینی ترویج شود.
براساس این گزارش، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی این سازمان برای ترویج فرهنگ انس با قرآن و ترویج نماز جماعت و اول وقت و دعوت از رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره “معراج” که با موضوع نماز در حال برگزاری است، گفت: تجربه موفق غلبه بر چالش‌های بزرگ در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم نشان داد که اگر در کارها توکل و توجه به خدا بیشتر باشد، حتماً گشایش اتفاق می‌افتد.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ موسوی در این دیدار با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و تبریک ایام دهه مبارک فجر، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی نهاد بسیار بزرگی است که حدود ۴۷ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در سه حوزه مهم فعالیت می‌کند. این سازمان در نظام کسب و کار، تولید و اشتغال؛ وظایف بیمه‌ای را بردوش دارد و در حوزه درمان به بیش از ۵۳ درصد جامعه خدمت درمانی ارائه می‌کند و در کنار وزارت بهداشت، یکی از بزرگترین دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات سلامت است. همچنین در حوزه اقتصادی، بخش اقتصادی بزرگی را در اختیار و وظایف مهمی برعهده دارد که قرار است ان‌شاءالله در بخش سرمایه‌گذاری، آسایش و امنیت مالی بیمه‌شدگان و بازنشستگان را تأمین کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به‌حمدالله در این دولت اتفاقات خوبی در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی رقم خوده است که امیدوارانه و خوشحال‌کننده است و آینده هم با اتفاقاتی که رقم خورده، امیدبخش است.
موسوی همچنین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی خدمت‌محور است و حتماً باید زمینه‌های رشد و معنویت‌گرایی را در بستر کاری خودمان بیش از پیش فراهم کنیم. اگر بستر را فراهم کنیم قطعاً در تحقق آرمان‌های صندوق بهتر می‌توانیم به تکلیفمان عمل کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: به‌حمدالله فعالیت‌های فرهنگی خوبی در سازمان داشته‌ایم. از ابتدای این دولت در سازمان تأمین‌اجتماعی نماز را در اولویت قرار دادیم و به اندازه توان و امکاناتی که داریم، برپایی نماز را جدی گرفتیم. ارتباط و همکاری خوبی هم با ستاد اقامه نماز داریم و تمام برنامه‌های ما تحت هدایت راهبردی ستاد اقامه نماز اتفاق می‌افتد. به زودی هم اختتامیه جشنواره معراج با موضوع نماز را در مشهد مقدس برگزار می‌کنیم که حضور حضرتعالی در این برنامه، مایه دلگرامی ما برای ادامه راه خواهد بود. ما شبکه خوبی برای ائمه جماعت سازمان تأمین‌اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم و بالغ بر هزار نفر در این شبکه سازماندهی شده‌اند و جشنواره معراج در اسفند ماه، با حضور ۴۰۰ نفر از منتخبان ائمه جماعت تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود. امسال همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی برای اولین بار یکی از دستگاه‌های برتر در برپایی نماز شد که این تشویق، انگیزه همکاران ما را بیش از پیش کرده است.
احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و رئیس شورای نماز سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست گفت: مبحث نماز در سازمان تأمین‌اجتماعی به این شکل نیست که به‌عنوان موضوعی فرهنگی، در کنار سایر موضوعات مطرح باشد، بلکه موضوعی است که مستمراً پیگیری می‌شود. طرح یکشنبه‌های علوی را نیز در  نمازخانه‌های ادارات با هماهنگی ستاد غدیر برگزار می‌کنیم و محور اصلی همه برنامه‌های فرهنگی سازمان نیز موضوع نماز است.
رئیس شورای نماز سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: سعی کرده‌ایم که موضوعات فرهنگی، به‌ویژه موضوع نماز را به درون خانواده‌های همکاران ببریم. اخیراً هم جشنواره‌ای تحت‌عنوان “معراج” و با موضوع نماز برای همکاران و فرزندان و خانواده‌های‌شان در حال برگزاری است که از برگزیدگان این جشنواره در مشهد مقدس تقدیرخواهیم کرد
اسفندیاری ادامه داد: در کنار نماز، سازمان تأمین‌اجتماعی روی موضوع قرآن نیز تمرکز دارد. تاکنون ۲۵ دوره مسابقات قرآنی در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم که از دو سال گذشته تحول پیدا کرده و مسابقات را به درون خانواده‌ها برده‌ایم. سال گذشته پنج هزار شرکت‌کننده در مسابقات قرانی سراسر کشور مشارکت کردند که امسال این رقم به ۱۰ هزار نفر رسید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=85024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.